wibako

Twardnienie ride controll

Moderator: mechanior

Twardnienie ride controll

Postprzez Marcindrze » 09 Wrz 2010 15:56

Wtam

mam taki objaw CAT 428 E twardnieje ride controll (pływająca łyzka) pod wpływem ruszania przednia dzwignia. Jak wyzeruje cisnienie to przez chwile ride control działa dobrze ale pare ruchów przednia łyżka i twardnieje a maszyna skacze podczas jazdy jak by ride controll nie działal. Byli z serwisu CATA posprawdzali cewki niby ok maja teraz pomierzyc jakies cisnienia. Cisnienie w akumulatorze ok 18.5 bar Czy mozliwe ze to wina rozdzielacza?
Ostatnio edytowany przez Marcindrze, 09 Wrz 2010 18:28, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
Marcindrze
Fachoperator

  • Posty: 873
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 20:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 14

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT 301.7d

Firma: MARKOP


Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 09 Wrz 2010 22:27

to na pewno nie wina rozdzielacza bo układ ride control jest podpięty równolegle czyli niejako "obok" rozdzielacza bocznikiem między rozdzielaczem a siłownikami, cewki po włączeniu układu łączą przepływ oleju w przewodach siłowników z akumulatorem/amortyzatorem hydraulicznym, jeśli uszkodzony jest czujnik ciśnienia na bloku ride control cewki zostaną wyłączone przez co układ przestaje działać, trzeba by zmostkować czujnik i zobaczyć co się dzieje...
ciśnienie w accu jest prawidłowe (1860 kPa czyli około 18,5 bar)
należało by też sprawdzić szczelność tłoka w akumulatorze (czy nie wypływa z niego coś w rodzaju olejowej piany) chociaż prawidłowe ciśnienie nie wskazuje na przecieki
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Marcindrze » 09 Wrz 2010 22:45

mechanior napisał(a):to na pewno nie wina rozdzielacza bo układ ride control jest podpięty równolegle czyli niejako "obok" rozdzielacza bocznikiem między rozdzielaczem a siłownikami, cewki po włączeniu układu łączą przepływ oleju w przewodach siłowników z akumulatorem/amortyzatorem hydraulicznym, jeśli uszkodzony jest czujnik ciśnienia na bloku ride control cewki zostaną wyłączone przez co układ przestaje działać, trzeba by zmostkować czujnik i zobaczyć co się dzieje...
ciśnienie w accu jest prawidłowe (1860 kPa czyli około 18,5 bar)
należało by też sprawdzić szczelność tłoka w akumulatorze (czy nie wypływa z niego coś w rodzaju olejowej piany) chociaż prawidłowe ciśnienie nie wskazuje na przecieki


witam

Kolego mechanior opieram sie na twojej wiedzy . Apropo chłopaki z CATA mostkowali czujnik ride controll i nadal to samo. Niby działa ale za słabo amortyzuje bo około 1, 2 cm , a czasami nic jak zapsze sie łyzka na właczonym ride controll to siłowniki wchodza ok 3cm i dopiero podnosi maszyne. Jak załączam ride controll to nic nie opada łyżka przednia a przedtem opadała jakies 10 cm po załączeniu i ładnie amortyzowało każdą nierównosci. Napełnili akumlator i poczekaja pare dni czy nie ucieka pomału gaz. Co jest ciekaw jak wyzeruje cisnienie rozdzielacza i załącze ride control to opadnie 10cm pare ruchów rordzielaczem i brak amortyzacji.

Awatar użytkownika
Marcindrze
Fachoperator

  • Posty: 873
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 20:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 14

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT 301.7d

Firma: MARKOP


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej