no mosz, ja tu się męczę a tu już konkurencja czuwa
uszczelnienia cylindrów/zamków blokady przesuwuramię ustawiamy na środku (sanki przesuwu) ramy tylnej, podpory w górze, całe ramię rozłożone maksymalnie i oparte swobodnie na otwartej łyżce, jeśli masz wybór zakładasz NAJSZERSZĄ ŁYŻKĘ (skarpówkę albo 900)
zaślepiamy dopływ oleju do zamków wkładając po 1gr OD STRONY WEWNĘTRZNEJ pod przyłącza przewodów zasilających trójniki na górnych zamkach, to zabezpieczy przed wysunięciem tłoków w trakcie dalszych operacji
odkręcamy 2x po 3 śruby na klucz 36 mocujące dolne kostki blokujące, po odpaleniu maszyny opieramy się ramieniem o grunt do momentu "odjechania" dołu przesuwu około 20-30mm od ramy maszyny (odpadną talerzyki blokady)
podkładamy lewarek pod środek przesuwu i delikatnie podnosimy go do góry zwracając uwagę na to czy przesuw nie przechyla się na boki, ma iść prawie idealnie równo w górę, jeśli nie idzie równo przesuwamy lewarek w lewo lub w prawo by uzyskać równowagę lub stosujemy 2 lewarki
zanim przesuw "zeskoczy" z ramy tylnej maszyny wsadzamy kogoś obeznanego z maszyną za kierownicę, liczy się wyczucie w delikatnym poruszaniu się maszyną w przód i do tylu, odpalamy maszynę, wrzucamy 2 bieg (jedynka za bardzo szarpie) i z nogą na hamulcu wrzucamy wsteczny, maszyna ma się lekko oprzeć na zdejmowanym przesuwie
podnosimy przesuw na lewarku(ach) do momentu ominięcia zaczepów górnych przesuwu, zwracamy uwagę na dolną krawędź tą od śrub, jeśli jest za blisko ramy "zapieramy" się mocniej ramieniem (funkcja podnoszenia - w dół) aby odsunąć przesuw od ramy
delikatnie trzymając nogę na hamulcu wrzucamy jazdę do przodu i powolutku odjeżdżamy maszyną od ramienia
nie przejmujemy się przewodami hydraulicznymi, mają prawie metr luzu
odjeżdżamy na tyle daleko by końcówki siłowników obrotu mogły się jeszcze oprzeć o ramę tylną maszyny, można podłożyć jakąś deseczkę jako podkładkę, opuszczamy przesuw by delikatnie oparł się o ramę maszyny siłownikami obrotu
pozostawiamy ramię podparte na lewarkach i ramie maszyny
demontujemy trójniki, kolanka i przewody zamków
wypychamy tłoki, czyścimy dokładnie i sprawdzamy stan cylindrów (zadziory, wytarcia, rdza)
wymieniamy uszczelnienia pamiętając o kolejności od strony "suchej" pierścień płaski wklęsłą stroną do o-ringa potem o-ring (od strony "mokrej), UWAGA! MOŻNA PRZECIĄĆ USZCZELNIENIA W TRAKCIE WCISKANIA TŁOKÓW W CYLINDRY (kupcie 6kpl zamiast 4, dostępne poniżej) po włożeniu tłoczków wbijamy zgarniacze w rowki cylindrów
talerzyki przyklejamy na smarze, jeśli rama i przesuw są zużyte można założyć grubsze talerzyki (+5mm) dostępne poniżej
MONTUJEMY WSZYSTKIE KOLANKA, TRÓJNIKI I PRZEWODY WRAZ Z ZAŚLEPKAMI 1GR! podnosimy przesuw , odpalamy maszynę i DELIKATNIE dojeżdżamy do przesuwu, kiedy górne zaczepy miną ramę wystarczy podnieść maszynę na podporach do momentu oparcia się dołu przesuwu na ramie i zmontować całość
jeśli kolanka lub trójniki są uszkodzone, ciekną lub są krzywe należy wymienić na nowe które są dostępne zgadnijcie gdzie
jak znajdę jakieś zdjęcia to wzbogacę tutoriala
dlatego, drogi
rudesmenie, proszę go na razie nie przenosić "do nieba"