wibako

podsumowanie oleje 442d ,prośba

Moderator: mechanior

podsumowanie oleje 442d ,prośba

Postprzez manius » 15 Lis 2010 22:15

wiem że zaraz mi powiecie ze trzeba użyc szukajki,ale naprawde tego nie ma odnosnie tej maszyny CAT 442D 2004r lub podobnej rangi
szukam informacji na temat jakie oleje i ile doczego, trzeba zmienić
interesuje mnie"
silnik
skrzynia biegow
zmiennik
most przod
most tył
filtr oleju hydraulicznego
płyn chlodniczy
jak na ironie sa wszystkie inne maszyny case, nh,jcb itp,
pozdrawiam

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 16 Lis 2010 01:35

no gdybyś się troszkę wysilił i poczytał to byś wiedział że ta twoja maszyna nic się nie różni pod względem filtrów i olejów od każdej innej 400 D II czyli masz to samo co:
428 D
432 D
420 D
itp....

za wyjątkiem tylnej skrętnej osi (najpewniej ZF czyli olej 80W90)
ale o to zapytajmy speców bliżej CATa bo moje dane sięgają niestety dokładnie 2003 r :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez manius » 16 Lis 2010 21:39

dzieki za podpowiedź,chodzilo mi o coś w rodzaju takiego spisu
http://kopaczka.pl/viewtopic.php?t=8710 ... oleje+432d (dla potomnych)
brakuje mi jeszcze plynuc chlodniczego, chyb aze moge zalac normalnie zwyklym plynem jak do ciezarowek?
"A teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu."
Król Julian

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Postprzez mechanior » 17 Lis 2010 00:21

no i sam sobie doskonale odpowiedziałeś na problem chociaż są pewne rozbieżności

podam od razu różnicę między C, D a E i będzie gotowy opisik godzien zamieszczenia w tematach ważnych bo dotyczy chyba wszystkich maszyn serii 400

C/D/E silnik 15W40 (API CF a nawet CD) (CAT DO) 8Ltr (silniki Perkins czyli 99,99%)
C/D/E transmisja SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 15 Ltr (maszyna 428 ser II i 428 B - 10 Ltr)
DOTYCZY C przedni most SAE80W90 API GL-4, GL-5 (85W90) (CAT GO) 8 most+ 2x 0,8 Ltr zwolnice
DOT. D / E przedni most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 most+ 2x 1 Ltr zwolnice
DOT. D tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT MTO) 24 Ltr (wchodzi 20)
DOT. E tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) około 20 Ltr ze zwolnicami (niech mnie ktoś poprawi bo nie pamiętam, zawsze leje ile wlezie :lol: )
C/D/E hydraulika SAE10 lub 10W30 (CAT HYDO 10) 40 Ltr wymiana tylko w zbiorniku

za odpowiednikami olejów pogrzeb sobie sam, temat był walcowany na forum
podkreślam że olej hydrauliczny to nie HL/HV/HM 46 czy 32 tylko SAE10
występuje też olej CAT HYDO 10 ADVANCED o żywotności 3000 mth

C/D/E płyn chłodniczy: dowolny płyn oparty na glikolu etylowym około 20L
polecam koncentrat TEXACO HAVOLINE XLC (5 lat lub 8.000 mth), kolor czerwony :faja: , w pełni mieszalny z CAT ELC (6 lat doświadczeń), i tak jak oryginalny płyn posiada technologię SCA czyli można stosować dodatki wydłużające żywotność do 8 a nawet 10 lat

filtry w zamienniku FLEETGUARD
olej silnikowy LF699 (LF701) C/D/E
olej transmisjii HF28853 C/D/E
olej hydrauliczny HF6588 C/D/E
paliwo przed modyfikacją (C i D ser I) dwie sztuki filtrów
dół za ramą przy przodzie zbiornika paliwa FS19554 góra przy pompie paliwa FS19531
paliwo po modyfikacji (D ser II, E) jeden duży filtr koło filtra oleju silnikowego FS19837
powietrze przed modyfikacją (C i D I) obudowa okrągła, pokrywa z przodu, filtry rurowe, okrągłe
filtr wstępny AF25352
bezpiecznik AF25485
powietrze po modyfikacji (D II, E) obudowa w formie sześcianu, pokrywa od góry, filtry owalne, bezpiecznik płaski
filtr wstępny AF26247
bezpiecznik AF26248

