Strona 2 z 4

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 04 Kwi 2014 23:18
przez crew1987
czyli lepiej ich nie ruszać :D

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 04 Kwi 2014 23:19
przez Coval
Będziesz potem walczyć caly dzień z ukręconymi śrubami. :wink:

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 04 Kwi 2014 23:22
przez crew1987
Wracając jeszcze przy okazji, Jak sprawdzić pompę wody ? wycieku z niej żadnego nie ma.

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 04 Kwi 2014 23:29
przez Coval
Sprawdź luzy oraz wirnik.

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 05 Kwi 2014 20:23
przez mechanior
Jak są luzy to zaczyna lać z otworu dozorowego zresztą to nie ma wpływu na wydajność.
Wirnik jest pod jednorazową zaślepką/deklem, lepiej nie ruszać bo poskładanie tego szczelnie jest prawie niemożliwe.
Trzeba by założyć przepływomierz na przewód chodnicy.
Miałem może ze 2-3 przypadki poluzowania wirnika na wałku również w nowej, fabrycznej i kupionej w BM pompie. Kiedyś znalazłem w pompie śrubę... która zablokowała wirnik i spowodowała jego obrócenie na wałku.
Jeden raz łopatki były zjedzone przez korozję w takim stopniu że przestała całkiem pompować...
Najlepszym sposobem na sprawdzenie pompy jest... jej wymiana.

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 05 Kwi 2014 20:47
przez crew1987
Dziś zaczełem pomału czyścić, i wykryłem w końcu dlaczego tak zawsze maska od dołu i bok prawy,i miejsca koło turbiny są zawsze utytlane czarnym dymem, uszczelka na kolektorze w jednym miejscu walnięta. Więc znowu coś rozebrałem. 2 śrub nie mogłem odkrecić od kolektora, ale poradziłem sobie naspawując na nie nakrętki i poszło od razu. Niedługo to silnik wymontuje :lol:
Czy śruby od kolektora można dobrać obojętnie jakie, czy muszą być jakieś wzmacniane ? I czy pokrywę od zaworów dokręca się z jakimś momentem ?

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 05 Kwi 2014 22:16
przez mechanior
Śruby do kolektora powinny być żaroodporne ale takie trudno dostać, nierdzewne będą drogie a ocynkowane i tak z czasem się wypalą i nie wiem czy cynk nie zapiecze się w gwincie utrudniając z czasem demontaż, użyj śrub 8.8, najwyżej 10.9, zastosuj smar miedziowy na gwint - grubo!.
Nakrętki opierają się o występ szpilki i utrzymują dekiel za pośrednictwem gumowych wkładek, więc wystarczy je dokręcić z czuciem...
Widzę że masz wypięty wylot odmy, wymień oring i wklej całość na jakimś uszczelniaczu bo zawsze będziesz miał olej na wtryskach...

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 05 Kwi 2014 23:57
przez crew1987
Odmę wypiełem, bo zdejmowałem pokrywę klawiatury. Zamówię uszczelki nowe, ktoś mi gadał żebym posmarował z nowymi uszczelkami sylikon na wysokie temperatury ? ale jako nowe uszczelki to po co sylikon ? bez sensu troche

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 06 Kwi 2014 00:01
przez mechanior
Gdzie silikon, na jakie uszczelki?

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 06 Kwi 2014 00:06
przez Coval
Pod pokrywę klawiatury. Miejsce przylegania uszczelki powinno być suche i odtłuszczone, a silikon potrzebny nie będzie.

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 06 Kwi 2014 00:10
przez crew1987
Pod pokrywe klawiatury mam już nową, pod te 3 sruby, podkładki był silikon co trzymaja pokrywę był sylikon! dawać ? Uszczelka nowa potrzebna na pewno, do kolektora, i koło kolektora łacząca dolot do turbo. + i jak jest dostępna uszczelka do odmy lub silikon zostaje.

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 06 Kwi 2014 00:57
przez mechanior
Do odmy jest oring tylko ułożony w rowku prostokątnym.
Silikon nie zawsze pomaga, jak go wciśniesz za dużo w rowek pokrywy to nie zmieści się uszczelka i wylezie na bok albo zniekształci pokrywę...

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 08 Kwi 2014 22:43
przez Grzesiek1318
To w końcu jaki wniosek? z czego ta wysoka temp?? z tego korka??
bo już nie wiem . Czytam to pare razy i nie wiem

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 08 Kwi 2014 22:58
przez mechanior
Nie ma wniosków, przynajmniej na razie... będą jak problem zostanie rozwiązany.

