wibako

Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Moderator: mechanior

Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez mechanior » 17 Lis 2010 23:08

Dotyczy maszyn CAT typ 400 czyli wszelkich koparko-ładowarek

maszyna oznaczona A to 428 i 428 s II, CAT nie stosował oznaczenia literowego dla Iszej wersji ewolucyjnej ale tak będzie nam wszystkim łatwiej

pojemności układów i rodzaje olejów:

A/B/C/D/E/F - silnik 15W40 (API CG-4 CH-4) (CAT DEO) 8Ltr (silniki Perkins) F- 10 Ltr
A/B - transmisja SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 Ltr
C/D/E/F - transmisja SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 15 Ltr (directdrive i powershift)
A/B/C - przedni most SAE80W90 API GL-4, GL-5 (85W90) (CAT GO) 8 most+ 2x 0,8 Ltr zwolnice
D1 - do 2003 przedni most ZF SAE80W90 API GL-4, GL-5 (85W90) (CAT GO) 8 most+ 2x 0,8 Ltr zwolnice
D2 - od 2003 przedni most CARRARO SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 most+ 2x 1 Ltr zwolnice
E/F - przedni most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 most+ 2x 1 Ltr zwolnice
A/B/C/D1 - tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT MTO) 24 Ltr (wchodzi 20) + dodatek do LS
D2 (po 2003) - tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 24 Ltr (wchodzi 20)
E/F - tylny most SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 16,5l most + 2x 1,7l zwolnica pozdrawiam (by majkel - dzięki!)
A/B/C/D/E/F - hydraulika SAE10 lub 10W30 (CAT HYDO 10) 40 Ltr wymiana tylko w zbiorniku
ten sam olej lejemy do układu hamulcowego! około 1L, maszyny E oraz F nie mają zbiorniczka płynu bo korzystają z głównego zbiornika hydrauliki

odpowiedniki olejów:

CAT DEO: FUCHS FORMEL PLUS 15W40
MOBIL DELVAC M 15W40
TEXACO URSA LA 15W40
CAT TDTO i MTO: FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE 30
TEXACO TEXTRAN HD 30
ponadto jako zamiennik CAT MTO (tylny most z mokrymi hamulcami A/B/C/D ser I) można stosować następujące oleje UTTO oraz STOU:
MOBIL MOBILFLUID 424
FUCHS AGRIFARM STOU 10W30 MC lub 10W40
FUCHS TITAN UTTO J20C (zgodny z JOHN DEER J20C)
CAT GO: FUCHS SUPERGEAR 80W90
dowolny olej przekładniowy API GL-4
CAT HYDO 10: FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE 10
TEXACO TEXTRAN HD 10
MOBIL DELVAC HYDRAULIC SAE 10
CAT HYDO 10 ADVANCED: na razie brak zamiennika
jest to olej o przedłużonej żywotności w stosunku do CAT HYDO 10 (wymiana co 3000 zamiast co 2000 mth) ale odpowiednik FUCHSa (UTTO TO4 SAE10) jest mieszalny, warunkiem stosowania jest ograniczenie przebiegu między wymianami do 2000 mth co i tak się opłaca biorąc pod uwagę prawie 100% różnicę w cenie

podkreślam że olej hydrauliczny to nie HL/HV/HM 46 czy 32 tylko SAE10
dla maszyny E występuje też olej CAT HYDO 10 ADVANCED o żywotności 3000 mth

skrót do tabeli zamienników... http://www.76oil.ru/pics/vzaimo/transmission_fluids.pdf

A/B/C/D/E/F - płyn chłodniczy: dowolny płyn oparty na glikolu etylowym około 20L
polecam koncentrat TEXACO HAVOLINE XLC (5 lat lub 8.000 mth), kolor czerwony :faja: , w pełni mieszalny z CAT ELC (6 lat doświadczeń), i tak jak oryginalny płyn posiada technologię SCA czyli można stosować dodatki wydłużające żywotność do 8 a nawet 10 lat

