15 Mar 2014 14:00
Marka i model maszyny: Cat 428c
Rok produkcji: 2000
Numer seryjny: 2CR19439
Witam, wracam do starego tematu. --->
viewtopic.php?f=13&t=23182Problem dalej nie rozwiązany, opisze go bardziej. Pracując maszyna na budowie (przednią łyżką lub kopiąc ) maszyna nie nagrzewa się tak max to 80' stopni. Ale problem pojawia się przy jeździe po drodze. Wczoraj umyłem cały silnik, 2 chłodnice wyczyszczone od przodu i od tyłu. Pojechałem do miasta do chłopaków od szyb, gdzieś 8-10km zajeło mi to 25min. i maszyna już miała 95' stopni. Wróciłem do domu. Dziś wymontowałem termostat, zagotowałem go w gorącej wodzie i otworzył się, więc termostat też odpada. Jeszcze spr bez niego skręcić wszystko na 1 dzień, zobaczę w poniedziałek co się będzie dziać.
chłodnice wykluczam, termostat tak samo, idąc krokiem poprzednim z tematu.
mechanior pisałeś o :
chłodnica hydrauliki jest przed chłodnicą wody dlatego może wpływać na temperaturę silnika
ciągła jazda rozgrzewa olej w skrzyni (silnik też się grzeje bo to największy dla niego wysiłek)
przyczyną przegrzewania skrzyni może być brudna chłodnica, uszkodzony zmiennik lub zbyt niski przepływ oleju (zawór regulacyjny chłodzenia zmiennika), oczywiście może być nią też nieprawidłowy olej w skrzyni
lub zbyt duże opory jazdy spowodowane np zbyt niskim ciśnieniem w oponach czy uszkodzonymi hamulcami
po prawej stronie skrzyni u jej szczytu są wkręcone z boku w poziomie dwa duże zawory, (klucz chyba 27 i 32) ten większy to regulator ciśnienia skrzyni a ten mniejszy regulator przepływu przez zmiennik
czyli sprawdzić teraz ten zawór
- Załączniki
-
15 Mar 2014 16:34
wiemy że silnik grzeje się do 95 a jak wygląda temperatura oleju skrzyni podczas jazdy?
15 Mar 2014 19:59
temperatury nie znam, bo czujnik jest walnięty. Zamawiam w poniedziałek czujnik.
16 Mar 2014 16:07
Sprawdź czy na pewno czujnik, często pada zegar, zewrzyj kabel czujnika do masy najlepiej za zegarem (pod konsolą), jeśli zegar dobije do końca to jest sprawny, to samo trzeba jeszcze zrobić z kablem przy samym czujniku by wykluczyć uszkodzenie wiązki.
22 Mar 2014 19:39
Dziś po robocie, w końcu dostałem się do tego zaworu. Rozebrałem podłogę od razu umyłem skrzynię i most od przodu. Próbowałem się dostać do tego zaworu, ale jest ciężkie dojście, i dostałem się do niego przez małe okienko (za pedałami hamulca). Okienko ma 3 śruby torx, za nim kryję się zbiornik hydrauliczny i po prawej stronie, te 2 śruby i czujnik do skrzyni biegów.
1 zdjęcie jest po przejeździe z budowy do domu, czas 25min (1 górka mała i cały czas prosto).
Zawór przeczyściłem sprężarką, założyłem nowy seger bo stary rozwalił się przy wyjmowaniu. Walnięty był czyjnik, założyłem nowy i widać nawet na zdjęciu że już wskazuje.
- Załączniki
-
-
27 Mar 2014 23:02
Czyli w końcu co się grzeje: silnik czy jednak skrzynia?
27 Mar 2014 23:13
Widząc po zegarach to motor .
28 Mar 2014 02:54
Wczoraj czyściłem ze smaru przednie ramie, i zdejmowałem osłony silnika boczne. To z którejś uszczelki olej po mału się wydobywał. Nie wiem czy nie uszczelka pod głowicą. Moc maszyna ma, robiąc przodem czy tyłem.
28 Mar 2014 19:52
Uszczelka głowicy? Niemożliwe, no może mało prawdopodobne, w tych silnikach trzeba dobrze zagrzać silnik żeby uszczelka puściła... Sprawdź: pokrywę klawiatury, odmę, wlew oleju (przewód gumowy a właściwie połączenie z pokrywą), połączenie
obudowy rozrządu z blokiem silnika (zwłaszcza za pompą wtryskową), a przede wszystkim wtryskiwacze bo czasem zabrudzone paliwo wygląda jak olej silnikowy...
28 Mar 2014 20:16
Płyn chłodzący kiedy ostatnio był wymieniany? Jakie jest ciśnienie w układzie chłodzenia ? Niesprawny korek od chłodnicy jest w stanie podnieść temperaturę w obiegu.
29 Mar 2014 19:44
mechanior napisał(a):Sprawdź: pokrywę klawiatury
własnie miałem pisać o tym, wczoraj jechałem i jakiś dziwny zapach poczułem, otwieram maskę a tam , jak by z tej pokrywy leciał olej na kolektor, i taki dziwaczny zapach był. Uszczelkę wymienię ale to przez nią nie powinno się tak grzać...
kowalki napisał(a):Płyn chłodzący kiedy ostatnio był wymieniany? Jakie jest ciśnienie w układzie chłodzenia ? Niesprawny korek od chłodnicy jest w stanie podnieść temperaturę w obiegu.
Płyn wymieniałem jakoś październik 2013 więc odpada. A korek jest nie sprawny, bo uszczelka jest walnięta. Zamówiłem ale jakoś nie może dojść. Korek może tak podnieść temeraturę w obiegu ? A jak sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia ?
30 Mar 2014 02:18
Ciśnienie sprawdzasz manometrem. W zależności od układu, powinno być około 1 bara.
04 Kwi 2014 22:43
No to rozebrałeś trochę sprzętu. Te uszkodzenie na chlodnicy napewno nie ma wpływu na podbijanie temperatury. Jest zbyt małe. Umyj chłodnicę myjką(ale umiejętnie ,z odległości i pod kątem prostym). Sprawdź pompe cieczy, termostat, zobacz czy blok nie jest zakamieniony, lub czy nie ma na nim nadmiernego szlamu, osadu. To samo z chłodnicą. Rzuć okiem na wentylator chłodnicy oraz na jego napęd. Zobacz czy jest poprawnie założony tunel chłodnicy. Możesz także sprawdzić drożność chłodnicy i bloku silnika.Cudów nie ma, musi działać.
04 Kwi 2014 22:54
Rozebrałem bo lał się płyn, i dlatego chce zrobić żeby było na cacy. Wcześniej na starym korku nie leciało tak. Chłodnice już umyte i przedmuchane spreżarką, Jutro tylko naprawię tą awarię małą na chłodnicy. Jak sprawdzić pompę wody ? wycieku z niej żadnego nie ma. Termostat wyjełem , ale działa i będę go wkładał znowu przy składaniu. Jak zdjełem górną rurę od chłodnicy do termostatu to palcem wyciągnołem szlam ale bardzo mało na 2 palce może było. Chłodnicę już umyłem, bo olejową to zabezpieczyłem szmatkami rurki.
Przynajmniej będę wiedział teraz jak się dobrać do silnika, i jak szybko wyjąć chłodnicę żeby umyć i przedmuchać
04 Kwi 2014 22:57
Mocno zanieczyszczona chłodnica była?
04 Kwi 2014 23:04
Chłodnica cieczy i chłodnica oleju, w jednym tym samym miejscu była cała zapieprzona. Patrząc od przodu na maszynę, prawy dolny róg, tam gdzie wpływa olej hydruliczny (wąż), był tam chyba mały wyciek, i tak powoli się rozchodziło, i ujeło 2 chłodnice. w promieniu gdzieś 20cm.
+ czy te śruby koło kolektora łatwo się odkręca czy mają czelność do urywania się, bo chciałbym tak troche przeczyścic ale nie wiem czy krecić je...
04 Kwi 2014 23:09
Mniejmy nadzieję że to było przyczyną.
Które dokładnie śruby? Kolektora wydechowego?
04 Kwi 2014 23:12
Oby było by fajnie, ale wydaje mi się że to nie to, dalej trzeba będzie szukać.
O te śruby mi chodzi, zaznaczyłem kółkami na czerwono
Jeszcze mi co się rzuciło w oczy, to obok pokrywy zaworów, taki twardy brud ( jak szlaka zlepiona) może to być olej pod wpływem temperatury ?
- Załączniki
-
04 Kwi 2014 23:15
Może być niespodzianka i będą się ukręcac. Zawsze jest tak ze śrubami od kolektora wydechowego.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.