Strona 1 z 4

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 15 Mar 2014 14:00
przez crew1987
Marka i model maszyny: Cat 428c
Rok produkcji: 2000
Numer seryjny: 2CR19439

Witam, wracam do starego tematu. ---> viewtopic.php?f=13&t=23182

Problem dalej nie rozwiązany, opisze go bardziej. Pracując maszyna na budowie (przednią łyżką lub kopiąc ) maszyna nie nagrzewa się tak max to 80' stopni. Ale problem pojawia się przy jeździe po drodze. Wczoraj umyłem cały silnik, 2 chłodnice wyczyszczone od przodu i od tyłu. Pojechałem do miasta do chłopaków od szyb, gdzieś 8-10km zajeło mi to 25min. i maszyna już miała 95' stopni. Wróciłem do domu. Dziś wymontowałem termostat, zagotowałem go w gorącej wodzie i otworzył się, więc termostat też odpada. Jeszcze spr bez niego skręcić wszystko na 1 dzień, zobaczę w poniedziałek co się będzie dziać.
chłodnice wykluczam, termostat tak samo, idąc krokiem poprzednim z tematu. mechanior pisałeś o :

chłodnica hydrauliki jest przed chłodnicą wody dlatego może wpływać na temperaturę silnika
ciągła jazda rozgrzewa olej w skrzyni (silnik też się grzeje bo to największy dla niego wysiłek)
przyczyną przegrzewania skrzyni może być brudna chłodnica, uszkodzony zmiennik lub zbyt niski przepływ oleju (zawór regulacyjny chłodzenia zmiennika), oczywiście może być nią też nieprawidłowy olej w skrzyni
lub zbyt duże opory jazdy spowodowane np zbyt niskim ciśnieniem w oponach czy uszkodzonymi hamulcami


po prawej stronie skrzyni u jej szczytu są wkręcone z boku w poziomie dwa duże zawory, (klucz chyba 27 i 32) ten większy to regulator ciśnienia skrzyni a ten mniejszy regulator przepływu przez zmiennik


czyli sprawdzić teraz ten zawór

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 15 Mar 2014 16:34
przez mechanior
wiemy że silnik grzeje się do 95 a jak wygląda temperatura oleju skrzyni podczas jazdy?

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 15 Mar 2014 19:59
przez crew1987
temperatury nie znam, bo czujnik jest walnięty. Zamawiam w poniedziałek czujnik.

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 16 Mar 2014 16:07
przez mechanior
Sprawdź czy na pewno czujnik, często pada zegar, zewrzyj kabel czujnika do masy najlepiej za zegarem (pod konsolą), jeśli zegar dobije do końca to jest sprawny, to samo trzeba jeszcze zrobić z kablem przy samym czujniku by wykluczyć uszkodzenie wiązki.

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 22 Mar 2014 19:39
przez crew1987
Dziś po robocie, w końcu dostałem się do tego zaworu. Rozebrałem podłogę od razu umyłem skrzynię i most od przodu. Próbowałem się dostać do tego zaworu, ale jest ciężkie dojście, i dostałem się do niego przez małe okienko (za pedałami hamulca). Okienko ma 3 śruby torx, za nim kryję się zbiornik hydrauliczny i po prawej stronie, te 2 śruby i czujnik do skrzyni biegów.
1 zdjęcie jest po przejeździe z budowy do domu, czas 25min (1 górka mała i cały czas prosto).
Zawór przeczyściłem sprężarką, założyłem nowy seger bo stary rozwalił się przy wyjmowaniu. Walnięty był czyjnik, założyłem nowy i widać nawet na zdjęciu że już wskazuje.

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 27 Mar 2014 23:02
przez mechanior
Czyli w końcu co się grzeje: silnik czy jednak skrzynia?

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 27 Mar 2014 23:13
przez Coval
Widząc po zegarach to motor .

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 28 Mar 2014 02:54
przez crew1987
Wczoraj czyściłem ze smaru przednie ramie, i zdejmowałem osłony silnika boczne. To z którejś uszczelki olej po mału się wydobywał. Nie wiem czy nie uszczelka pod głowicą. Moc maszyna ma, robiąc przodem czy tyłem.

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 28 Mar 2014 19:52
przez mechanior
Uszczelka głowicy? Niemożliwe, no może mało prawdopodobne, w tych silnikach trzeba dobrze zagrzać silnik żeby uszczelka puściła... Sprawdź: pokrywę klawiatury, odmę, wlew oleju (przewód gumowy a właściwie połączenie z pokrywą), połączenie
obudowy rozrządu z blokiem silnika (zwłaszcza za pompą wtryskową), a przede wszystkim wtryskiwacze bo czasem zabrudzone paliwo wygląda jak olej silnikowy...

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 28 Mar 2014 20:16
przez Coval
Płyn chłodzący kiedy ostatnio był wymieniany? Jakie jest ciśnienie w układzie chłodzenia ? Niesprawny korek od chłodnicy jest w stanie podnieść temperaturę w obiegu.

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 29 Mar 2014 19:44
przez crew1987
mechanior napisał(a):Sprawdź: pokrywę klawiatury


własnie miałem pisać o tym, wczoraj jechałem i jakiś dziwny zapach poczułem, otwieram maskę a tam , jak by z tej pokrywy leciał olej na kolektor, i taki dziwaczny zapach był. Uszczelkę wymienię ale to przez nią nie powinno się tak grzać...

kowalki napisał(a):Płyn chłodzący kiedy ostatnio był wymieniany? Jakie jest ciśnienie w układzie chłodzenia ? Niesprawny korek od chłodnicy jest w stanie podnieść temperaturę w obiegu.


Płyn wymieniałem jakoś październik 2013 więc odpada. A korek jest nie sprawny, bo uszczelka jest walnięta. Zamówiłem ale jakoś nie może dojść. Korek może tak podnieść temeraturę w obiegu ? A jak sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia ?

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 30 Mar 2014 02:18
przez Coval
Ciśnienie sprawdzasz manometrem. W zależności od układu, powinno być około 1 bara.

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 04 Kwi 2014 22:29
przez crew1987
kowalki napisał(a):Płyn chłodzący kiedy ostatnio był wymieniany? Jakie jest ciśnienie w układzie chłodzenia ? Niesprawny korek od chłodnicy jest w stanie podnieść temperaturę w obiegu.



Dorwałem ostatnio korek (pasuję od citroena Ax lub Bx), i jak założyłem teraz trzymało dobrze. Ciśnienia nie sprawdzałem, ale jak tylko założyłem korek odrazy pojawił się wyciek, układ był szczelny i pokazało gdzie chyba był mały wyciek. Musiałem zdemontować chłodnice, bo w dużej na środku mała awaria. Odrazu porobie kilka innych rzeczy. Pospawam i wzocnie ten stelarz w literce T do wlewu oleju bo pęka co pół roku. Wymienię uszczelkę pod klawiaturą, jeszcze mi złą uszczelkę przysłali. damnnn :wall: Może jakieś sugestie, jak już tak rozebrałem przód na co zwrócić szczególną uwagę. Jeszcze mam pytanko, czy te śruby koło kolektora łatwo się odkręca czy mają czelność do urywania się, bo chciałbym tak troche przeczyścic ale nie wiem czy krecić je...

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 04 Kwi 2014 22:43
przez Coval
No to rozebrałeś trochę sprzętu. Te uszkodzenie na chlodnicy napewno nie ma wpływu na podbijanie temperatury. Jest zbyt małe. Umyj chłodnicę myjką(ale umiejętnie ,z odległości i pod kątem prostym). Sprawdź pompe cieczy, termostat, zobacz czy blok nie jest zakamieniony, lub czy nie ma na nim nadmiernego szlamu, osadu. To samo z chłodnicą. Rzuć okiem na wentylator chłodnicy oraz na jego napęd. Zobacz czy jest poprawnie założony tunel chłodnicy. Możesz także sprawdzić drożność chłodnicy i bloku silnika.Cudów nie ma, musi działać.

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 04 Kwi 2014 22:54
przez crew1987
Rozebrałem bo lał się płyn, i dlatego chce zrobić żeby było na cacy. Wcześniej na starym korku nie leciało tak. Chłodnice już umyte i przedmuchane spreżarką, Jutro tylko naprawię tą awarię małą na chłodnicy. Jak sprawdzić pompę wody ? wycieku z niej żadnego nie ma. Termostat wyjełem , ale działa i będę go wkładał znowu przy składaniu. Jak zdjełem górną rurę od chłodnicy do termostatu to palcem wyciągnołem szlam ale bardzo mało na 2 palce może było. Chłodnicę już umyłem, bo olejową to zabezpieczyłem szmatkami rurki.
Przynajmniej będę wiedział teraz jak się dobrać do silnika, i jak szybko wyjąć chłodnicę żeby umyć i przedmuchać :mrgreen:

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 04 Kwi 2014 22:57
przez Coval
Mocno zanieczyszczona chłodnica była?

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 04 Kwi 2014 23:04
przez crew1987
Chłodnica cieczy i chłodnica oleju, w jednym tym samym miejscu była cała zapieprzona. Patrząc od przodu na maszynę, prawy dolny róg, tam gdzie wpływa olej hydruliczny (wąż), był tam chyba mały wyciek, i tak powoli się rozchodziło, i ujeło 2 chłodnice. w promieniu gdzieś 20cm.

+ czy te śruby koło kolektora łatwo się odkręca czy mają czelność do urywania się, bo chciałbym tak troche przeczyścic ale nie wiem czy krecić je...

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 04 Kwi 2014 23:09
przez Coval
Mniejmy nadzieję że to było przyczyną.

Które dokładnie śruby? Kolektora wydechowego?

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 04 Kwi 2014 23:12
przez crew1987
Oby było by fajnie, ale wydaje mi się że to nie to, dalej trzeba będzie szukać.
O te śruby mi chodzi, zaznaczyłem kółkami na czerwono

Jeszcze mi co się rzuciło w oczy, to obok pokrywy zaworów, taki twardy brud ( jak szlaka zlepiona) może to być olej pod wpływem temperatury ?

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 04 Kwi 2014 23:15
przez Coval
Może być niespodzianka i będą się ukręcac. Zawsze jest tak ze śrubami od kolektora wydechowego.