AWARIE KOPAREK - co i jak, rozwiazania problemów
Wysłany: 03 Lip 2006 22:19
Witam wszystkich zainteresowanych 428D!
Przyznam że tym razem poswieciłem kilka dni na znalezienie awarii. No i wreszcie się udało.
Problem polegał na nagłym pojawieniu się braku mocy w owej koparce. Niby wszystko wpożądku a maszyna słaba. Dałem do remontu turbinę. Operator stwierdził poprawe.Po tygodniu to samo. Pomyslałem zla regeneracja do poprawy.Myliłem się. Turbina była w pożądku. Zacząłem szukać dalej zmiennik potem ciśnienie na tłokach, no i wreszcie wtryski!!! Jeden wogóle nie rozpylał zablokował się.
Wyciągając wnioski które mogą wam pomóc! Serwis wam tego niepoda!
Turbina - nominalne ciśnienie wynosi 0,5atm
Cisnienie na tłokach - około 31(ja tak mam)
Zmiennik wymienić olej. Po spuszczeniu obok korka wlewowego znajduje się filtr siatkowy jeżel są opiłki aluminium to mamy problem.
Wtryski dać sprawdzić i od tego ja bym teraz zaczął:)
Pompa rotacyjna to ostatnia rzecz którą chciał żeby mi się zepsuła narazie jej nie ruszam
To tyle pozdrawiam i czekam na sugestie spostrzezenia podobne problemy!
[ Dodano: Pią Sty 12, 2007 4:38 pm ]
[ Dodano: Pią Wrz 08, 2006 8:37 pm ]
Witam wszystkich.
Kolejna awaria jaka mi sie przytrafiła w maszynie caterpillar 428D.
Radze wszystkim sprawdzić stan waszych krzyżaków na przedniej osi moje były rozwalone dodam że maszyna ma 7,5 mth. Kolejnym problemem stało sie uszczelnienie międz półosią a wnetrzem mostu.Kompletnie rozwalone.
[ Dodano: Pią Sty 12, 2007 4:39 pm ]
Witam wszystkich 428D
Pojawił się kolejny problem skończyły się HAMULCE
Rozebralismy tylni dyfer no i komplet tarcz do wymiany.Własciwie wiedzielismy juz
to wczesniej bo przy 6000 mth rozbieralismy tylni dyfer i wymienialismy uszczelnienie juz wtedy tarcze byly wytarte.Dla wszystkich informacja jeżeli macie hamulec na tzw.2 razy bądz zapowietrza się wam układ i ciągle dolewacie plynu to znak że tloczki wysuwają sie
za daleko i trzeba wymienić tarcze.Jak sobie ich kupie napisze wam ile kosztują.Krążą plotki że tarcze te pasują ze spycharki TD15C STALOWA WOLA.Ale ja narazie nie sprawdziłem....
[ Dodano: Pią Sty 12, 2007 4:42 pm ]
Witam
Notorycznym problemem w catach 428 to bubel na tylnej ramie są to tloczki tylnego masztu wycierają sie i zaczyna sie z nich cedzic olej.Koszt tloczków kompletnych okolo150zł plus uszczelnienia.Przyznam ze strasznie mie to denerwuję ciągle to wymieniamy...
Przyznam że tym razem poswieciłem kilka dni na znalezienie awarii. No i wreszcie się udało.
Problem polegał na nagłym pojawieniu się braku mocy w owej koparce. Niby wszystko wpożądku a maszyna słaba. Dałem do remontu turbinę. Operator stwierdził poprawe.Po tygodniu to samo. Pomyslałem zla regeneracja do poprawy.Myliłem się. Turbina była w pożądku. Zacząłem szukać dalej zmiennik potem ciśnienie na tłokach, no i wreszcie wtryski!!! Jeden wogóle nie rozpylał zablokował się.
Wyciągając wnioski które mogą wam pomóc! Serwis wam tego niepoda!
Turbina - nominalne ciśnienie wynosi 0,5atm
Cisnienie na tłokach - około 31(ja tak mam)
Zmiennik wymienić olej. Po spuszczeniu obok korka wlewowego znajduje się filtr siatkowy jeżel są opiłki aluminium to mamy problem.
Wtryski dać sprawdzić i od tego ja bym teraz zaczął:)
Pompa rotacyjna to ostatnia rzecz którą chciał żeby mi się zepsuła narazie jej nie ruszam
To tyle pozdrawiam i czekam na sugestie spostrzezenia podobne problemy!
[ Dodano: Pią Sty 12, 2007 4:38 pm ]
[ Dodano: Pią Wrz 08, 2006 8:37 pm ]
Witam wszystkich.
Kolejna awaria jaka mi sie przytrafiła w maszynie caterpillar 428D.
Radze wszystkim sprawdzić stan waszych krzyżaków na przedniej osi moje były rozwalone dodam że maszyna ma 7,5 mth. Kolejnym problemem stało sie uszczelnienie międz półosią a wnetrzem mostu.Kompletnie rozwalone.
[ Dodano: Pią Sty 12, 2007 4:39 pm ]
Witam wszystkich 428D
Pojawił się kolejny problem skończyły się HAMULCE
Rozebralismy tylni dyfer no i komplet tarcz do wymiany.Własciwie wiedzielismy juz
to wczesniej bo przy 6000 mth rozbieralismy tylni dyfer i wymienialismy uszczelnienie juz wtedy tarcze byly wytarte.Dla wszystkich informacja jeżeli macie hamulec na tzw.2 razy bądz zapowietrza się wam układ i ciągle dolewacie plynu to znak że tloczki wysuwają sie
za daleko i trzeba wymienić tarcze.Jak sobie ich kupie napisze wam ile kosztują.Krążą plotki że tarcze te pasują ze spycharki TD15C STALOWA WOLA.Ale ja narazie nie sprawdziłem....
[ Dodano: Pią Sty 12, 2007 4:42 pm ]
Witam
Notorycznym problemem w catach 428 to bubel na tylnej ramie są to tloczki tylnego masztu wycierają sie i zaczyna sie z nich cedzic olej.Koszt tloczków kompletnych okolo150zł plus uszczelnienia.Przyznam ze strasznie mie to denerwuję ciągle to wymieniamy...