wibako

428C tuleje w koniku?

Moderator: mechanior

428C tuleje w koniku?

Postprzez scania- » 17 Kwi 2011 21:53

Mam pytanie bo zastanawiam sie czy w moim 428C w koniku sa jakies tuleje ?? bo wyjąłem górny sworzeń (od san) i nie widze tam zeb siedziała jakas tuleja.
Dodam ze maszyna jest z roku 1999 z Anglii na liczniku ma 4500 mth ( sadze ze licznik mogł byc cofniety ale nie wiele ponieważ silnik ładnie pali i narazie nie kopci) przednia łyżka ma jeszcze oryginalne zeby zdarte zato luzy niewielkie ale Tylni konik i ramie maja solidne luzy da sie jescze pracowac ale czasem bywa to denerwujace
Wiec moje pytanie brzmi czy w koniku i ramieniach są tuleje jesli tak to w których miejscach
i drugie pytanie czy w tylnych stopach (unoszące koparke) da sie regulowac ślizgi ? (zeby zlikwidowac luz:)

Admin
Tak jak Ci kolega mechanior niżej napisał w przypadku gdy na forum nie był opisywany jeszcze dany problem (zawsze najpierw przeszukaj forum) zakłada się nowy temat. Dzisiaj zrobię to za Ciebie.

scania-
Pomocnik operatora

  • Posty: 57
  • Rejestracja: 22 Mar 2011 12:20

Maszyna: Caterpillar 428 C


Reklama

simmet

Re: pomocy

Postprzez EMI » 17 Kwi 2011 22:42

Podpory możesz regulować zarówno na dole ( za pomocą prostokątnych ślizgów od 15-19 mm jeśli się nie mylę + metalowe podkładki dystansujące) jak i na górze za pomocą okrągłych ślizgów ,
co do konika ,
zależy czy był regenerowany czy nie ,
po regeneracji wszędzie masz tuleje .
wyjmując górny sworzeń mogłeś nie widzieć tulejki bo znajduje się ona w ramie przesuwnej ( czyt. plecy )
podaj maila to Ci prześlę rysunki jak faktycznie to wygląda
PHU EMI
Części do silników i maszyn budowlanych CATERPILLAR
ORYGINALNE
Warszawa
501-422-939

Awatar użytkownika
EMI
Pomocnik operatora

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 16 Kwi 2011 09:34
  • Miejscowość: Warszawa
  • Pochwały: 2

Maszyna: CATERPILLAR ALL


Re: pomocy

Postprzez mechanior » 17 Kwi 2011 23:02

zakłada się nowy temat!! a nie odświeża takiego sprzed lat...
po czym wnosisz że przednie zęby są oryginalne? mogły być już wymienione ze 4 razy
w ramieniu tuleje są i na dole i u góry
w koniku w oryginale nie ma żadnych (w 428C)
luzy likwiduje się w procesie regeneracji czyli albo napawanie i wytaczanie do rozmiaru oryginalnego
albo wytaczanie i montaż tulejek na wymiar oryginalny (ten drugi sposób jest lepszy bo można zastosować twardsze tuleje i wymienić gdy się zużyją)
w sankach przesuwu są wymienne tuleje w górnym i dolnym uchu

chyba przydałby ci się katalog części...

aaa nie ma regulacji w podporach tylko trzeba WYMIENIĆ wkładki na nowe w rozmiarze gwarantującym odpowiednie spasowanie, więc co to za regulacja
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: 428C tuleje w koniku?

Postprzez EMI » 18 Kwi 2011 16:17

Mechanior ,
nie zgodzę się z Tobą w 100%
istnieje możliwość regulacji
Ślizg nominalnie ma załóżmy 18 mm po częściowym zużyciu można "wyregulować" podkładkami metalowymi ( nie ma w ślizgach dolnych tak jak w wysuwie metalowych wkładek do śrub ,które znacznie ograniczają możliwość "regulacji ",
proszę pamiętać ,że wszystko robimy w granicach rozsądku i doświadczenia zawodowego jeśli to "koniec" ślizgu to koniec
Oczywiście moja odpowiedź dotyczy dolnej części podpór , tak dla precyzji , bo tego zabrakło w temacie ,w górnych inne naprężenia inna powierzchnia cierna ( i element inwencji własnej ....)
PHU EMI
Części do silników i maszyn budowlanych CATERPILLAR
ORYGINALNE
Warszawa
501-422-939

Awatar użytkownika
EMI
Pomocnik operatora

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 16 Kwi 2011 09:34
  • Miejscowość: Warszawa
  • Pochwały: 2

Maszyna: CATERPILLAR ALL


Re: 428C tuleje w koniku?

Postprzez scania- » 18 Kwi 2011 23:11

faktycznie katalog by sie przydał
macie cos ze do tematu wrcam ?? To zróbcie cos zeby było prosto znaleźć własciwy temat i napisany z sensem nie wszyscy sa profesionalistami ...
Co do konika to juz wiem ze nie był regenerowany nie mam w nim tulej.

A stopy z tego co wiem w niektórych koparkach mozna regulowac (oczywiscie mam tu namysli nie wielkie regulacje) Tylko nie wiem czy w mojej 428 C mozna bo na zewnatrz nie ma prostokątnych (metalowych) ślizgów:/ Czy regulowac od srodka poprzez zdjecie stopy ??

scania-
Pomocnik operatora

  • Posty: 57
  • Rejestracja: 22 Mar 2011 12:20

Maszyna: Caterpillar 428 C


Re: 428C tuleje w koniku?

Postprzez EMI » 18 Kwi 2011 23:15

Zobaczysz rysunki będziesz wiedział,
jutro prześlę
PHU EMI
Części do silników i maszyn budowlanych CATERPILLAR
ORYGINALNE
Warszawa
501-422-939

Awatar użytkownika
EMI
Pomocnik operatora

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 16 Kwi 2011 09:34
  • Miejscowość: Warszawa
  • Pochwały: 2

Maszyna: CATERPILLAR ALL


Re: 428C tuleje w koniku?

Postprzez mechanior » 19 Kwi 2011 01:24

gratuluję cierpliwości i samozaparcia tym którzy wyregulowali dolne ślizgi za pomocą blach tak jak kiedyś zalecała instrukcja
krew, pot i łzy... dosłownie, pocięte palce i poobijane kłykcie, jestem praktykiem więc nie polecam rozwiązań i procedur które są BEZ SENSU, ale zawsze można próbować jeśli nie chcecie wydawać kasy na nowe wkładki
na dole prowadnic podpór (część ramy) są śruby M8 na klucz 16 (w oryginale) w ilości 4 sztuk na stronę po dwie na płaszczyznę prowadnicy, po ich odkręceniu uwalniasz metalowe blokadki (kawałki płaskownika około 15x7x100mm)
odkręcenie bywa trudne, czasem śruby się urywają
po tym zabiegu masz dostęp do 2 zewnętrznych dolnych wkładek
trzeba je wydłubać (jeśli jeszcze są) a gniazda dokładnie wyczyścić
aby dostać się do wewnętrznych trzeba:
wyjąć sworzeń dolny mocujący stopę
zdemontować stopę
sworzeń włożyć z powrotem łącząc szufladę podpory z siłownikiem
dźwignąć maksymalnie podporę w górę co otwiera dostęp do pozostałych wkładek w prowadnicy podpory
często dochodzi do wygięcia dolnej krawędzi szuflady na zewnątrz w wyniku opierania się o stopę
uniemożliwia to schowanie szuflady w prowadnicy, powstałą "wargę" trzeba zagrzać i wbić na gorąco na miejsce
lub w ostateczności zeszlifować na płasko...

btw
MAMY COŚ że wracasz do tematu pisząc bezsensownie w innym
jeśli masz problem którego nie potrafisz znaleźć na forum (a trudno o taki co nie był opisany w koparko-ładowarkach CAT)
ZAKŁADASZ NOWY TEMAT! wtedy jeśli komuś uda się jednak znaleźć coś na forum to cię opieprzy za lenistwo i zamieści LINK do właściwego tematu
jeśli nikomu nie będzie się chciało znaleźć informacji na forum możesz liczyć na pomoc, ktoś opisze lub skieruje cię do fachowca
nie dziw się że drażni nas jak musimy po raz 34ty tłumaczyć jak się co robi... też byś stracił cierpliwość
WITAMY NA FORUM!

i jeszcze jedno:
macie cos ze do tematu wrcam ?? To zróbcie cos zeby było prosto znaleźć własciwy temat i napisany z sensem nie wszyscy sa profesionalistami ...

zastanowiłeś się co napisałeś ? do kogo masz pretensje ? to moja wina że nie potrafisz się posługiwać wyszukiwarką ?!?
to TY SZUKASZ POMOCY NA TYM FORUM chcąc ograniczyć wydatki lub z innego powodu, więc proszę grzeczniej, jeśli nie dajesz rady ogarnąć problemu na podstawie tych informacji to zawsze pozostaje jeszcze jedno rozwiązanie: WEZWIJ SERWIS
każdy z nas udzielając odpowiedzi poświęca własny czas nierzadko rezygnując z części zarobku z prowadzonej przez siebie działalności, więc proszę o odrobinę szacunku dla ludzi którzy się tu udzielają
poczytaj sobie dokładnie forum i zobacz jakie informacje można tu znaleźć i jaką kasę zaoszczędzić dzięki tej wiedzy
POTEM KRYTYKUJ
słaby start kolego, to dopiero twój 4ty post...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: 428C tuleje w koniku?

Postprzez rudesmen » 19 Kwi 2011 07:08

scania- napisał(a):macie cos ze do tematu wrcam ?? To zróbcie cos zeby było prosto znaleźć własciwy temat i napisany z sensem nie wszyscy sa profesionalistami ...

Forum to nie Internetowa "infolinia" gdzie piszesz trzy słowa na krzyż i za godzinę wracasz po gotowy przepis na Twój problem. Forum to społeczność, którą tworzysz m.in. TY! Żeby to działało każdy musi też dać coś od siebie. Akurat użytkownicy tego forum są w dosyć komfortowej sytuacji ponieważ udziela się tu wielu specjalistów dzieląc się wiedzą, które nigdzie w Internecie się nie znajdzie. Jeśli z ich porad skorzystasz to w praktyce tracą klienta... Dlatego przy następnym temacie okaż trochę szacunku, a w miedzy czasie próbuj pomóc rozwiązać inny problem swoim zasobem wiedzy!
Wracając jeszcze do wyszukiwania informacji. Wyszukiwarki nigdy nie były idealne, ale większą część winny za jej słabe działanie ponoszą użytkownicy tego forum! Błędy, literówki, niedokładne opisy i jak taka wyszukiwarka ma ma odnaleźć coś czego jeszcze w dodatku część szuka pod niewłaściwym hasłem? Koniec OT :evil:

Awatar użytkownika
rudesmen
Fachoperator

  • Posty: 2188
  • Rejestracja: 08 Paź 2005 17:05
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
  • Pochwały: 49

Re: 428C tuleje w koniku?

Postprzez scania- » 19 Kwi 2011 09:14

czy jeszcze jest ktos chetny zeby mnie pouczyć ? bo najlepiej pouczac nowych ;p To Mój 5 post xd Panowie kto ma jakies zazalenia ze wracam do tematu to niech mi przysle link z identycznym moim pytaniem odnosnie np. konika
Kazdy sie wypowiada tylko chyba zbyt wiele marek i modeli koparek mamy kazdy nastepny model sie różni albo i nie. Bo zanim sie zarejestrowałem tutaj to czytałem tematy na początku mowa np. o 428D a na koncu to juz nie wiem czy rozmawiace o tej samej koparce ( to tylko przykład był)

mozna długo by tak analogować he he.. ale juz bede cicho nie odezwe sie

scania-
Pomocnik operatora

  • Posty: 57
  • Rejestracja: 22 Mar 2011 12:20

Maszyna: Caterpillar 428 C


Re: 428C tuleje w koniku?

Postprzez mechanior » 19 Kwi 2011 17:23

jak się zacząłeś rzucać to zostałeś zdyscyplinowany...
i chodzi głównie o to że NIE OTWORZYŁEŚ NOWEGO TEMATU tylko podpinasz się pod zupełnie inny
a NIKT NIE MA PRETENSJI O TO ŻE SPYTAŁEŚ A TULEJE W KONIKU!
MASZ OTWIERAĆ NOWY TEMAT JEŚLI NIE ZNALAZŁEŚ INTERESUJĄCYCH CIĘ WIADOMOŚCI
właśnie przez takie postępowanie potem trudno odnaleźć nowym i starym forumowiczom interesujące ich rzeczy
na zachowaniu porządku skorzystasz przede wszystkim TY bo przecież JA i tak wiem o co chodzi...

poza tym odpowiedź otrzymałeś, myślę że rzetelną i wyczerpującą pytanie

ale trzymając się tematu
nie zastanawiałeś się kupując maszynę dlaczego ma TYLKO 4500 mth jak na 12to letnią maszynę daje to 300 mth rocznie ?!?
niektórzy tyle robią w czasie miesiąca...
tylko nie mów że sprzedawca twierdził że stała u rolnika i była używana do lekkich prac "przy domu"

90% maszyn na rynku jest tak opisywana, a w kraju maszyny z tego rocznika mają już po 16-18 tyś mth
silnik Perkinsa z przebiegiem nawet 20.000 mth ładnie zapala i nie kopci zwłaszcza jeśli chodził na zachodnim paliwie
właśnie po to też jest to forum by wystrzegać się błędów w zakupie...

wszystkie te informacje (a jakże) zostały już kiedyś podane ale SPECJALNIE DLA CIEBIE naprawdę bez złośliwości
i z przyjemnością podam je znowu, jak każdemu innemu nowemu użytkownikowi...
jeśli chcesz jeszcze coś znaleźć w swojej maszynie polecam lekturę tematów dotyczących zakupu używki

pozdrawiam i życzę byś za często nie musiał zakładać tematów i korzystać z pomocy forum w naprawach
ale zawsze zapraszamy do lektury i wymiany doświadczeń !
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: 428C tuleje w koniku?

Postprzez scania- » 19 Kwi 2011 22:02

Moze to troche dziwne ze ma tylko 4500mth ale jak kupywałem to licznik nie chodził
nie takiej historyjki nie słyszałem (szczerze to nawet własciciela i spólnika koparki na oczy nie widziałem) mieli ja dwa lata podobno raz pracowała raz stała nie była to firma budowlana raczej usługowo-handlowa.
Przed kupnem naogladałem sie koparek i ta pod wzgledem silnika chodziła najlepiej gorzej było z wygladem zewnetrzym w ogole nie zadbana i nie przygotowana na sprzedaż. Wzgladala jakby była z terenow po powodziowych ale zapewniali ze napewno nie. A sadze ze silnik nie był raczej robiony bo to mozna zauważyć po śrubach czy były ruszane moje raczej nie z powodu korozji na śrubach nie jest to mozliwe. Pozatym cena była też przystępna miedzy innymi dlatego ze ma luzy (koparka kupiona w zeszłym roku)

Ostatnio w kabinie dopatrzyłem sie jeszcze naklejek serwisowych data sierpniowa z 2008r naklejane jedno na drugą na klapce (osłonce) zegarów/obrotosciomierza/ przycisków

scania-
Pomocnik operatora

  • Posty: 57
  • Rejestracja: 22 Mar 2011 12:20

Maszyna: Caterpillar 428 C


Re: 428C tuleje w koniku?

Postprzez mechanior » 19 Kwi 2011 22:11

lepiej kupić koparkę taniej w gorszym stanie zewnętrznym bo te wszystkie mankamenty można usunąć o wiele niższym kosztem niż różnica w cenie do koparki IDEALNEJ albo z autoryzowanego serwisu
ważny jest zdrowy rozsądek
silnik w CAT 428C rzadko wymaga głębokiej ingerencji za wyjątkiem pompy wody i pokryw (obudowy) rozrządu bo często ciekną
ale ten przebieg jest "lekko" naciągany, cóż, to jak z zakupem samochodu, wszystkie powyżej 3 lat mają 150 tyś przebiegu... te 15to letnie też...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej