Strona 1 z 1

sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 15 Lip 2019 22:47
przez zubrstw
Witam, wyciągnąłem silnik w celu naprawy sprzęgła.
IMG_20190715_212737.jpg

IMG_20190715_212737.jpg

IMG_20190715_212832.jpg

Czy po tych zdjęciach da się ocenić co jest do wymiany ? Czy kupić kompletne sprzęgło o ile się da? Bo wszędzie są do c360 ale te nie pasują do ostrówka...

sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 16 Lip 2019 02:53
przez zeppelin zm 15
Musisz odkręcić docisk i wyjąć sprzęgło z koła zamachowego.

sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 16 Lip 2019 04:54
przez raudek
Tarcze w Ostrówku są takie same jak w C360, tylko posiadają jednakowy rozmiar piasty (sprzęgło dwutarczowe, jednostopniowe). Jedna z tarcz posiada mniejszą wysokość piasty. Przy demontażu zwróć uwagę na to, oraz jak są zamontowane piasty w stosunku do silnika.
Do montażu będziesz potrzebował wałka sprzęgłowego.
Sprawdź łożysko oporowe, uszczelnienia skrzyni, oraz silnika.
Powodzenia.

Re: sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 18 Lip 2019 22:42
przez zubrstw
Sprzęgło wyciągnięte zakupiłem nowe sprężyny, podkładki, tarcze,łapki wraz ze sprężynami, składam i jest problem... nie ma regulacji na łapkach które są z kapturkami (opierają się na kapturkach a nie na kołkach) i są skręcone długimi śrubami przez tarcze dociskowe... Można kręcić śrubami i nic brak regulacji, pozostałe łapki regulacja idealnie... Łapka założona następnie płaska podkładka,nakrętka i kontra, co sprawdzić ? Dlaczego nie ma na nich regulacji ?

sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 19 Lip 2019 04:52
przez raudek
Jak założyleś tarcze? Pierwsza od strony silnika ma mieć krótką piastę z wielowypustem.

Re: sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 19 Lip 2019 06:40
przez zubrstw
Tarcze są takie same kupiłem do Ostrówka z jednej strony jest gładka z drugiej ma piastke. Wypustem w kierunku silnika.

sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 19 Lip 2019 06:58
przez raudek
Jedna piasta od strony silnika musi być niższa (krótsza).

Re: sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 19 Lip 2019 07:17
przez zubrstw
W takim razie sprawdzę to, ale czy to może mieć wpływ na brak regulacji na łapkach ?

sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 19 Lip 2019 07:52
przez raudek
Tak.

Re: sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 19 Lip 2019 20:34
przez zubrstw
Dzięki, leci pochwała.

-- 19 Lip 2019 19:34 --

Kolejny problem, tym razem z tylną pokrywą silnika. Mam stary typ pokrywy z odolejaczem, ponieważ ma przecieki chciałem wymienić na nowy typ z simeringiem, zdjąłem pokrywę, starą uszczelkę ale ta nowa pokrywa nie za bardzo chce wejść strasznie ciasno czy tak ma być, czy trzeba coś jeszcze ściągnąć? Przy okazji jak zdjąć to łożysko aby wymienić na nowe ?

sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 19 Lip 2019 20:56
przez zeppelin zm 15
Dopasuj wałek na wcisk. Wkładaj smar do środka i bolcem upychaj. Jak będzie pełno to młotkiem dobij bolec to smar powinien wypchnąć łożysko.

Re: sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 19 Lip 2019 22:03
przez zubrstw
A co z pokrywą ściągam starą zakładam nową na wcisk i tyle ?

sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 20 Lip 2019 05:21
przez raudek
Pokrywę dobrze pomierz, czy jest taka sama jak poprzednia. Łożyska tego typu wyciągam gazetą. Moczę porwane kawałki w wodzie i wkładam w otwór, potem dobijem jakimś w miarę spasowanym pobijakiem.
Metoda prawie taka sama jak kolegi zeppelin zm 15 .Masz wybór :D

Re: sprzęgło w ostrówku k-162 części

PostWysłany: 22 Lip 2019 14:39
przez lukasz92
Ta pokrywka to odrzutnik oleju i z tego co widzę po zdjęciu to jest standardowo odwrotnie założone niż ma byc :) i to ma wejść pasownie na czop...tylko pasownie nie znaczy 5kg młotkiem !!! :)