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 10 Kwi 2014 22:56
przez crew1987
Więc tak. Dziś cała koparke w końcu złożyłem. Posklejalem tą dziurę w chłodnicy. Wyczyscilem dwie chłodnice. W lewym dolnym rogu chłodnica olejowa byla zabita jakims błotem powód cieknacy wąż (wymieniony waz na nowy).Wymieniłem uszczelkę pod klawiatura. Kolektor dwie uszczelki. Poczyscilem silniki narazie jest czysty. Zobaczymy jak popracuje kilka godzin.. Odrazu kilka elementów wzmocniłem teraz nie powinnien odpaść ten stelaż od tłumika w kształcie T.

EDIT:

Dziś koparka miała próbę na dalszą odległość, trasa 40-45min(20-25km), ciągle praktycznie jazda 4 bieg zapięty, i gaz. Wiadomo czasami światła małe wzniesienia i zjazdy.Temperatura w obie strony podobnie.Temperatura jak na zdjęciu.
Jaka jest temperatura w 428c ( przy jeździe) użytkownicy forum, jak możecie się wypowiedzieć ??
ps. podniosłem dwie strony boków od silnika, zero wycieku. Aż miło patrzeć na taki silnik. :mrgreen:

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 16 Kwi 2014 15:16
przez owczarekniemiec
u mnie temperatura wody ok. 80 max 89
natomiast temperatury w zmienniku ci nie podam bo mi nie pokazuje a jak już mam dłuższą jazdę to pokaże max 60.

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 14 Wrz 2014 13:46
przez crew1987
Witam, wracam do tematu. Maszyna dalej się grzeje. Zdjęcia robione przy wjeździe pod górę z 1,5 - 2km.
Maszyna jak pracuję normalnie trzyma temperaturę. Problem pojawia się jak widzi górę lub przy dłuższych odcinkach dojazdowych. Przy wjeździe pod górę odczuwalny jest spadek mocy. coś mi się wydaję że skrzynię trzeba będzie ściągnąć....
Są jakieś metody sprawdzenia zmiennika momentu ? bez zdjęcia skrzyni ?

.....teraz mi się przypomniało, w tamtym roku jak miałem problemy z pompą wtryskową, to stanełem przed servisem z 200m i koparki nie mogłem odpalić, jechała kop-ład i poprosiłem gościa żeby mnie pod ciągnoł te 200m, wałów nieodpiołem. może to własnie była przyczyna i w skrzyni, może zmiennik dostał?

Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 15 Wrz 2014 00:24
przez mechanior
Ale podczas jazdy zmiennik ma prawo się zagrzać nawet do 120 st.

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 19 Wrz 2014 00:53
przez Coval
crew1987 napisał(a):Przy wjeździe pod górę odczuwalny jest spadek mocy. coś mi się wydaję że skrzynię trzeba będzie ściągnąć....
Są jakieś metody sprawdzenia zmiennika momentu ? bez zdjęcia skrzyni ?


Stall test. Więcej powie Ci wyszukiwarka.

Bez torqlocka, zjawisko "ślizgającego się sprzęgła" podczas pokonywania wzniesienia, jest rzeczą normalną. Należy podkreślić również, że wzrost temperatury oleju jest spowodowany przez efekt "ślizgania sprzęgła". Im trwa dłużej, tym szybciej zauważymy wzrost temperatury. Większe obciążenie sprzęgła hydrokinetycznego, potęguje efekt.

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

PostWysłany: 19 Wrz 2014 22:48
przez crew1987
mechanior napisał(a):Ale podczas jazdy zmiennik ma prawo się zagrzać nawet do 120 st.


Tak to wiem, jak maszyna jedzie to olej ma prawo się grzać.

kowalki napisał(a):Stall test. Więcej powie Ci wyszukiwarka.


Sprawdzę jutro i podam.

kowalki napisał(a):Bez torqlocka, zjawisko "ślizgającego się sprzęgła" podczas pokonywania wzniesienia, jest rzeczą normalną. Należy podkreślić również, że wzrost temperatury oleju jest spowodowany przez efekt "ślizgania sprzęgła". Im trwa dłużej, tym szybciej zauważymy wzrost temperatury. Większe obciążenie sprzęgła hydrokinetycznego, potęguje efekt.


Ale górki to ja rozumiem, ale czemu nawet na odcinkach prostych mi się grzeje, silnik ma moc, nie brakuję mu mocy na robocie, maszyna przy kopaniu silna jest, przy pchaniu chałdy ziemi tak samo. Pytałem się kolegów co mają 428c, jeden z turbo drugi bez, tą górę pokonują bez żadnych postoi i temperatura nie osiąga pola czerwonego.

Pompa jazdy, ma za zadania podać olej na zmiennik ? tam jakieś tryby/talerze pracują i podają olej na zmiennik ?