Strona 1 z 1

Teleskop 428E śruby slizgów

PostWysłany: 11 Lut 2011 20:13
przez joko
prosze o pomoc ponieważ nie moge odkręcić wszystkich śrub regulacyjnych ślizgów, śruby są odkręcane za pomocą klucza imbusa. Pomóżcie

PostWysłany: 11 Lut 2011 23:14
przez DMSERWIS
Niestety to jest ich ból.Najpierw zaopatruję się w nowe śruby,a do starych spawam nakrętki,odkręcam i wyrzucam.

Re: teleskop 428 E

PostWysłany: 11 Lut 2011 23:32
przez Marcindrze
joko napisał(a):prosze o pomoc ponieważ nie moge odkręcić wszystkich śrub regulacyjnych ślizgów, śruby są odkręcane za pomocą klucza imbusa. Pomóżcie



Witam

Proponuje kupic klucz udarowo - wykretak czyli jest przystosowany do pukania w niego z czoła a sruba luzuje sie i jednocześnie wykreca.

PostWysłany: 12 Lut 2011 21:50
przez vetrieska
propozycja dobra, ale prawo murphy'ego mowi ze udarowym srubokretem odkrecisz co najwyzej z polowe tych ktore zostaly :twisted: , i to w 2 osoby trzymajac go rurhakiem i traktujac mlotkiem 8kg :wall: , sprawdzone.
zostaje grzanie (niestety farba sie opali i slizgi tez moga), albo pneumatyczny klucz udarowy ale taki porzadny z duzym momentem i imbusowa udarowa koniecznie nasadka do niego.
kluczem zawsze mi sie udawalo odkrecic, z tym ze czasem to po 4 ladowaniu kompresora takiego 50l, nie najmniejszego zupelnie. na wiekszym mozna tluc od razu az pusci, jest szybciej.
nowe sruby albo stare ktore sie nadaja potraktowac miedzianym smarem przed montazem zeby pozniej bylo latwiej odkrecic, fabryczne dokrecenie juz po 500 mth sie nie daje odkrecic normalnymi metodami. aha sruby koniecznie z takimi lebkami, kazda inna obgryzie weze hydr.

PostWysłany: 13 Lut 2011 13:48
przez master 1985
Ja do odkrecania owych srub swosuje wielokotny torx w taki sposób ze nabijam go młotem w gniazdo imbusa a pozniej tylko dobra laga i ciagiesz.Sruby oczywiscie nowe. Sprawdzone rozwiazanie

PostWysłany: 13 Lut 2011 20:17
przez mechanior
DMSERWIS napisał(a):do starych spawam nakrętki,odkręcam i wyrzucam.

i to wydaje się najmądrzejsze i najprostsze rozwiązanie