wibako

Remont tylnego mostu cat 428

Moderator: mechanior

Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez Roxerix » 07 Sie 2015 22:08

Marka i model maszyny: cat 428
Rok produkcji: 1989
Numer seryjny: 6tc

Witam prosze o pomoc - opis , w sprawie remontu tylnego mostu cat 428 jesli ktoś już to robił , lub rysunku budowy .
Strasznie mi od paru dni chrupocze , drapie coś w środku w moście . Nie wiem co to może być , podejrzewałem łożysko ale po odkręceniu koła dzwięk dobiega raczej ze środkowej części mostu .

Awatar użytkownika
Roxerix
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 23 Maj 2012 14:19

Maszyna: Caterpillar 428 , 428C

Firma: Danrob


Reklama

simmet

Re: Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez Piotrekk » 08 Sie 2015 06:26

Wieczorem wstawię Ci zdjęcia z katalogu.

Piotrekk
Młodszy operator

Maszyna: cat 428 series 2


Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez Brandix » 08 Sie 2015 09:19

Znalazłem informacje, które mogą Ci się przydać (nie ukrywam jednak, że chciałbym aby zostały one jeszcze zweryfikowane (i ew. poprawione) przez kogoś, kto już wykonywał te czynności.

Demontaż tylnego mostu w koparko-ładowarce CAT został dokładnie opisany przez Mechaniora w temacie z poradnikami:
mechanior napisał(a):odkręć koła (tylne oczywiście), przygotuj ze 2 palety i klocki drewniane na podkładkę
oczyść śruby i nakrętki mocujące most, sprawdź czy da się odkręcić, nie sugeruj się pierwszym sukcesem, dalej mogą sie zatrzeć na korozji pozostałości gwintu... odpalam nakrętki lub obcinam gwint zaraz przy nakrętce szlifierką kątową, nowe śruby (wg technologii powinno się je wymienić) to koszt ok 100 pln z nakrętkami, klasa twardości 8.8 lub lepiej 10.9
potem odpinasz tylny wał (4 drobnozwojowe śruby na klucz 19mm - uwaga, klejone), hamulec ręczny (samą linkę lub jej uchwyt 2 śruby M8 na klucz 14mm)
cięgno blokady mostu (mechanizmu różnicowego), sprężyna ma zostać na moście, trzeba na nią uważać przy montażu
odkręcamy przewody hamulcowe i zaślepiamy od razu (można skorzystać z kolanka/złaczki z mostu skręcając dwa przewody razem) teraz płyn/olej nie wycieknie i będzie łatwiej odpowietrzyć system hamulcowy (nie powiedziałem że łatwo... tylko łatwiej :mrgreen: )
można zacząć demontować most: jak chcesz to możesz użyć wózka widłowego ale ja opieram się mostem na 2 paletach i podkładkach z drzewa, po odkręceniu śrub dźwigam maszynę do góry i tylnym ramieniem "odpycham" się znad mostu
po odjechaniu na ok 3m dźwigam most do pozycji pionowej i rozdzielam na 3 części (zobaczysz jak - jak zobaczysz :faja: ) po rozkręceniu pochew ukażą się kosze z tarczami, w maszynie 428B śruby powinny być na klucz 19 i 20mm (klejone, może być ciężko), pomijam demontaż blokady ochronnej i dźwigni blokującej mechanizm różnicowy
pozostaje wywalić stare tarcze, wcisnąć tłoki hamulca (lub je wyjąć i wymienić uszczelniacze), warto wymienić o-ringi na przyłączach hamulca (2 małe i 1 gruby, zewnętrzny) wtedy mamy pewność przy odpowietrzaniu i nie leje się na zewnątrz mostu
pozostaje poskładać w odwrotnej kolejności, przed dźwignięciem mostu zalej hamulce (odpowietrzniki i przyłacza) olejem SAE10 (hydraulicznym)
do odpowietrzników trzeba mieć klucz o rozmiarze 3/8 cala i nie ma co oszczędzać bo 9mm nie wchodzi a 10mm objeżdża (8lat praktyki :twisted: )

czasem trzeba wymienić łożyska na półosiach lub uszczelniacze (kiedy leje z półosi)
warto sprawdzić stan zwolnic, ich luzy, zęby przekładni itp

na koniec polecam zastosowanie tarcz ze sprawdzonego źródła lub oryginały CAT, bo tak naprawdę wszystkie inne są nędznymi podróbami które albo zużywają się w kilka miesięcy albo pochodzą z innego mostu (np 428 sII lub New Holland- inne rozmiary okładziny, szerokość i grubość) lub ZGRZYTAJĄ w niebo głosy i nie pomaga absolutnie stosowanie dodatku do tylnego mostu (wymieniam właśnie serię takich tarcz klientom...), niestety muszę dokonać autoreklamy bo jedyne znane mi zdjęcia tarcz poddających się działaniu dodatku są tylko na mojej stronie i na moich aukcjach, są ogólnie dostępne w handlu (żeby nie było, że twierdzę iż tylko ja je mam, mówię tylko, że nie ma ich fotek w necie...)trzeba wiedzieć co kupić, nie zawsze tanio znaczy dobrze, kilka kompletów używanych "zgrzytaczy" oddam za darmo - wyglądają jak nówki...


