Strona 1 z 1

Centralne smarowanie

PostWysłany: 07 Lut 2017 16:16
przez jan11
Marka i model maszyny: Liebherr 904
Rok produkcji: 2004

Witam,
Panowie mam centralne smarowanie w koparce Liebherr 904, ale nie mam puszki z pompą, tylko jeden punkt do którego poprzez kalamitkę można podłączyć smarownic ręczną. Moje pytanie to czy smarownica ręczna może dać takie ciśnienie żeby smar poprzez te wszystkie rozdzielacze doszedł do sworzni. Jak podpinam smarownicę ręczną 5-6 razy ruszę to stawia opór i już nic się nie da nabić smaru. Moim zdaniem to za mało żeby doszło do sworzni. Czy do takiego centralnego sterowania musi być puszka z pompą?
Dodam że stosuje smar do centralnego smarowania.

Centralne smarowanie

PostWysłany: 07 Lut 2017 21:05
przez rysiekk82
Nie wiem jakiej firmy masz układ, w niektórych wystarczy że jedna sekcja rozdzielacza będzie zablokowana i cały układ staje. Ręczną smarownicą bez problemu powinno iść, jeśli układ nie jest zapchany.

Centralne smarowanie

PostWysłany: 07 Lut 2017 21:29
przez mechanior
jan11 napisał(a):ale nie mam puszki z pompą, tylko jeden punkt do którego poprzez kalamitkę można podłączyć smarownic ręczną


Pytanie, czy to układ który ma być wyposażony w pompę automatyczną czy po prostu system z jednym punktem smarowniczym do obsługi ręczną smarownicą.

Sprawdź czy smar dochodzi do jakichkolwiek punktów lub luzując przewody od kalamitki kolejno w kierunku sworzni jednocześnie pompuj smarownicą, zobacz gdzie dociera smar a gdzie nie, to wiele wyjaśni...

Zdjęcia pomogą w zidentyfikowaniu zarówno instalacji jak i problemów.

Re: Centralne smarowanie

PostWysłany: 07 Lut 2017 21:55
przez jan11
Wydaje mi się że to układ do smarowania z jednego punktu ale jutro dołączę zdjęcia.

Re: Centralne smarowanie

PostWysłany: 08 Lut 2017 08:37
przez lukas76pl
Jest to centralne smarowanie ale ręczne. Musisz sprawdzić tak jak już pisali powyżej czy układ nie jest gdzieś przytkany. Najlepiej odkręcać po kolei przewody i patrzec dokąd smar dochodzi. Jeżeli był stosowany niewłaściwy smar to mógł on zastygnąć w którymś z przewodów i będzie problem. Wtedy potrzeba mocniejszej nożnej smarownicy albo przetykać przewody drutem. Jeżeli jest zatkany któryś z rozdzielaczy to przy jego rozbieraniu nie pomyl sobie tłoczków. Jak już będziesz miał układ drożny to możesz sobie w to miejsce wstawić smarowanie automatyczne.

Re: Centralne smarowanie

PostWysłany: 10 Lut 2017 18:14
przez jan11
Panowie dołączam zdjęcia mojego centralnego smarowania.
Sprawdzałem i już na pierwszym rozdzielaczu smar idzie ale ciężko nie wiem czy tak ma być.
Czy ktoś po prostu przed sprzedażą odkręcił puszkę z pompą centralnego smarowania.

Centralne smarowanie

PostWysłany: 10 Lut 2017 18:48
przez zeppelin zm 15
Wygląda na oryginał.