wibako

428C ubywa płynu, pordzewiałe tuleje

Moderator: mechanior

428C ubywa płynu, pordzewiałe tuleje

Postprzez Andrzej2812 » 04 Paź 2010 13:25

Witam, kleiłem klejem obudowę, chyba że źle coś skleiło.
Czy w perkinsie jest na pewno sucha tuleja? to by mi zaoszczędziło na nowo sciąganie misy olejowej i sprawdzanie czy między tulejami nie kapie
A może walnęła sama z siebie głowica?
już sam nie wiem

Andrzej2812
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 Cze 2010 16:01
  • Miejscowość: BIAŁA

Maszyna: CAT 428C

Firma: Własna


Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 04 Paź 2010 23:41

Andrzej2812 napisał(a):Witam, kleiłem klejem obudowę, chyba że źle coś skleiło.


co kleiłeś dokładnie?
obudowa jest tak skonstruowana by na wypadek przecieku i woda i olej wydostawały się na zewnątrz, ale istnieje możliwość że przez pęknięcie w górnej części (nasada wentylatora) woda pójdzie do oleju
wystarczy zdjąć pierwszą obudowę (pokrywę kół)
aluminium narażone na wysokie temperatury i wibrację trudno jest dobrze skleić a nawet pospawać, polecam wymianę obudowy na nową
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


woda w silniku

Postprzez Andrzej2812 » 11 Lis 2011 23:39

Koledzy mam problem z CAT 428C ginie mi płyn z układu chłodzenia, nie ma nigdzie wycieków a tuleje są całe pordzewiałe, moim zdaniem jest spalany płyn. Głowica była sprawdzona na szczelność i jest OK. Moze ktoś wie w jaki jeszcze sposób może się dostawać woda na tłoki i co mam jeszcze sprawdzić. Proszę o jakąś pomoc.

Andrzej2812
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 Cze 2010 16:01
  • Miejscowość: BIAŁA

Maszyna: CAT 428C

Firma: Własna


Przedmuchy odmą?

Postprzez mechanior » 12 Lis 2011 10:34

możesz mieć wżery no powierzchni bloku lub pęknięty blok w okolicy tulei (nieszczelność między tuleją a blokiem)
tuleje są zardzewiałe od środka? wszystkie 4?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Przedmuchy odmą?

Postprzez Andrzej2812 » 12 Lis 2011 14:16

Tak tuleje sa pordzewiałe od środka wszystkie , a najbardziej 2 i 3

W oleju nie ma zadnych sladu płynu , pokrywa zaworów jest pokryta cała mazią

Andrzej2812
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 Cze 2010 16:01
  • Miejscowość: BIAŁA

Maszyna: CAT 428C

Firma: Własna


Przedmuchy odmą?

Postprzez mechanior » 12 Lis 2011 15:38

nigdy nie miałem takiego przypadku w Perkinsie
kto ci sprawdzał głowicę, jaką uszczelkę założyłeś (oryginał, podróba)
być może blok jest pęknięty w mocowaniu tulei i woda dostaje się do przestrzeni bloku... jest jej na tyle mało że paruje ale na tyle dużo że skrapla się na pokrywie zaworów i tam tworzy emulsję z olejem (maź)
skrapla się również na cylindrach od wewnątrz powodując korozję
trzeba by chyba wyjąc tuleje i sprawdzić czy gdzieś nie widać przecieku, albo filetować silnik, rozebrać na drobne i dokładnie sprawdzić ciśnieniowo blok...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Przedmuchy odmą?

Postprzez Andrzej2812 » 12 Lis 2011 17:15

Silnik rozebrany już na części pierwsze
głowica została sprawdzona w zakładzie który zajmuje się naprawą głowic oraz szlifami wałów , bloków, itd...
uszczelka była załozona od perkinsa , głowica wczesniej była dokręcana z siłą ok 160-180 Nm
wody ubywało ok 5L na 2-3 tygodnie

Andrzej2812
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 Cze 2010 16:01
  • Miejscowość: BIAŁA

Maszyna: CAT 428C

Firma: Własna


Przedmuchy odmą?

Postprzez mechanior » 12 Lis 2011 17:56

głowica ma być dokręcona 110 Nm a potem o kąt 90/120/150 st zależnie od długości
przy zbyt mocnym dociągnięciu może popękać blok w okolicach otworów śrub głowicy
jeśli masz porozbierany silnik to zawieź do sprawdzenia blok
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


428C ubywa płynu, pordzewiałe tuleje

Postprzez Andrzej2812 » 16 Lis 2011 20:59

Znalazłem chyba problem, tuleje są przeżarte mają wżery a co najgorsze nie wiem czy gdzieś mogę zregenerować blok silnika bo trzeba go raczej pospawać między tulejami, po wyciśnięciu tulei widać wżery.
Czy jest jakaś metoda na dobre zregenerowanie bloku po jakimś prześwietleniu i dokładnym stwierdzeniu gdzie trzeba go spawać?

Andrzej2812
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 Cze 2010 16:01
  • Miejscowość: BIAŁA

Maszyna: CAT 428C

Firma: Własna


kupię silnik CAT 428c

Postprzez Andrzej2812 » 16 Lis 2011 23:57

Koledzy szukam silnika do swojej maszyny 428C , może być z TURBO lub bez

Jeżeli ktoś ma może jakieś namiary z góry dziękuje

Andrzej2812
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 Cze 2010 16:01
  • Miejscowość: BIAŁA

Maszyna: CAT 428C

Firma: Własna


428C ubywa płynu, pordzewiałe tuleje

Postprzez mechanior » 17 Lis 2011 01:31

powinna pomóc wymiana samych tulei, uszczelka głowicy izoluje przecieki między tuleją a blokiem

silnik znajdziesz na allegro, używka za około 7000 a po remoncie 12-14
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


428C ubywa płynu, pordzewiałe tuleje

Postprzez Andrzej2812 » 21 Lis 2011 21:26

mam problem z ustawieniem rozrządu :

koło od pompy wtryskowej ma dwa oznaczenia I1 oraz I6 czyli ( kreska i numer 1 oraz kreska i numer 6
te znaki są oddalone od siebie o 6 zębów

pompa stanadyne

na który znak mam ustawić?

Andrzej2812
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 20 Cze 2010 16:01
  • Miejscowość: BIAŁA

Maszyna: CAT 428C

Firma: Własna


428C ubywa płynu, pordzewiałe tuleje

Postprzez mechanior » 22 Lis 2011 10:46

to są znaki 4 oraz 6, dotyczą liczby cylindrów, masz ustawić na 4 oczywiście :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej