Coval napisał(a):Z tymi wsadami to jest tak, że można się pomylić, i wrzucić wsad od innej pompy o innym numerze gdzie dawki będą inne, i silnik będzie sprawiać problemy...
TO się nie zdarza... wsady są dobierane po numerze serii i/lub modelu pompy albo silnika (raczej dla potwierdzenia), silniki stosowane w tych maszynach znamy bardzo dobrze a w przypadku wątpliwości w np maszynach z lat 90-tych prosimy o podanie typu i mocy silnika. Pompy przechodzą czasem nawet 10 godzinny proces badania osiągów i regulacji.
Robimy miesięcznie nawet kilkanaście pomp do maszyn i silników przemysłowych, do tej pory w ciągu 15 lat problemy wystąpiły 3 razy - zawsze z przyczyn zewnętrznych...
Regulator kąta w omawianej pompie jest w pompie, nie będziemy dywagowali na temat setek konstrukcji układów wtryskowych, problem jest konkretny i dotyczy konkretnej maszyny, tak samo mógłbym napisać w ripoście że jestem pewien że czujniki ciśnienia paliwa i położenia wałka można wykluczyć bo ich w tym systemie NIE MA!
Nie ja osobiście naprawiam te pompy, mamy od tego specjalistów którzy zęby zjedli na systemach Stanadyne, Delphi, Zexel, Lucas i BOSCH a serwis autoryzowany Cata (Entrack, Finning a potem BM) naprawiał u nich pompy wtryskowe, wtryski i governory jeszcze w latach gdy internet był tylko znany z TV a wszyscy wierzyli że CAT się nie psuje...
Do napraw i regulacji mamy dwa urządzenia, jedno używane odkupione z fabryki BOSCHa a drugie węgierskie wzbogacone w nowe indywidualne peryferia, spełniają lub przewyższają wymagania naprawianych pomp... do tego kilka innych stanowisk, diagnozerów, napędów, przystawek, analizatorów itepe, wiele z nich wyprodukowanych przez samych mechaników wg aktualnych potrzeb.
Nie zaskakują nas żadne cuda łącznie z najnowszymi zupełnie nienaprawialnymi wypocinami, bo chłopaki oprócz maszyn budowlanych na bieżąco zajmują się motoryzacją ciężarową i całą resztą dieslowego rynku.
Specyfikacji i szczegółów nie znam, wystarczy mi że to wszystko się sprawdza w naprawach.
Do niedawna Stanadyne wymagało właśnie posiadania Hartridge w celu otrzymania autoryzacji i pewnie po fabrycznej regeneracji test i regulacja odbywa się na takim urządzeniu, ja dostaję certyfikat i gwarancję na których nie ma nazw urządzeń używanych do weryfikacji. Poza tym Stanadyne wycofało się z europejskiego rynku już parę lat temu a do pomp DB nie produkują części, oddali licencje jakiejś firmie z UK, która robi elementy w dobrej jakości ale jest ich mało i są drogie.
Na kole pasowym nie ma kątomierza, nie ma nic w Perkinsie oprócz znaków ustalających na rozrządzie (wypalone na kołach cechy montażowe GZP/TDC), koło pasowe ani zamachowe nie mają ustalonego położenia względem wału, nie ma nawet blokad (w silniku autora tematu), NIE MA PROCEDURY ustalania ani regulacji kąta wtrysku na silniku, troszkę mnie irytuje że muszę po raz kolejny tłumaczyć to samo co robię od 10 lat kiedy zaczynałem pisać na tym forum i periodycznie co kilka miesięcy każdemu kto grzebie w ustawieniach pompy czy rozrządu w tych silnikach i co już pisałem również w tym temacie: prawidłowo zmontowany układ działa!
W starym, wyeksploatowanym silniku są dziesiątki możliwości przyczyn a zazwyczaj jest to składowa wielu drobnych niedomagań (co sam pisałeś) aczkolwiek są to przypadki niezwykle rzadkie bo też rzadko psuje się coś innego niż - lub coś razem z, układem wtryskowym.
Pompa i wtryski to tylko elementy tego układu - ich wyremontowanie nie gwarantuje że silnik będzie działał jak nowy ale statystycznie załatwia 99 procent problemów.
Pytając o sposób pomiaru kąta pytałem o sposób pomiaru bo samo stwierdzenie że "wystarczy zmierzyć kąt..." nic gościowi nie daje. Powiedz mi jak zmierzy chłopak dynamicznie kąt wtrysku w warunkach polowych? Bez specjalistycznych narzędzi? Jak precyzyjnie wyznaczy GZP bez widocznych na zewnątrz cech i znaków?
Nie mówię że się nie da ale łatwe to nie jest, sam jako mechanik bym tego nie robił bo nie widzę zasadności takiego pomiaru poza sprawdzeniem dla samej satysfakcji jego wykonania, jeśli wyjdzie nieprawidłowy trzeba zdecydować w jakim wyniku - źle ustawionej pompy czy rozrządu a te elementy można po prostu sprawdzić bez pomiaru kąta zakładając tylko że może być nieprawidłowy.
Podstawą do sprawnie wykonanej diagnostyki jest założenie że któryś z elementów układu MUSI BYĆ SPRAWNY, a w tym przypadku jest to pompa wtryskowa na którą daję gwarancję, że sprawna jest. Co więcej, mogę ją ponownie sprawdzić.