wibako

Remont silnika 438C

Moderator: mechanior

Remont silnika 438C

Postprzez gregor 438 » 20 Sty 2012 15:01

Marka i model maszyny: CAT 438 C
Rok produkcji: 1998

WITAM
mam pytanie:zamierzam robic remont silnika i nie wiem ile to może wynieśc finansowo?
problem jest z nią taki że trzeba go uszczelnić dławi go przy obciążeniu i przy porannym zapaleniu nawet w lato przebiera.
Z góry dzięki za info

gregor 438
Fizol

Maszyna: CAT 438 C


Reklama

simmet

Remont silnika

Postprzez mechanior » 20 Sty 2012 23:44

jaki przebieg?
dławi przy obciążeniu: poszukaj hasła STALL TEST i wykonaj, opisz wyniki
zmierz kompresje, to pomaga w ocenie stanu silnika (pomaga - nie stwierdza)
zazwyczaj problemem jest tylko układ paliwowy, zdecydowana większość przypadków nie wymaga remontu
wystarczy uszczelnienie, regeneracja pompy i wtrysków, czasem głowicy...
te silniki bez większego problemu osiągają 25-30 tysięcy mth
co to znaczy "przebiera"?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont silnika

Postprzez gregor 438 » 21 Sty 2012 11:25

Przebieg 16 tyś. Konieczne jest mierzenie ciśnień jeżeli to nie odzwierciedla w pełni stanu?
Przebiera to znaczy pracuje zaraz po odpaleniu nie równo przez jakieś 30 sek a później jest ok, ale to może jest przez to że podgrzewanie świec nawaliło? jak sądzisz?

gregor 438
Fizol

Maszyna: CAT 438 C


Re: Remont silnika

Postprzez motodarek » 21 Sty 2012 14:18

gregor 438 napisał(a):przebiera to znaczy pracuje zaraz po odpaleniu nie równo przez jakieś 30 sek a później jest ok,


Ja tam ekspertem nie jestem, ale wydaje mi się że to oznaka powietrza w paliwie.
I tak jak pisze Mechanior, najpierw dobrze sprawdź zanim zdecydujesz o remoncie, układ paliwowy ma tu duży wpływ na moc silnika. Może nie na temat, ale w zeszłym roku też myślałem że mnie czeka remont silnika, pojawiły się stuki w silniku i spadła moc, a okazało się że przyczyną był wtryskiwacz.

motodarek
Operator

  • Posty: 356
  • Rejestracja: 03 Cze 2007 17:54
  • Miejscowość: EP
  • Pochwały: 4

Maszyna: JCB 3CX

Firma: malutka


Remont silnika

Postprzez gregor 438 » 21 Sty 2012 17:12

Masz racje kolego Motodarek że nie można od razu czegoś zakładac bez wstepnego zbadania ale i tak niestety bede musiał wyciągnąc silnik bo muszę go uszczelnic a najwięcej leje z zimeringa miedzy skrzynią a silnikiem

gregor 438
Fizol

Maszyna: CAT 438 C


Remont silnika 438C

Postprzez gregor 438 » 14 Lut 2012 12:35

Sprawdziłem pompe wtryskową jest dobra, kompresja tez jest dobra. To przebieranie spowodowane jest najprawdopodobniej lewym powietrzem bo jedna rurka lecąca do pompki byla wymieniona na wężyk a on był popękany. Kolego Motodarek miałeś rację. Najgorzej było wyciągnąc wtryski masakrycznie zapieczone! jeden się rozsypał :oops: . Mam jeszcze dwa pytanka: czy w mojej maszynie jest tylko jeden filtr paliwa czyli separator bo filtr wstępny jedynie może byc w baku :D bo tylko tam nie patrzyłem a drugie chodzi o pompkę ręczną do paliwa bo chyba też jest walnięta bo cięgiełko do pompowania chodzi ciężko a nie sprawdziłem ją jak silnik był w koparce jak myślicie?

gregor 438
Fizol

Maszyna: CAT 438 C


Remont silnika 438C

Postprzez mechanior » 14 Lut 2012 23:41

ciekawe jak sprawdziłeś pompę wtryskową ?
pokręć wałem i sprawdź czy coś się zmienia w pracy pompki
generalnie powinna chodzić lekko
trochę żenujące jest to że nie wiesz gdzie masz filtry paliwa... wstępny filtr (separator wody) znajduje się na silniku przy ramie prawie za zbiornikiem paliwa, za naklejką oznaczająca odwadnianie (H2O + dystrybutorek paliwa) dokładny zamocowany jest przy pompie wtryskowej na silniku, trudno przegapić...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont silnika 438C

Postprzez gregor 438 » 15 Lut 2012 10:50

Pompę sprawdził mi pompiarz bo sam chyba nie bardzo. Filtr paliwowy mam tylko ten co jest obok pompy a drugiego nigdy w tej maszynie nie znalazłem a zwłaszcza jak teraz mam silnik wyciągnięty wiec ślepy nie jestem i może to pytanie brzmiało "żenująco" ale jak go nigdzie niema to coś jest nie ok? albo nie wiem co zjadło coś go

gregor 438
Fizol

Maszyna: CAT 438 C


Remont silnika 438C

Postprzez mechanior » 16 Lut 2012 12:14

jak go nie ma to oczywiście że jest NIE OK, w instrukcji obsługi wyraźnie jest napisane gdzie masz filtry i do czego oraz co trzeba z nimi robić i co ile mth, jeśli ktoś go wywalił to znaczy że uległ uszkodzeniu (zdarzały się pęknięcia korpusów od wibracji silnika lub urwanie gałęzią czy korzeniem) co nie znaczy że nie powinien być ponownie zamontowany
problemy z nierówną pracą silnika są zazwyczaj spowodowane zapowietrzaniem, a czy po wymianie tego wężyka jest już dobrze?

o pompę wtryskową pytałem bo w 99% przypadków pompa z takim przebiegiem nadaje się do regeneracji, więc w tym przypadku stwierdzenie o sprawdzeniu wydaje mi się troszkę naciągane no ale jeśli wszystko działa OK i pompa osiąga odpowiednie parametry a silnik działa prawidłowo to oczywiście nie ma co na siłę szukać problemu...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont silnika 438C

Postprzez gregor 438 » 16 Lut 2012 17:38

Te procenty nie zawsze przekładają się na realia. Na przykład jak w tam tym roku robiłem ze skrzynią bo miała taką usterkę że rano jak wyjeżdżałem na robotę to przez dobrych kilka kilometrów nie chciała jechac na 4 biegu wyglądało to tak jak w samochodzie jest spalone sprzęgło i temperatura na wskaźniku była na czerwonym a później go puszczało i było ok. Każdy kogo pytałem twierdził że tarczki a okazało się że bład tkwił gdzie indziej a tarczki wyglądały lepiej niż nówki na półce w sklepie. A wracając do tematu to pompa na razie jest ok ale i tak w przyszłości bedzie mnie czekała robota z nią, głowica ma równe na każdym tłoku ciśnienia ok 26 bar. Wtryski nie potrzebują nowych końcówek bo też dobre szkoda tylko tego jednego :cry: a jeśli chodzi o ten nieszczęsny filtr to słyszałem że czasami w innych modelach był tylko jeden. Bo nawet gdzie powinien byc ten drugi filtr to naklejki też niema, podam ci numer silnika to może to coś rozświetli w tym temacie 5HK33626 1065003

gregor 438
Fizol

Maszyna: CAT 438 C


Remont silnika 438C

Postprzez mechanior » 16 Lut 2012 20:42

jak powiedziałeś A to powiedz B, skoro problem nie tkwił w tarczkach to gdzie?

ja te maszyny znam na pamięć więc nie musisz mi podawać numerów z silnika, ma być tak jak napisałem: 2 filtry, nie zależy to od numeru silnika tylko od modelu maszyny...

wartość ciśnienia sprężania nie jest najważniejsza bo zależy od zbyt wielu zewnętrznych czynników, ważniejsze są różnice na poszczególnych tłokach, jeśli nie przekraczają 20% to nie ma się co martwić
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Remont silnika 438C

Postprzez Marcindrze » 16 Lut 2012 20:50

Koledzy a ja zastanawiam sie nad zamontowaniem dodatkowego filtra paliwa w maszynie 428 E 2010. Chce dokupic orginalny filtr perkinsa i go wmontowac. W serii 428 C sa dwa i takie rozwiazanie jest lepsze ale oszczednosc producentów sprawia ze to klienci potem płaca za błedy fabryczne.

Awatar użytkownika
Marcindrze
Fachoperator

  • Posty: 873
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 20:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 14

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT 301.7d

Firma: MARKOP


Remont silnika 438C

Postprzez mechanior » 16 Lut 2012 23:41

428E posiada zupełnie inny filtr, spełnia on funkcję obydwu starych filtrów ma dwa rodzaje wkładów filtrujących
kłopoty zimowe z zatykaniem tego filtra są związane z jego dużą dokładnością która została zastosowana ze względu na częste awarie delikatnych i wrażliwych pomp wtryskowych DP200
to nie wina filtra tylko jakości paliwa
w pierwszych maszynach D po 2003 roku z nowym silnikiem (1104TA) czyli z identycznym jak w E, według amerykańskiej dokumentacji był dodatkowy wstępny filtr między zbiornikiem i filtrem dokładnym ale podobno pompka paliwowa nie dawała rady więc go usunęli
dołożenie obciążenia fabrycznej lichej pompie skróci i tak niezbyt długi okres jej sprawności...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont silnika 438C

Postprzez gregor 438 » 17 Lut 2012 12:06

Wina leżała w zaworach a dokładniej w jednym pękł seger i wpadł do tego najwiekszego co spowodowało że był cały czas otwarty po naprawie tych zaworów maszynka hula tak jak ma hulac-opisane po chłopsku no ale specem od nazewnictwa nie jestem ale i tak pewno zrozumiesz o co mi chodzi :lol: . Co najbardziej mnie śmieszy to że na początku do tego problemu byli serwisanci, wymienili zmiennik i jak to nie pomogło to stwierdzili że tak ma byc! bo maszyna nie musi jeździć na 4 biegu-śmieszne :lol: to w takim razie jak mówisz że ma byc ten filtr to muszę go zamontowac. To co mam dokupic i jak go z powrotem zamontowac bo ktoś kto go wypier... zrobił to sprytnie bo niewiadomo teraz co gdzie jak... Acha na tłokach ciśnienia były prawie identyczne, takze w tym jestem spokojny

gregor 438
Fizol

Maszyna: CAT 438 C


Remont silnika 438C

Postprzez mechanior » 18 Lut 2012 16:09

ale od czego był ten uszkodzony zawór?

oryginalny korpus z filtrem STANADYNE kosztuje ponad 1000 pln, nie polecam używki bo może być pęknięta lub za chwilę pęknie...
zdecydowanie lepiej zastosować jakiś handlowy separator wody np Perkinsa albo Lucas/Cav, rozejrzyj się w sklepie z częściami do traktorów
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont silnika 438C

Postprzez gregor 438 » 20 Lut 2012 12:45

W skrzyni znajduje sie po przeciwnej stronie jak filtr transmisji, są tam trzy sztuki. Mój błąd był że wyciągałem całą skrzynie a można było tego uniknąc, ale jak to mówią człowiek uczy się przez całe życie ale przynajmniej wiem jaki stan jest skrzyni (jak byś mnie nie zrozumiał to zobacz sobie do katalogu Cat 428C strona 307 pozycja 124, 125 a trzeci rozbity jest od poz.103 do 107). Coś z tym filtrem bede myślał, dzięki za podpowiedź.

gregor 438
Fizol

Maszyna: CAT 438 C


Remont silnika 438C

Postprzez mechanior » 20 Lut 2012 20:59

kumam, zablokowany miałeś zawór ustalający ciśnienie czy ten z dużą kulką? zresztą nieważne, dobrze że już działa
czasem warto wezwać fachowca ale przynajmniej wiesz już jak to wszystko funkcjonuje...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 16 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej