Strona 1 z 1

Słabe punkty CAT 428C?

PostWysłany: 05 Lis 2010 20:42
przez Budowlaniec273
jestem na kupnie cata 428C z 98r z turbiną co jest najważniejsze aby sprawdzić przy kupnie wiadoma sprawa że maszyna nie jest nowa więc nie można wymagać niewiadomo czego ale przynajmniej co najgorsze jest coby należało żeby było dobre

PostWysłany: 05 Lis 2010 21:54
przez arjanprojekt
Zwróć uwagę na obecnie 15-y temat poniżej. Jest tam rozgryzany Cat 428 z 1992r.
W 428C pewnie większość problemów podobna.

Re: Jestem nowy mam kilka pytań

PostWysłany: 05 Lis 2010 21:54
przez Marcindrze
Budowlaniec273 napisał(a):jestem na kupnie cata 428C z 98r z turbiną co jest najważniejsze aby sprawdzić przy kupnie wiadoma sprawa że maszyna nie jest nowa więc nie można wymagać niewiadomo czego ale przynajmniej co najgorsze jest coby należało żeby było dobre


witam

Za ile kupujesz tego cata bo mama też na sprzedaż cat 428 C 1998 do zrobienia konik poza tym maszyna dobra silnik bez turbo mało pali.Wiadomo przy każdej maszynie bedzie cos do zrobienia.

PostWysłany: 05 Lis 2010 22:45
przez mechanior
Marcindrze napisał(a):silnik bez turbo mało pali

ale jest słabszy

[ Dodano: Pią Lis 05, 2010 10:20 pm ]
arjanprojekt napisał(a):Zwróć uwagę na obecnie 15-y temat poniżej. Jest tam rozgryzany Cat 428 z 1992r.
W 428C pewnie większość problemów podobna.


arjanprojekt, masz maszynę B, jest taka jak C? i próbujesz porównywać sprzęty różniące się zasadniczo prawie pokoleniem?

w maszynie C trzeba zwrócić uwagę na luzy na tylnym ramieniu (koniku), na siłownikach obrotu, na połączeniu ramienia z wysięgiem, pęknięcia wysuwu poniżej mocowania siłownika łyżki, pęknięcia przedniego ramienia w okolicy sworzni z blachą, pęknięcia obsady sworznia głównego mocowania przedniego ramienia, luzy na sworzniu mocowania mostu przedniego do ramy, luzy na drążkach kierowniczych
na zmiany kierunku jazdy maszyna ma reagować dopuszczalnie z lekkim opóźnieniem (do 1 sekundy) bez przykrych dźwięków, sprawdź luz na przednim wale (wyboczenie na wieloklinie)

wycieki oleju z obudowy zmiennika (jasny olej to uszkodzony zmiennik, uszczelniacz zmiennika lub korki skrzyni, ciemny olej to wyciek z tylnego uszczelniacza wału silnika)
sprawdzić poziom oleju w zbiorniku hamulca (ma być ciemnoczerwony, jeśli nie to znaczy że był dolewany czyli coś nie halo z hamulcami albo był wymieniany niedawno)

wszystkie funkcje (dźwignie) maja chodzić lekko i płynnie, łyżka przednia ma się podnieść do samej góry w 6-7 sek na pełnym gazie
siłowniki mają trzymać pozycję, samoczynne opadanie nie może przekroczyć 1-3 milimetrów na 10 minut (mierzone na tłoczysku siłownika)
sprawdzić siłowniki na okoliczność rys, zadrapań i innych uszkodzeń DOKŁADNIE!

silnik nie ma prawa dymić, lekkie podkapcanie i przerywana praca świadczy o zużyciu pompy wtryskowej, wtryskiwaczy bądź nawet turbiny, sprawdzić wycieki płynu i oleju silnikowego zwłaszcza zza pompy wtryskowej i spod obudowy termostatu

wykonać STALL TEST (opis w kilku tematach na forum - opcja "szukaj")

a przede wszystkim: nie napalać się i włączyć zdrowy rozsądek!