przez mechanior » 01 Gru 2010 01:00
jeden kranik w chłodnicy po lewej stronie przewodu zasilającego pompę wody (dolny przewód chłodnicy)
i już... nie oszukuj się, nie będzie łatwo, jest w strasznym miejscu i zazwyczaj nie da się go normalnie odkręcić, jak nie dasz rady odkręć przewód z chłodnicy...
dla dokładnych: korek w bloku po prawej stronie silnika nad rozrusznikiem prawie na końcu bloku (przy zbiorniku hydrauliki czyli przy kabinie operatora) lub po lewej prawie w tym samym miejscy czyli też przy kabinie operatora, klucz 15mm
uwaga! jest stożkowy, wykonany z mosiądzu i nie ma uszczelki (mosiądz uszczelnia się sam w stali)
pojemność całego układu ok 23-26 L w zależności od opcji (klima, turbo, podgrzewacz itp)
proponuję następującą procedurę:
spuścić stary płyn kranikiem i korkiem w bloku
wlać do pełna czystej wody najlepiej demineralizowanej (destylowanej) lub w ostateczności kranówy
odpalić sprzęt na 10-20 minut
spuścić znów wszystko z układu
wlać 12-13 L koncentratu płynu chłodzącego (1:1)
uzupełnić wodą do pełna czyli ok 1 cm poniżej DOLNEJ krawędzi wlewu do chłodnicy (ma zostać trochę "luzu" w górnej części chłodnicy)
i już
polecam płyn/koncentrat TEXACO XLC, ma długą żywotność
jeśli uważasz to za zbyt drogie rozwiązanie kup jakikolwiek nowoczesny płyn na bazie glikolu etylowego np PETRYGO, procedura ta sama tylko po płukaniu wodą zalewasz od razu cały układ gotowym płynem
mechanior
Fachoperator
- Posty: 20878
- Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
- Miejscowość: Śląsk
- Pochwały: 868
Maszyna: Caterpillar, MB Crusher
Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher