wibako

kilka pytań o CAT 434

Moderator: mechanior

kilka pytań o CAT 434

Postprzez arturo 86 » 21 Lut 2016 14:51

Marka i model maszyny: Cat 434E
Rok produkcji: 2008

Witam panowie , od kilku dni jestem posiadaczem CAT-a 434 lecz jestem zielony w tym temacie i mam do was kilka pytań .
1. Czy to normalne ,że są dwa akumulatory?
2. Czy zna ktoś stronkę czy coś gdzie mogę przeczytać do czego służą poszczególne przełączniki?
3. Polecicie mi jakiś sklep internetowy gdzie dostanę części do tej maszyny?
4. Do czego służy taki mały filterek z żółtą gumką , podłączony gumowym przewodem do obudowy filtra powietrza , widoczny na górze po otwarciu maski?
Proszę o odpowiedzi bo nigdy nie miałem do czynienia z tymi maszynami i mam wiele niewiadomych .
Pozdrawiam

arturo 86
Pomocnik operatora

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 17 Sty 2011 15:45
  • Miejscowość: podlaskie

Reklama

simmet

Re: kilka pytań o CAT 434

Postprzez Brandix » 21 Lut 2016 15:17

ad.1 - Być może twoja maszyna pochodzi z rynku Niemieckiego:
mechanior napisał(a):nie musisz mieć 2 akumulatorów
twoja maszyna pochodzi z Niemiec a CAT/ZEPPELIN montował 2 aku, nie pytaj... nikt nie wie dlaczego, akurat tylko Niemcy tak robili...


ad.2 - które przełączniki konkretnie Cię interesują? (Jak znajdę chwilę czasu, to może uda mi się zrobić Ci opis tych wszystkich przełączników - możliwe, że nawet dzisiaj)

ad. 3 - Google nie gryzą:

http://www.klinikamaszyn.pl/
https://cemasz.pl/
http://www.cogitoeu.pl/
http://kamena.com.pl/cat/
http://hamer.sklep.pl/pl/38-czesci-zamienne-do-cat
http://www.bager.com.pl/

Możesz rzucić okiem też do tego działu: viewforum.php?f=18

ad. 4 - mówisz o wskaźniku zanieczyszczenia filtra?
cat.png

przyrost-zanieczyszczenia_1_mini-1024x371.jpg
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


kilka pytań o CAT 434

Postprzez MARIO/MECALAC » 21 Lut 2016 15:19

Porób zdj co ciebie nurtuje, wróżka się skończyła a szklana kula zepsuła się większości ludziom :kiss: Co do akumulatorów to koparko-ładowarki posiadają jeden. Pewnie słabo kręciła i dołożyli mocy. Masz wyłącznik prądu ? Jesli masz kup jakiś nowy i przeczyść połączenia masowe.
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Re: kilka pytań o CAT 434

Postprzez Brandix » 21 Lut 2016 15:25

MARIO/MECALAC napisał(a):Porób zdj co ciebie nurtuje, wróżka się skończyła a szklana kula zepsuła się większości ludziom :kiss: Co do akumulatorów to koparko-ładowarki posiadają jeden. Pewnie słabo kręciła i dołożyli mocy. Masz wyłącznik prądu ? Jesli masz kup jakiś nowy i przeczyść połączenia masowe.

Nie jest powiedziane - praktycznie wszystkie mają 1, ale jak już zostało wspomniane przez mechaniora - maszyny produkowane na Niemiecki rynek mają (nie wiadomo po co) 2 akumulatory... Swoją drogą jak już bym miał coś z akumulatorem, to wolałbym kupić nowy i dać w miejsce starego niż dokładać drugi.

Opis wnętrza kabiny:
cat1.png

cat2.png
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


kilka pytań o CAT 434

Postprzez arturo 86 » 21 Lut 2016 19:56

Wielkie dzięki kolego za odpowiedzi , widzę że wiesz o co chodzi .
Tak jak pisałeś maszyna jest sprowadzona z niemiec i ma oryginalnie zrobioną instalke pod 2 aku.
Mam jeszcze takie pytanie , mam instalację wyprowadzoną po skarpówkę , czyli że mogę kierować nią na boki ,ale którymi przyciskami to się robi ?
I jeszcze takie pytanie jak włączyć auto poziomowani łyżki przedniej i do czego to tak naprawdę jest używane przy pracy ?
Pozdro.