filtry w zamiennikach FLEETGUARD
A/B/C/D/E - olej silnikowy LF699 (A/B - LF701)
A/B/C/D/E - olej transmisjii HF28853
A - olej hydrauliczny HF6202 + HF6376 (górny ma być mniejszy - filtruje tylko przelew z pompy)
B/C/D/E - olej hydrauliczny HF6588 (B - HF6586)
A - 1 filtr paliwa FF 167A (FF 167) + separator mechaniczny
B - 1 filtr-separator paliwa FS 19531 + separator mechaniczny lub tak jak w C
C i D ser I - paliwo - dwie sztuki filtrów-separatorów
dół za ramą przy przodzie zbiornika paliwa FS19554 (FS19861) góra przy pompie paliwa FS19531 (FS19832)
D ser II, E - jeden dłuższy filtr-separator koło filtra oleju silnikowego FS19837
A/B - powietrze - filtr wstępny AF 4886
bezpiecznik AF 1890M
B - modyfikacja na radialne: wstępny AF 25281, bezpiecznik AF 25282
C i D ser I - powietrze - obudowa okrągła, pokrywa z przodu, filtry radialne
filtr wstępny AF25352
bezpiecznik AF25485
D II, E - powietrze - obudowa w formie sześcianu, pokrywa od góry, filtry owalne, bezpiecznik płaski
filtr wstępny AF26247
bezpiecznik AF26248

TERMINY I ZAKRES PRZEGLĄDÓW:

500 mth
olej w silniku i WSZYSTKIE filtry w CAŁEJ MASZYNIE
oprócz filtrów powietrza i kabinowych które wymienia się W RAZIE POTRZEBY

1000 mth
to samo co 500 mth oraz
olej w mostach i zwolnicach, olej w skrzyni

2000 mth

to samo co 500 + 1000 oraz
olej w układzie hydraulicznym (w zbiorniku)

3000 mth
płyn w układzie chłodzenia

POWYŻSZE DANE DOTYCZĄ WSZYSTKICH MASZYN SERII 400 sprzedawanych w Europie
z silnikiem Perkins czyli CAT 3054 - 3054C a nawet C 4.4 (taka nazwa widnieje na silnikach maszyn E z 2010r i nie są to silniki common rail, mamy rok 2013 i dalej w sprzedaży są wyłącznie DIT)
kilka modeli A i B posiadało silnik 3114, znany z maszyny 206 i 212 BFT, te maszyny maja inne filtry paliwa, powietrza i oleju silnika ale były sprzedawane TYLKO W USA

znawców tematu proszę o poprawki :!:


a jak już się tyle narobiłem to się zareklamuję :twisted: :
wszystkie filtry do koparko-ładowarek w zamiennikach FLEETGUARD i WIX oraz oleje FUCHS również z normą CAT TO-2, TO-4 w stałej sprzedaży u mnie czyli http://www.herma.pl (stan magazynowy, wysyłka 24h, tani kurier, oleje wysyłamy transportem FUCHSa, koszt około 30 pln za opakowanie, im więcej tym taniej)

na hasło KOPACZKA gwarantuję 5% rabatu

WAŻNE!! Posty z poprawkami (oczywiście po ich naniesieniu) oraz posty nie związane bezpośrednio z tym tematem lub powielone pytania o treści już zamieszczone będą systematycznie usuwane by nie zaciemniać głównego wątku !
Ostatnio edytowany przez mechanior 13 Mar 2013 12:16, edytowano w sumie 7 razy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez WojtekP » 26 Sty 2013 23:17

chciałbym wymienić olej hydrauliczny podobno jest zalany hl46, czy nie będzie problemu ze wymiesza się on z sae10 bo jak wiadomo nie zejdzie cały olej z układu tylko ze zbiornika ??? maszyna cat428d
Kopalnia piachu Lubartów, kruszywa piach piasek.
http://www.plewka.com.pl
Przyłącza oraz sieci wodociągowe i kanalizacyjne.
Przewierty sterowane Vermeer D7x11, kruszenie gruzu wyburzenia kruszarka.

Awatar użytkownika
WojtekP
Fachoperator

  • Posty: 635
  • Rejestracja: 28 Lis 2006 12:18

Maszyna: cat, liebherr, zeppelin, man, scania

Firma: Kopalnia piachu Lubartów, wyburzenia gruz kruszony.


