Marcindrze napisał(a):silnik bez turbo mało pali
ale jest słabszy
[ Dodano: Pią Lis 05, 2010 10:20 pm ]arjanprojekt napisał(a):Zwróć uwagę na obecnie 15-y temat poniżej. Jest tam rozgryzany Cat 428 z 1992r.
W 428C pewnie większość problemów podobna.
arjanprojekt, masz maszynę B, jest taka jak C? i próbujesz porównywać sprzęty różniące się zasadniczo prawie pokoleniem?
w maszynie C trzeba zwrócić uwagę na luzy na tylnym ramieniu (koniku), na siłownikach obrotu, na połączeniu ramienia z wysięgiem, pęknięcia wysuwu poniżej mocowania siłownika łyżki, pęknięcia przedniego ramienia w okolicy sworzni z blachą, pęknięcia obsady sworznia głównego mocowania przedniego ramienia, luzy na sworzniu mocowania mostu przedniego do ramy, luzy na drążkach kierowniczych
na zmiany kierunku jazdy maszyna ma reagować dopuszczalnie z lekkim opóźnieniem (do 1 sekundy) bez przykrych dźwięków, sprawdź luz na przednim wale (wyboczenie na wieloklinie)
wycieki oleju z obudowy zmiennika (jasny olej to uszkodzony zmiennik, uszczelniacz zmiennika lub korki skrzyni, ciemny olej to wyciek z tylnego uszczelniacza wału silnika)
sprawdzić poziom oleju w zbiorniku hamulca (ma być ciemnoczerwony, jeśli nie to znaczy że był dolewany czyli coś nie halo z hamulcami albo był wymieniany niedawno)
wszystkie funkcje (dźwignie) maja chodzić lekko i płynnie, łyżka przednia ma się podnieść do samej góry w 6-7 sek na pełnym gazie
siłowniki mają trzymać pozycję, samoczynne opadanie nie może przekroczyć 1-3 milimetrów na 10 minut (mierzone na tłoczysku siłownika)
sprawdzić siłowniki na okoliczność rys, zadrapań i innych uszkodzeń DOKŁADNIE!
silnik nie ma prawa dymić, lekkie podkapcanie i przerywana praca świadczy o zużyciu pompy wtryskowej, wtryskiwaczy bądź nawet turbiny, sprawdzić wycieki płynu i oleju silnikowego zwłaszcza zza pompy wtryskowej i spod obudowy termostatu
wykonać STALL TEST (opis w kilku tematach na forum - opcja "szukaj")
a przede wszystkim: nie napalać się i włączyć zdrowy rozsądek!