arturo 86
Pomocnik operatora

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 17 Sty 2011 15:45
  • Miejscowość: podlaskie

kilka pytań o CAT 434

Postprzez Brandix » 21 Lut 2016 20:03

Co do skarpówki - w lewym Joysticku sterowania tylną łyżką jest suwak/przełącznik do sterowania dodatkowym osprzętem roboczym. Chyba, że masz maszynę w wersji mechanicznej (dźwignie) - to dodatkowym osprzętem steruje się przy pomocy lewego pedału umieszczonego przy tylnej konsoli z dźwigniami.
Autopoziomowanie - chodzi o tzw. powrót do kopania? Gdy łyżka przednia jest otwarta (przechylona tak, żeby urobek spadł) pociągnij dźwignię/Joystick w lewo (zamykanie) ale tak, żeby zaskoczyła blokada - dźwignia/Joystick zostanie w tej pozycji i wybije sama gdy łyżka będzie w poziomie. Przydaje się przy załadunku materiałów na płaskim terenie (bo gdy nabierasz materiał np. jadąc z góry musisz skorygować położenie łyżki)
Pływająca łyżka (float) - ruch swobodny łyżki (to, co jest często używane przy końcowym etapie niwelacji) - uruchamia się to pchając Joystick/dźwignię sterowania przedniej łyżki do przodu, aż zaskoczy blokada. Żeby znów normalnie pracować należy pociągnąć Joystick/dźwignię do tyłu, aż wyskoczy z blokady.
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


kilka pytań o CAT 434

Postprzez arturo 86 » 23 Lut 2016 20:57

Mam jeszcze pytanie co do przycisku nr. 8 czyli komfort jazdy .
Jest on przełączany 3 razy , na środku jest 0 czyli wyłączony , ale przełącza się go jeszcze do dołu i do góry .
W którym położeniu powinien być podczas jazdy i do czego służy druga funkcja ??


No i nie mogę znaleść tego przycisku do kierowania skarpówką , przy lewym dzojstiku nic nie mam.

arturo 86
Pomocnik operatora

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 17 Sty 2011 15:45
  • Miejscowość: podlaskie

kilka pytań o CAT 434

Postprzez Brandix » 23 Lut 2016 21:13

W górnym położeniu - Ride Control będzie się uruchamiał samoczynnie po przekroczeniu przez maszynę zaprogramowanej prędkości (fabrycznie chyba ok. 9,5 km/h - powyżej 2 biegu)
W środkowym położeniu - wyłączony
W dolnym położeniu - Ride Control jest włączony (na stałe)

Co do sterowania skarpówką - jeśli na Joystickach nie ma nic, co by nią sterowało - sprawdź, czy nie ma gdzieś jakiegoś dodatkowego przycisku (być może ktoś pociągnął zasilanie do skarpówki przyłączając się do linii z innej funkcji poprzez jakiś elektryczny dzielnik strumienia i po przełączeniu tego przycisku za sterowanie skarpówki będzie odpowiadać jakaś inna funkcja - np. wysuw/chowanie teleskopu). Możesz rzucić okiem jak i do czego biegną przewody od skarpówki.
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


kilka pytań o CAT 434

Postprzez mechanior » 23 Lut 2016 22:59

Zrób zdjęcia tej instalacji do skarpówki, przyciski powinny być w joysticku.
Ktoś ci powiedział że masz instalację do skarpówki?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


kilka pytań o CAT 434

Postprzez Brandix » 24 Lut 2016 12:08

Gdyby wszystko było oryginalne - przyciski powinny być w Joysticku - tak jak mechanior twierdzi. Najlepiej porób zdjęcia tej instalacji.
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


kilka pytań o CAT 434

Postprzez arturo 86 » 24 Lut 2016 19:58

Jak tylko będę miał chwilę to zrobię zdjęcia na pewno .
Mam jeszcze takie pytanie , jak rozebrać siedzenie .
Chodzi mi o to jak zdjąć oparcie i siedzisko ze stelażu bo chcę je dać do obszycia .
Wyjąłem zagłówek i odkręciłem dwie śruby z tyłu ,ale oparcie ciągle nie chce zejść :?:

arturo 86
Pomocnik operatora

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 17 Sty 2011 15:45
  • Miejscowość: podlaskie

kilka pytań o CAT 434

Postprzez mechanior » 24 Lut 2016 21:34

Oddaj cały fotel... z tego co pamiętam góra schodzi razem z podstawą siedziska, bez możliwości dalszego rozebrania ale mogę się mylić.
Kolega Brandix jest otrzaskany z zamieszczaniem grafik może wrzuci rysunek złożeniowy fotela. :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: kilka pytań o CAT 434

Postprzez Brandix » 24 Lut 2016 22:08

Jak Ci mogę doradzić - odkręć fotel od podstawy i oddaj całość (tak jak już mechanior napisał).
Oto rysunek złożeniowy fotela (mam nadzieję, że akurat taki fotel masz - bo jest kilka wersji)
siedzenie.png
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


kilka pytań o CAT 434

Postprzez arturo 86 » 28 Lut 2016 09:46

Mam jeszcze takie pytanie co do wymiany oleju hydraulicznego i w skrzyni biegów.
Czy robi się to tak jak z olejem silnikowym, czyli po prostu spuszcza, wykręca filtr, wkręca nowy i zalewa oleje, czy trzeba wiedzieć o czymś jeszcze?

arturo 86
Pomocnik operatora

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 17 Sty 2011 15:45
  • Miejscowość: podlaskie

kilka pytań o CAT 434

Postprzez Brandix » 28 Lut 2016 20:03

Tak jak piszesz - spuszczasz olej, zakręcasz korek/kranik spustowy (na korku skrzyni jest magnes, więc przyjrzyj mu się). Z prawej strony skrzyni ( po przeciwnej stronie korka) jest pokrywka mocowana na 2 śruby, a pod nią filtr siateczkowy - wyjmij go, przyjrzyj mu się, wyczyść np. benzyną ekstrakcyjną i sprężonym powietrzem i włóż spowrotem. Gdy już wszystko skręcisz - możesz lać olej.
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


kilka pytań o CAT 434

Postprzez arturo 86 » 02 Mar 2016 17:36

Ktoś może orientuje się czy w mojej maszynie jest gdzieś odstojnik i pompka ?
I jeszcze takie pytanie jak wygląda ten kranik do spuszczania oleju hydraulicznego i jak spuścić olej ze skrzyni ?

arturo 86
Pomocnik operatora

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 17 Sty 2011 15:45
  • Miejscowość: podlaskie

Re: kilka pytań o CAT 434

Postprzez Brandix » 02 Mar 2016 19:46

Filtr wstępny i elektryczna pompka paliwa powinny być z lewej strony silnika. (dość nisko - przykręcone do ramy). Poszukaj w pobliżu filtra oleju silnikowego.
Korek spustowy skrzyni biegów powinien być z lewej strony skrzyni biegów (w jej bocznej części - w pobliżu rurki wlewowej, bliżej przodu). Na klucz 6-kątny. Jak spuścisz olej, odkręć też filtr siateczkowy (górne obrazki) - sprawdź jego stan i wyczyść go (np. benzyna ekstrakcyjna + sprężone powietrze).
Korek spustowy lub kranik z układu hydraulicznego powinien być z lewej strony maszyny przy pompie. Masz w załączniku obrazki z dtr'ek maszyn serii E.
E.png


Autor postu otrzymał pochwałę
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


Re: kilka pytań o CAT 434

Postprzez Marcindrze » 02 Mar 2016 22:00

Kolego wersja z dwoma akumulatorami przeważnie była sprzedawane za kraje o zimnym klimacie. Teraz BM CAT Polska tez sprzedaje wersje z 2 aku bo to nazywa się pakiet zimowy- 2 aku, wyjście masy i plusa do rozruchu oraz grzałka w bloku silnika.
Mam osobiście taką maszynę z takim pakietem CAT 432F Premier z 2013r. Grzałka super sprawa. :D
Przypominam że CAT 434 z rocznika 2008-2010 miały wadliwe skrętne koła. Podlegało to modyfikacji przez Fabrykę w postaci wymiony wadliwego siłownika oraz elektrozaworów. Warto sprawdzić czy maszyna miała to naprawiane przez serwis CAT.

Awatar użytkownika
Marcindrze
Fachoperator

  • Posty: 873
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 20:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 14

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT 301.7d

Firma: MARKOP


kilka pytań o CAT 434

Postprzez arturo 86 » 03 Mar 2016 18:55

No właśnie co do skrętu kół to jedynie mam problem z włączeniem "psiego chodu ".
Jeśli przełączę przełącznik skrętu kół w lewo zapala się lampka i koła skręcają tak jak powinny , jednak gdy przełączę w lewo nie zapala się lampka i koła nie reagują w ogóle . Nie wiem czy robię coś żle czy co???
Druga sprawa to jeszcze obrotomierz , pokazuje błędnie .
Gdy odpalę maszynę obroty pokazują 1,5 tyś , jednak gdy maszyna popracuje jakiś czas obroty spadają do ok 1 tyś , jednak gdy gaszę silnik wskazówka znowu wędruje do 1,5 tyś i tak zostaje aż do odpalenia . Ktoś spotkał się z takim problemem ???


Dziś dzięki koledze " Brandix" wymieniłem oleje w skrzyni i hydrauliczny choć nie było łatwo .
Do pełnego serwisu brakuje mi tylko wymiany oliwy w mostach i zwolnicach .

arturo 86
Pomocnik operatora

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 17 Sty 2011 15:45
  • Miejscowość: podlaskie

Re: kilka pytań o CAT 434

Postprzez Brandix » 03 Mar 2016 19:09

Z mostami i zwolnicami raczej sobie dasz radę bez pomocy - wymiana oleju jest banalna.
Co do skrętu - owszem, była w tych maszynach akcja serwisowa (z tego co pamiętam) spowodowana wariowaniem skrętu tylnej osi.
Co do problemów z obrotomierzem - może być winny obrotomierz albo regulator napięcia w alternatorze (problemy z tym drugim występują częściej). A to, że po wyłączeniu silnika obrotomierz nie spada na 0 - one tak mają - zapamiętują obroty, na których zgaszono silnik (nie wiem jak to inaczej określić).
W załączniku masz instrukcję sterowania skrętem maszyny.
skręt.png
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej