Te
momenty, które znalazłeś tyczą się perkinsa 4.236 - a ty masz 1004.4 (a dokładniej 1004.4T). Zaraz Ci napiszę
momenty, z jakimi trzeba dokręcać te elementy.
Edit:
mechanior napisał(a):korbowody wyposażone w nakrętki i szpilki: 125 Nm a wyposażone w śruby 155 Nm
główne panewki wału korbowego: 265 Nm
Dokręcanie głowicy:
1. Dokręcasz wszystkie śruby z momentem 110 NM
2. Powtarzasz krok 1, aby upewnić się, że śruby są dokręcone odpowiednio
3. Dokręcasz śruby o odpowiedni kąt (krótkie (S) - 150 stopni; średnie (M) - 180 stopni; długie (L) - 210 stopni)
Jakbyś nie miał kątomierza - 150 stopni = 2,5 płaszczyzny , 180 stopni = 3 płaszczyzny, 210 stopni = 3,5 płaszczyzny).
Co do docieranie - ja w miarę normalnie eksploatowałem maszynę po remoncie, ale też jej nie piłowałem (pracowałem spokojnie, w średnim zakresie obrotów). Ale jeśli chcesz jakąś instrukcję, to proszę:
mechanior napisał(a):Przez około 100 mth nie przekraczać ok 1800 obrotów, pilnować temperatury płynu i stanu oleju, po odpaleniu silnika odczekać 5-10 minut aby silnik dobrze się rozgrzał, po ukończeniu pracy również odczekać do wyrównania temperatury, nie dodawać gwałtownie gazu, nie dopuszczać do dużego obciążenia silnika (gwałtownego spadku obrotów) również przez pracę na zbyt niskich obrotach. Przy kopaniu tyłem utrzymywać obroty na poziomie 1200-1500. Podnosić obroty przy używaniu przedniego osprzętu. Po pierwszych 10-50 mth wymienić olej i filtr oleju silnikowego.
Autor postu otrzymał pochwałę
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."