Udało mi się znaleźć krótki opis demontażu mostu w SII:

-odkręcić wał napędowy od mostu oraz zdemontować koła
-zdemontować połączenia z blokady dyferencjału (1)
-zdemontować połączenia z hamulców (2)

Image

-zdemontować śruby (3), które przytwierdzają wsporniki do tylnego mostu (chyba chodzi o hamulce) (4)

Image

-później już to co w opisie mechaniora ("można zacząć demontować most: jak chcesz to możesz użyć wózka widłowego ale ja opieram się mostem na 2 paletach i podkładkach z drzewa, po odkręceniu śrub dźwigam maszynę do góry i tylnym ramieniem "odpycham" się znad mostu")

Kilka obrazków z budowy mostu:

Hamulce, zwolnica i półoś:
Image

Przekładnia główna i mechanizm różnicowy:
Image

Autor postu otrzymał pochwałę
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez Roxerix » 08 Sie 2015 10:25

Wielkie Dzięki Brandix - a czy można wymienić łożyska bez rozebrania całego mostu ?

Awatar użytkownika
Roxerix
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 23 Maj 2012 14:19

Maszyna: Caterpillar 428 , 428C

Firma: Danrob


Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez Brandix » 08 Sie 2015 10:30

Z tego co wiem (i z własnego doświadczenia z 428C) niestety żeby cokolwiek zrobić w moście (zarówno wymiana uszczelnień jak i łożysk czy innych elementów) trzeba go wyciągnąć i rozebrać.
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez MARIO/MECALAC » 08 Sie 2015 12:14

Roxerix, wdzięczność za okazałą pomoc wyrażamy w następujący sposób. Kliknij przycisk pochwała. Koledze Brandix, się należy.
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez Roxerix » 08 Sie 2015 15:23

Brandix a miałbyś opis tych rysunków technicznych , żebym wiedział jakie części zamówić :ok:

Awatar użytkownika
Roxerix
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 23 Maj 2012 14:19

Maszyna: Caterpillar 428 , 428C

Firma: Danrob


Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez Brandix » 08 Sie 2015 15:45

Postaram się wieczorem napisać co oznaczają numery. Jeśli mi się dzisiaj nie uda to jutro z pewnością napiszę.

Edit: z powodu małej ilości czasu wolnego opiszę na szybko rzeczy, które cię mogą interesować (głównie łożyska) i te, które warto zmienić przy rozbieraniu mostu - uszczelnienia (głównie półosi - bo jeśli nie będziesz ruszał ataku to wymiana tamtych uszczelnień jest raczej zbędna) - jednak wybór należy do ciebie.

Rys. 1:
1 - półoś (9R-5220)
2 - szpilka (9R-5219)
3,52 - uszczelniacz półosi (9R-2410,9R-6223)
uszczelniacz półosi (9R-6223)
4 - łożysko ( 030-1957)
27 - uszczelnienie (9R-2495)
34 - tarcze hamulcowe (9R-2477)
35 - przekładki (9R-2476)

Rys. 2:
7 - łożysko (2S-0479)
18 - łożysko (5L-9656)
30 - łożysko (7T-7621)
31 - łożysko (7T-6654)
32 - uszczelniacz (9R-2512)
39- uszczelniacz (9R-2496)
40- uszczelniacz (9R-2499)
43- uszczelniacz (9R-2497)
17- koło talerzowe i wałek ataku (9R-5241)
15- podkładka (9R-2489)
12- korona półosi (9R-2488)
13- krzyżak mechanizmu różnicowego (9R-2491)

Mogę wrzucić cały opis po angielsku, jeśli chcecie.

Edit: Opis po angielsku:

Rys. 1:

Image

Rys. 2:

Image

Autor postu otrzymał pochwałę
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez mechanior » 19 Sie 2015 22:02

Wysyłasz grafikę z zaznaczonymi elementami do sklepu z częściami i już.
Nie zamawiaj nic na pałe, najpierw rozbierz i sprawdź...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez Roxerix » 20 Sie 2015 08:12

Dziękuje wszystkim za pomoc szczególnie Brandixowi .
Główną wadą było zużyte łożysko półośki na obrazku nr 4 . :piwo:

Awatar użytkownika
Roxerix
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 23 Maj 2012 14:19

Maszyna: Caterpillar 428 , 428C

Firma: Danrob


Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez mechanior » 06 Paź 2015 23:17

Regulamin: dziękujemy używając POCHWAŁY!
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez woytu89 » 29 Sty 2019 19:41

Nie zakładając nowego tematu, podpinam się pod istniejący. Czy istnieje możliwość zamieszczenia schematów i opisów tylnego mostu do 428? Może być po angielsku.

woytu89
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 29 Sty 2019 19:39

Maszyna: JCB 3CX

Firma: Pryw


Remont tylnego mostu cat 428

Postprzez mechanior » 30 Sty 2019 01:26

Przeczytaj REGULAMIN, jest po polsku :wall:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej