wibako

428B problem z jazdą

Moderator: mechanior

428B problem z jazdą

Postprzez Rufi » 14 Lis 2011 21:14

Marka i model maszyny: CAT 428B
Rok produkcji: 1994

Witam wszystkich
Na wstępie chciałem się przywitać, jestem nowy na forum ale przeglądam już "kopaczke" jakiś czas :)
Od kwietnia posiadam moją pierwszą w życiu maszynę tego typu - CAT'a 428B. Jestem dość zielony w temacie, naprawie i eksploatacji takich sprzętów ale juz troche niestety na swoich błędach się nauczyłem (przedni most, napęd etc.). Chłonę więc Wasze porady i doświadczenia jak gąbka :D
Mianowicie przeglądałem forum i jest kilka problemów/porad tego typu ale nie do końca odpowiada to mojemu problemowi.
Podczas jazdy na 4 biegu usłyszałem dziwne "buczenie" więc wrzuciłem luz. Po ponownym wrzuceniu biegu Cat nie ruszył, pomieszałem biegami, przód/tył itd i jakoś ruszyłem dalej. Następnego dnia maszyna raz jechała, raz odmawiała (żadnego buczenia juz nie było) poprostu na żadnym biegu nie ciągła.
Podnosząc się na łyżce i łapach podczas TRZYMANIA guzika "sprzęgła"? na lewarku zmiany biegów koła się kręcą i maszyna chce jechać!! (i jedzie). Czy to jest problem tego guziczka? Taki sam guzik przy przedniej łyżce działa normalnie poprawnie ale nie powoduje jazdy maszyny tylko wiadomo, "wysprzęgla".
Sprawa druga - olej w skrzyni i jego stan. Na zagrzanym silniku mam duuużo ponad stan... W oleju (Hipol czerwony - tyle mi wczesniejszy wlasciciel powiedział) są bąbelki, takie pęcherzyki - to normalne?
Z góry dziękuje za pomoc
A może jakieś namiary w okolicach Rzeszowa na jakiegoś mechaniora w "miare" rozsądnych pieniądzach?
Pozdrawiam

Rufi
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 14 Lis 2011 20:38

Maszyna: CAT 428B


Reklama

simmet

428B problem z jazdą

Postprzez henieken » 14 Lis 2011 21:26

hipolu się nie leje do transmisji.....

henieken
Młodszy operator

  • Posty: 154
  • Rejestracja: 19 Mar 2011 17:24
  • Miejscowość: południe
  • Pochwały: 1

Maszyna: cat jcb

Firma: taka sobie