Re: Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez digidy » 16 Mar 2013 02:10

mechanior napisał(a):A/B/C/D/E/F - silnik 15W40 (API CG-4 CH-4) (CAT DEO) 8Ltr (silniki Perkins) F- 10 Ltr

Pytam z ciekawosci, czy leje ktos oleje w odpowiedniej klasie lepkosciowej a wiec 15W/40 i klasie jakosciowej a wiec CH-4 lub wyzszy bez normy CAT DEO? Do wszystkich ciezarowek lejemy TOTAL RUBIA TIR 6400 (o ile pamietam to CH-4) i TOTAL RUBIA TIR 7400 (chyhba CI-4), zawsze kilkaset litrow na stanie mamy tego na wymiany, ale moze strach lac bo nie wiadomo jakie dodatki ma ktore moga wejsc z reakcje jakies z poprzednim oryginalnym, prawda?

mechanior napisał(a):D1 - do 2003 przedni most ZF SAE80W90 API GL-4, GL-5 (85W90) (CAT GO) 8 most+ 2x 0,8 Ltr zwolnice
D2 - od 2003 przedni most CARRARO SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 most+ 2x 1 Ltr zwolnice

Prosze mi wytlumaczyc o co chodzi z tym zapisem bo nie kumam;-/. Czyli lejemy GL-4 do mostu a GL-5 do zwolnic czy moze ten przecinek powyzej oznacza, ze lejemy jeden albo drugi;-D
Tylko nie krzyczec prosze, moze jest pozno i nie zalapalem;-)

digidy
Operator

  • Posty: 212
  • Rejestracja: 14 Paź 2009 15:41
  • Miejscowość: łódzkie

Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez mechanior » 16 Mar 2013 03:08

wymienione są rodzaje oleju DO MOSTU (do mostu zaliczają się również zwolnice), nie pisałem że używa się innego do mostu i zwolnic, lejesz jeden do całego mostu

ZAWSZE polecam do silnika dobry olej silnikowy, nieważne jakiej firmy
WSZYSTKIE oleje mineralne są mieszalne, jeśli jest inaczej to na opakowaniu masz napisane dużymi literami że nie wolno mieszać z olejami MINERALNYMI innych marek
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez Grześiek » 16 Mar 2013 11:16

Mam pytanko może do Mechaniora radzisz zalać zwolnice ZF olejem 80W90 a Carraro 10W30 a czymże różnią się, wiem specyfikacje producent itp. pytam bo Komatsu z mostami Carraro wymieniałem łożyska po 4500 mtg przy serwisowaniu oryginalnym olejem 10w30. Po wymianie serwisant zdradził że oni już zalewają zwolnice 80w90 bo po zimie wszystko się rozszczelnia. Norma normą a życie sobie,jest coś na rzeczy czy nie?

Grześiek
Młodszy operator

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 17 Lip 2012 22:12
  • Miejscowość: Augustów
  • Pochwały: 10

Maszyna: Komatsu WB 97S-2 2006r


Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez mechanior » 16 Mar 2013 13:23

Komatsu kupuje słabe mosty do swoich maszyn a CARRARO mimo chorych cen (części) nie jest lepsze od innych
postępowanie serwisantów przypomina mi takiego starego Zenka mechanika, jak skrzynia w Fiacie wyła i grzechotała to wlewał 90W140 na pół ze smarem ŁT43 - efekt murowany, ale czy FSO powinno zmienić zalecenia smarowania ??
serwisanci Komatsu to zwykli ludzie, więc to że tak robią wcale nie świadczy że robią dobrze, to taka naprawa wycieku ze zlewu w kuchni za pomocą gumy do żucia
to że się piasta rozszczelnia nie ma nic wspólnego ze zużyciem łożysk tylko z błędami w konstrukcji piasty i uszczelniaczy a także z typem eksploatacji (pewnie że jak olej wycieknie to łożyska się zużyją ale nie o takim powiązaniu tu piszemy)

wymienione powyżej oleje różnią się głównie gęstością (nie właściwościami smarnymi) co zmienia nieco sposób aplikacji, olej 80W90 może mieć niższy poziom w przekładni bo lepiej "przylega" do elementów ruchomych ale raczej nie nadaje się do smarowania wymuszonego/ciśnieniowego (pompą), mocniej się też nagrzewa w przypadku użycia w przekładniach szybkoobrotowych, oleje 10W30 są bardziej odporne na wysoką temperaturę i powodują mniejsze opory zwłaszcza zimą

wbrew pozorom konstruktorzy mostów i przekładni nie są idiotami, natomiast często zdarza się ze ci którzy je zaaplikowali do konkretnej maszyny kierują się głównie kryterium ekonomicznym
i tak w maszynach lądują komponenty zupełnie nieprzewidziane do warunków eksploatacji
mosty z założenia do pracy w warunkach lekkich a nie do terenowych montowane są w koparko-ładowarkach które brodzą w błocie i piasku a potem wszyscy łącznie z serwisem autoryzowanym dziwią się że padają uszczelnienia i łożyska
przykłady zna każdy zainteresowany: HYUNDAI wpakował do swoich dużych ładowarek (HL740?) mosty ZF wykorzystywane w maszynach o 2-3 tony lżejszych - efekt: pękające piasty i odpadające koła
CNH do koparko-ładowarek na równych kołach wpakowało przednie mosty rolnicze z piastami na 5 szpilek !!
koła 24 cale zamocowane 5 szpilkami M20 ?? to się prosi o katastrofę, poza tym są one zamontowane do mostu na 2 panewkach przykręconych 4 śrubami M22 albo M24...

CENY MASZYN NIE BIORĄ SIĘ Z WYOBRAŹNI SPRZEDAWCY (w zdecydowanej większości)
chcecie kupić maszynę która nie zaskoczy was awarią? musicie wydać 5 razy więcej niż wam się wydaje bo jakość materiałów, obróbki i rozwiązań MUSI KOSZTOWAĆ
to samo dotyczy naprawy, mimo marketingowego bełkotu producenci idą ostro w oszczędności, CAT pakuje do swoich maszyn produkty markowe ale wykonane w Chinach czy Indiach (ostatnio stało się to bardzo "modne")
to samo dotyczy innych marek, nie byłbym zdziwiony gdyby okazało się że uszczelniacze do tego Komatsu to mimo ładnego firmowego opakowania gówniana chińszczyzna a zastosowanie markowego DROGIEGO wyrobu CORTECO czy NOK z wyższej kategorii wytrzymałościowej niż zalecane, załatwiło by sprawę na znacznie dłużej...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez Grześiek » 16 Mar 2013 18:29

Mechanior podsumowując to jaka przyczyna zużycia łożysk na tylnim moście w maszynie na równych kołach ,olej był zawsze wymieniany jak trzeba był 10w30 i co łożyska SKF dostały luzu i wtedy zaczyna lecieć uszczelniacz kasetowy Corteco .Dodam że z przodu dalej chodzą i mają się dobrze .Może to zły rozkład mas ,łożyska z przodu i z tyłu te same.Pewnie powiesz jak serwis koparka służy do kopania a nie do jazdy .

Grześiek
Młodszy operator

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 17 Lip 2012 22:12
  • Miejscowość: Augustów
  • Pochwały: 10

Maszyna: Komatsu WB 97S-2 2006r


Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez mechanior » 16 Mar 2013 22:30

ale ja nie zarzucam ci żadnego postępowania wbrew przeznaczeniu maszyny
tylko nie rozumiem twoich pretensji do oleju 10W30, to jest tylko sprzęt budowlany, ma prawo się zepsuć

koniec OffTop`u, proponuję kontynuować temat gdzie indziej

proszę administrację o wydzielenie postów o Komatsu (od pierwszego postu Grześka) i umieszczenie go w dziale Koparko-Ładowarki - Komatsu pod tytułem "Jaki olej do zwolnic WB97"
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez digidy » 17 Mar 2013 01:00

mechanior napisał(a):wymienione są rodzaje oleju DO MOSTU (do mostu zaliczają się również zwolnice), nie pisałem że używa się innego do mostu i zwolnic, lejesz jeden do całego mostu

No dobrze, rozumiem, ale czemu napisales 2 rodzaje oleju obok siebie???
mechanior napisał(a):D1 - do 2003 przedni most ZF SAE80W90 API GL-4, GL-5 (85W90) (CAT GO) 8 most+ 2x 0,8 Ltr zwolnice
D2 - od 2003 przedni most CARRARO SAE10W30 lub SAE30 (CAT TDTO) 10 most+ 2x 1 Ltr zwolnice

Przeciez przed przecinkiem GL-4, a po przecinku GL-5 a to zupelnie inna klasa lepkosciowa.
mechanior napisał(a):ZAWSZE polecam do silnika dobry olej silnikowy, nieważne jakiej firmy
WSZYSTKIE oleje mineralne są mieszalne, jeśli jest inaczej to na opakowaniu masz napisane dużymi literami że nie wolno mieszać z olejami MINERALNYMI innych marek

Strasza caly czas wszyscy wokol, zeby nie lac olejow bez danej normy ( w przypadku CATa to CAT DEO) pomimo odpowiedniej klasy lepkosciowej i jakosciowej (badz wyzszej) bo kazdy olej moze miec inne dodatki i nei wiadomo jak one ze soba potem wspolpracuja i co chwile slysze jak to ktos wlewal dany olej caly czas do samochodu a raz zmienil na inny w tej samej klasie i potem zaczelo mu cieknac z uszczelnien i inne pierdoly, pewnie sobie cos wymyslaja ludzie albo mieli pecha.

digidy
Operator

  • Posty: 212
  • Rejestracja: 14 Paź 2009 15:41
  • Miejscowość: łódzkie

Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez mechanior » 17 Mar 2013 02:29

GL-4 i GL-5 to nie klasa lepkościowa ale JAKOŚCIOWA i to olejów PRZEKŁADNIOWYCH
bajki o cieknących uszczelniaczach po zmianie oleju SILNIKOWEGO z minerala na syntetyk to domena forów samochodowych, śmieszne to i straszne jednocześnie
nie będę podejmował dyskusji na ten temat, trzeba najpierw poczytać trochę w necie i zainteresować się przedmiotem, choćby po to by nie gadać bzdur i znać nazewnictwo w branży
jeśli macie wątpliwości to zapraszam do wymiany zdań w STREFIE SPECJALISTY
załóżcie temat dotyczący olejów, na pewno wezmę w nim udział
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez digidy » 17 Mar 2013 12:24

Kurcze, Ty to jestes gosc mechanior! Orientuje sie w olejach troche i w klasach, ale z olejami przekladniowymi mam tyle do czynienia co wymieniam sobie w skrzyniach, mostach czy zwolniacach przy ciezarowkach wiec sie nad klasa jakosciowa tak mocno nie zastanawialem tylko nad lepkoscia jakos;-/. Powiem szczerze: sadzilem, ze oznaczenie GL-4 ma juz zakodowana lepkosc (80/90) a GL-5 (85/90) i koniec! Teraz juz widze, ze cale zycia czlowiek sie uczy:-). Z tymi uszczelniaczami tez nigdy nie wierzylem, to jak science fiction, ale jak ostatnio taki mechanik tak sie wypowiadal u nas i sam sie przekonal niby na swoim samochodzie to juz sie zaczalem zastanawiac. Rzekomo wlał inny olej i widocznie mial inne dodatki i zaczal mu silnik cieknac! Jakby tego bylo malo mam jeszcze lepszego newsa: Potem natychmiast spuscil ten olej i zalal ten co zawsze i nagle o dziwo przestalo cieknac, czyli silnik tym olejem sam sie uszczelnil!!!
Wiem, ze ciezko w to uwierzyc, tak opowiadal. Nie pisze juz tutaj bo to nie temat na takie dyskusje, dzieki za info:-)

digidy
Operator

  • Posty: 212
  • Rejestracja: 14 Paź 2009 15:41
  • Miejscowość: łódzkie

Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez mechanior » 17 Mar 2013 16:19

silnik nie uszczelnia się olejem tylko uszczelnieniami
btw jedynymi miejscami które mogą TEORETYCZNIE wykazać przecieki po zastosowaniu innego oleju są zimmeringi a tych w samochodzie są 3 lub 4 (wał przód, wał tył - skrzynia, wałek rozrządu przód/tył)
uszczelki płaskie nie mogą przepuszczać przy zmianie oleju...

poza tym zastanówcie się, jakoś nie zauważyłem by uszczelnienia posiadały klasy wg rodzaju oleju... zdarza się że są uzależnione od tego czy medium to woda, olej hydrauliczny czy przekładniowy ale głębsze podziały ze względu na klasę lepkościową czy inne klasyfikacje? cóż...
poza tym też słyszałem te legendy, nie mają związku z konkretnym olejem tylko z jego radykalną zmianą więc gdzie tu sens? czyżby materiały uszczelnień "przyzwyczajały" się do konkretnego oleju?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez niamek » 02 Sie 2013 21:23

jako ze mam dostep do mobilfluida 424 to musze sie upewnic:
maszyna cat 428D 2003 cat0428debmt02630 - rozumien ze wg tej listy to D1
czyli wynika z twojej listy mechanior ze mobilfluida 424 moge lac do skrzyni biegow i tylnego mostu ?
i jeszcze jedno filtr wixa do hydrauliki to jaki ma numer 51733 czy 51730 ?

niamek
Operator

  • Posty: 323
  • Rejestracja: 30 Lis 2009 14:58
  • Miejscowość: Katowice
  • Pochwały: 4

Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364

Firma: www.dall.com.pl


Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez mechanior » 02 Sie 2013 21:45

51730, też mam w ofercie
skoro jest napisane w normie że to olej do mokrych hamulców i mostów to można