POWYŻSZE DANE DOTYCZĄ WSZYSTKICH MASZYN SERII 400 sprzedawanych w Europie w latach 1997-2010

znawców tematu proszę o poprawki :!:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez manius » 17 Lis 2010 21:47

dzięki, teraz punkt a przy jakims spotkaniu browar.pzdr
i tak jeszcze w kwestii wyjasnien, rozumiem ze do przedneigo mostu i transmisji, lac ten sam olej z tej samej beczki, a do tylnego mostu nie pzrychodi jakis ulepszacz do pracy z mokrymi hamulcami??

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Postprzez vetrieska » 20 Lis 2010 00:25

co do dodatku do tylnego mostu, owszem dolewa sie zeby hamulce nie skrzypialy. ma numer 1970017, koszt kolo 170 zl za baniak (ma 1l starcza akurat na 1 most).
Cat ma takie podstawowe rodzaje olejow
DEO - diesel engine oil - silnikowy, jest 10w30 (zima) badz 15w40 (lato).
TDTO - transmission and drive train oil - do mostow i skrzyn, dostepny SAE 10W (zima),SAE30 (lato), SAE50 i SAE60 - gesty do mostow i zwolnic.
HYDO - do hydrauliki, SAE10W
GO - gear oil - do starszych mostow (koparkoladowarki serii C przedni most, koparki kolowe w mostach, zwolnicach). generalnie teraz zastepowany przez TDTO ktory jest lepszym olejem - ale i drozszym. ma indeks 80W90, lepkosc podobna do TDTO SAE50.
Co do listy podanej przez Mechaniora, nie ze wszystkim sie zgodze:
do skrzyni biegow lejemy TDTO SAE 30 (letni) badz SAE10W (caly rok) lub inny o tej lepkosci spelniajacy norme TO-4.
Do mostow do ktorych idzie TDTO podobnie, z tym ze SAE30 bardziej letni olej, SAE10W zimowy.
Oczywiscie nie ma potrzeby przed kazda zima zmieniac na zimowy i potem na odwrot (podobnie jak w silniku jest na zime SAE10w30 na lato 15W40). po prostu jesli ktos wymienia go na tyle czesto ze wymiana z porami roku bedzie - wtedy warto zalac zimowy. Maszyna odwdzieczy sie latwiejszym rozruchem zima i krotszym czasem rozgrzewania potrzebnym do bezpiecznej eksploatacji.
Natomiast co do 10W30 to do mostow CAT ma olej MTO (Multipurpose Tractor Oil) o takiej lepkosci(poza silnikowym)- ale zalecany on jest do mostow koparek kolowych (nowsza seria C i D), telehandlerow i czasami do hydrauliki.
Jest bardzo rzadki - subiektywnie rzadszy niz DEO (silnikowy) 10W30.
Co ciekawe CAT podaje ze nie spelnia on TO-4 i zamiast TDTO nie powinien byc stosowany. i co ciekawe jest drozszy niz TDTO.
Nie znalazlem nigdzie zeby w serii D koparkoladowarki zalecany byl do mostu olej MTO.
aha olej hydrauliczny to tez SAE10W, ale do skrzyni biegow nie nalezy go wlewac, nie ma tych dodatkow ktore ma olej przekladniowy TDTO.
Natomiast na odwrot mozna - z powodzeniem TDTO SAE10W do hydrauliki mozna wlac.

vetrieska
Młodszy operator

  • Posty: 187
  • Rejestracja: 04 Sie 2009 22:25
  • Miejscowość: okolice Kielc
  • Pochwały: 4

Postprzez manius » 21 Lis 2010 19:18

"A teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu."
Król Julian

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej