no i sam sobie doskonale odpowiedziałeś na problem chociaż są pewne rozbieżności
podam od razu różnicę między C, D a E i będzie gotowy opisik godzien zamieszczenia w tematach ważnych bo dotyczy chyba wszystkich maszyn serii 400
C/D/E silnik 15W40 (API CF a nawet CD) (CAT DO) 8Ltr (silniki Perkins czyli 99,99%)
C/D/E transmisja SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 15 Ltr (maszyna 428 ser II i 428 B - 10 Ltr)
DOTYCZY C przedni most SAE80W90 API GL-4, GL-5 (85W90) (CAT GO) 8 most+ 2x 0,8 Ltr zwolnice
DOT. D / E przedni most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 most+ 2x 1 Ltr zwolnice
DOT. D tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT MTO) 24 Ltr (wchodzi 20)
DOT. E tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) około 20 Ltr ze zwolnicami (niech mnie ktoś poprawi bo nie pamiętam, zawsze leje ile wlezie
)
C/D/E hydraulika SAE10 lub 10W30 (CAT HYDO 10) 40 Ltr wymiana tylko w zbiorniku
za odpowiednikami olejów pogrzeb sobie sam, temat był walcowany na forum
podkreślam że olej hydrauliczny to nie HL/HV/HM 46 czy 32 tylko SAE10
występuje też olej CAT HYDO 10 ADVANCED o żywotności 3000 mth
C/D/E płyn chłodniczy: dowolny płyn oparty na glikolu etylowym około 20L
polecam koncentrat TEXACO HAVOLINE XLC (5 lat lub 8.000 mth), kolor czerwony
, w pełni mieszalny z CAT ELC (6 lat doświadczeń), i tak jak oryginalny płyn posiada technologię SCA czyli można stosować dodatki wydłużające żywotność do 8 a nawet 10 lat
filtry w zamienniku FLEETGUARD
olej silnikowy LF699 (LF701) C/D/E
olej transmisjii HF28853 C/D/E
olej hydrauliczny HF6588 C/D/E
paliwo przed modyfikacją (C i D ser I) dwie sztuki filtrów
dół za ramą przy przodzie zbiornika paliwa FS19554 góra przy pompie paliwa FS19531
paliwo po modyfikacji (D ser II, E) jeden duży filtr koło filtra oleju silnikowego FS19837
powietrze przed modyfikacją (C i D I) obudowa okrągła, pokrywa z przodu, filtry rurowe, okrągłe
filtr wstępny AF25352
bezpiecznik AF25485
powietrze po modyfikacji (D II, E) obudowa w formie sześcianu, pokrywa od góry, filtry owalne, bezpiecznik płaski
filtr wstępny AF26247
bezpiecznik AF26248
POWYŻSZE DANE DOTYCZĄ WSZYSTKICH MASZYN SERII 400 sprzedawanych w Europie w latach 1997-2010
znawców tematu proszę o poprawki