Mobilfluid 424 jest rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w aplikacjach wymagających:
Allison C-4 (Applications agricoles seulement)
API GL-4
Caterpillar TO-2
John Deere J20C


jak dla mnie wystarczy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez niamek » 15 Sie 2013 21:12

hymm to jeszcze jedno pytanko odnośnie tym razem oleju hydraulicznego
niby z mobila to mobil hydraulic 10w a czy może być mobiltrans hd 10w ?
ja sobię to tłumaczę że mobiltrans hd 10w to lepsza wersja tego hydraulic 10w?
inaczej sprawę ujmując czy cat hydo (sae10w) i cat tdto (wersja sae10w) to to samo ?

niamek
Operator

  • Posty: 323
  • Rejestracja: 30 Lis 2009 14:58
  • Miejscowość: Katowice
  • Pochwały: 4

Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364

Firma: www.dall.com.pl


Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez mechanior » 02 Lis 2013 23:16

a nie wydaje ci się że gdyby było to samo to by się nazywało tak samo?
poza tym TDTO to 10W30 a nie 10W
mobiltrans ma normę TO-4 a ten drugi nie
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez niamek » 18 Lut 2015 22:54

hymm
a tu mi pisze że cat TDTO jest w 3 wersjach: 10W bardziej na zime, 30 bardziej na lato i TMS całoroczny czyli coś ala 10W30...
http://www.toromontcat.com/pdf/transmissionsynthetic.pdf
ale to nic...
dalej filtry... patrzyłem na orginalne z instrukcji cat 428d1 i troche inne mi pokazało... zwłaszcza ten skrzyni biegów mi nie daje spokoju ten HF28853 ?
skrzynia biegów - filtr cat to 119-4740 więc odpowiednik fleetguada wychodzi HF35467 ?

niamek
Operator

  • Posty: 323
  • Rejestracja: 30 Lis 2009 14:58
  • Miejscowość: Katowice
  • Pochwały: 4

Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364

Firma: www.dall.com.pl


Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez mechanior » 19 Lut 2015 00:57

No napisane jest coś, a w jakiej strefie klimatycznej używasz maszyny?
Zawsze możesz skorzystać z interpretacji innej firmy handlowej lub kupić oryginały.

Od 15 lat leję do skrzyń W NASZYCH WARUNKACH ATMOSFERYCZNYCH UTTO TO-4 SAE 30 albo STOU SAE 10W30.
Zamiennik filtra skrzyni Fleetguard został opracowany na podstawie PARAMETRÓW pracy dzięki naszej współpracy z tą firmą 15 lat temu kiedy jeszcze nikt nie wiedział że da się zamontować jakikolwiek inny filtr niż tylko oryginał CAT a konkurencja pakowała filtry MCF (do wózków widłowych) które trudno było zmieścić w takim montażu i nie miały odpowiednich parametrów a innych zamienników nigdzie nie było.
Przez nasze ręce, od tego czasu, przeszło z 500 albo więcej koparko-ładowarek oraz prawie setka innych maszyn z identycznymi skrzyniami: MANITOU, BENFORD, NEW HOLLAND itp i jedynym problemem była uszczelka wkładu filtra o czym pisałem na forum...

Proszę pisać w nowych wątkach a nie zaśmiecać tematu z zestawieniami...

OFF TOP: ile masz białych dostawczaków (busów) w firmie?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez niamek » 17 Mar 2015 17:42

a z donaldsona filtry paliwa P551424 i P551427 który jest u góry a który na dole ?
bo są identyczne ...
nie mam żadnego białego busa... mam szarego...

niamek
Operator

  • Posty: 323
  • Rejestracja: 30 Lis 2009 14:58
  • Miejscowość: Katowice
  • Pochwały: 4

Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364

Firma: www.dall.com.pl


Zestawienie: oleje i filtry do koparko-ładowarek CAT

Postprzez Sobek » 19 Mar 2015 23:30

fletguard FS19554 odpowiednik donaldsona > P55-1427
FS19531 > P55-1424
mechanior akurat ma rację, to sprzedawca powinien powiedzieć, powinno się mieć wiedze o tym co się sprzedaje ;)
pozdr.

niepotrzebne posty może moderator niech usunie, żeby nie robić syfu w tym ważnym temacie.

Sobek
Młodszy operator

  • Posty: 195
  • Rejestracja: 12 Wrz 2007 21:47
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Pochwały: 6

Maszyna: 428C, MAN 6X6, Atlas 1404,

Firma: własna


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej