ketral
wibako
BSL TURBO
klinikamaszyn



AWARIE KOPAREK - co i jak, rozwiazania problemów

Maszyny Caterpillar - żółte inaczej.

Moderator: mechanior

Postprzez elmert » 05 Gru 2009 23:03

Dokładnie to kolego.

elmert
Fizol

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 09 Lip 2009 17:12
  • Miejscowość: lubuskie

Maszyna: M318C,M316C,JCB 3CX,2X Ahlmann AS85,3X IVECO(4x4 6x6 8x8))


Reklama

Postprzez mechanior » 06 Gru 2009 00:02

wszyscy wiodący producenci smarowideł mają tego tupu smary czy w postaci żelów czy emulsji czy też innych pokryć, to nie jest jakiś wynalazek ostatnich lat... pozostaje pytanie co do ceny panowie, bo to jest podstawowe kryterium WASZE lub waszych SZEFÓW! a powiem wam że takie specyfiki są CHOLERNIE drogie...
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17488
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 698

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Postprzez elmert » 07 Gru 2009 23:21

Mechanior przyznaj szczerze co jest droższe? Puszka waxoilu za 200-300 zeta, która już czwarty rok nam służy czy wizyta serwisantów z B-M lub IH , lub nawet samodzielna naprawa, która wiąże się z przestojem maszyny?
Kto smaruje ten jedzie :D

elmert
Fizol

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 09 Lip 2009 17:12
  • Miejscowość: lubuskie

Maszyna: M318C,M316C,JCB 3CX,2X Ahlmann AS85,3X IVECO(4x4 6x6 8x8))


Postprzez mechanior » 08 Gru 2009 21:31

no jasne że tak, tylko po co serwis ? piszemy o tym czy się smaruje czy nie, a technologia (nie wiem jak w JCB ale CAT na pewno) nie przewiduje smarowania wkładek z tworzywa
dobrze zrobione wkładki wysuwu w sensie prawidłowo spasowane i z dobrego-odpowiedniego dla zastosowania materiału, wytrzymają 3-4 lata
podkładki tłoczków blokady przesuwu też nie są obojętne, wykonane z "czegokolwiek" zatrą się i skorodują (albo odwrotnie najpierw skorodują a potem zatrą), nie pomoże ocynk, muszą być wykonane ze Znalu lub innego niekorodującego metalu
tymczasem pokutuje wśród użytkowników (skondinąd prawidłowe) podejście: nie da się ruszyć? posmarować !! już dobrze że nie młotek i przecinak :faja: ... ale jak zwykle przesada nie jest wskazana
zawsze dobija mnie "niesamowity zbieg okoliczności" że jak przyjeżdżam na przegląd czy do planowej naprawy to cała maszyna aż ocieka smarem (najczęściej zielonym), a gdy się ląduje na budowie przypadkiem czy do awarii to jakoś rzadziej znacznie.... albo do demontażu sworznia trzeba najpierw zużyć 5kg szmat żeby się dokopać do zabezpieczeń przez pokłady smaru by potem wylać z tulei wodę albo wysypać rdzę...
kto smaruje ten jedzie... ale z umiarem, lepiej mniej a częściej, zupełnie jak przy diecie...
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17488
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 698

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Postprzez dawidg2 » 08 Gru 2009 21:45

A w ładowarkach teleskopowych teleskop się smaruje czy nie? Chodzi mi czy np tym Vaxoyl'em.

P.S mechanior, Ty jesteś obcykany że tak to ujme w perkinsach wyśle Ci na pw nr które spisałem z tabliczki i to o co mi chodzi żebyś mi wycenił.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 4296
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 19:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 80

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez jacobs73 » 09 Gru 2009 20:59

w ładowarkach teleskowpwych smaruje się łańcuch, ślizgi nie na tej samej zasadzie co ślizgi wysuwu w koparko-ładowarkach, są w przestrzeni zamkniętej i biada temu jak coś tam sie przyklei, a co do smarowania łozysk to zwala mnie z nóg jak widze u operatora smar typu ŁT i zawsze tekst ze szef kupił, że smarują wywrotki i tam jest ok, smar ŁT wytrzumuje jeden ruch maszyny, potem 8 godzin chodzi na sucho - tzn prawie na sucho bo nie piszczy, czyli złudne uczucie że wszystko ok, tylko później pytają czemu sworznie i tuleje nawet najbardziej oryginalne wycierają sie do 1-2 cm luzu w 500 godzin. A z maszyny smar aż kapie. Dobry smar nie cieknie po maszynie. Należy używać w koparkach smarów klasy EP. EP2 gdy smarujemy ręcznie, EP1 gdy w układ centralny i 0 lub 00 do centralnego zimą. I ważne aby spełniał normę NLGI 2 - to pomoże wam uniknąć kłopotów i wydatków. Najpopularnjsze smary klasy EP zawieraja dwusiarczek molibdenu, są dostępne co najmniej 2 typy, z 3% i 5% zawartością molibdenu. CAT zaleca 5%, a 3% spełnia minimum jakie CAT dopuszcza, czyli raczej do lżejśzych warunków pracy. Jak wiesz że maszyna będzie miała ciężko do szukaj 5%
www.jg-serwis.pl - wszystko do maszyn budowanych

jacobs73
Młodszy operator

  • Posty: 112
  • Rejestracja: 09 Lut 2009 15:32
  • Miejscowość: Szczecin
  • Pochwały: 1

Postprzez dawidg2 » 09 Gru 2009 21:07

jacobs73, EP2 kosztuje 2 razy drożej niż ŁT. Teraz tak muszę kupić EP2 bo moja smarownica pneumatyczna miała problem zaciągnąć ŁT teraz jest rozrzedzony już. Ale człowiek na błedach się uczy.

Za te teleskopy dzięki. jestem prawie na etapie kupna jakiegoś

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 4296
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 19:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 80

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez jacobs73 » 09 Gru 2009 21:24

no tak, ŁT tańszy, ale policz ile kosztują sworznie i tuleje wymieniane co 500 g a ile kosztuje smar EP + wymiana żelastwa co 6-7 tyś godziń - kalkulacja jest prosta - ale wiem że ludzie patrzą na pieniądze wydawane tu i teraz, a nie muślą o katastrofie finansowej w jaką się wpędzają. Powodzenia z zakupem maszyny
www.jg-serwis.pl - wszystko do maszyn budowanych

jacobs73
Młodszy operator

  • Posty: 112
  • Rejestracja: 09 Lut 2009 15:32
  • Miejscowość: Szczecin
  • Pochwały: 1

Postprzez dawidg2 » 09 Gru 2009 21:30

No właśnie sam mam w ładowarce takie luzy że szkoda gadać choć już były jak ją kupiłem.

W sumie już mam model upatrzony nawet 2 w podobnej cenie ale sie gabarytami różnią tzn jedna jest trochę krótsza od drugiej ale znów trochę niżej podnosi. A i cena jest duża bo to jest model z dobrym wyposażeniem i kosztuje tyle co 4CX. Więc niewiadomo szukam kupca na obecną ładowarkę.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 4296
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 19:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 80

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


pompa paliwa

Postprzez manius » 16 Maj 2010 11:30

maszyna to cat 442d
u mnie padla pompa paliwa, mianowicie zassala jakis paptro duzy, i nie poradzila sobie z tym, szef moj-mistrz improwizacji, popytal , i zamiast nowej czy cos, zalozyl pompke paliwa od poloneza( z odpowiednia przejsciowka rzecz jasna) i poki co chodzi tak juz rok i nic sie nie dzieje. koszty maksymalnie niskie.

manius
Fachoperator

  • Posty: 1022
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 11:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Postprzez mechanior » 17 Maj 2010 22:25

taka modyfikacja zrobiona z głową będzie działać, niestety zazwyczaj ludzie wykonują takie zmiany nie patrząc na specyfikacje
pompa od poloneza ma pewnie zbyt dużą wydajność podnosząc tym samym niepotrzebnie ciśnienie w układzie, z czasem odbije się to na zużyciu paliwa oraz spowoduje wycieki z przelewów....
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17488
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 698

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Postprzez DMSERWIS » 31 Gru 2010 13:17

Oświećcie mnie ,czy mowa o pompie paliwa elektrycznej ?

DMSERWIS
Fachoperator


Postprzez mechanior » 02 Sty 2011 21:55

tak jest, chodzi o śmieszny patent STANADYNE-JOHN DEER, zupełnie bezsensownie zastosowany w koparko-ładowarkach 400 D2 oraz E czyli w silniku 3054C czyli PERKINS 1004.4 T PHASER, btw w aplikacjach Perkinsa jest pompka taka jak w M315C, czarna plastikowa z wkładem filtrującym w cenie poniżej 1000 pln
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17488
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 698

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Postprzez Jarewa » 02 Sty 2011 22:20

Ja wiem czy bezsensownie. Jedyny plus to nie trzeba się męczyć przu odpowietrzaniu. A jak każdy wie odstojnik(seperator) trzeba raz na 50mth spuszczać wiec co te 50mth się człowiek meczy odpowietrzać.A tak zapłon poczekać pare minut i samo się odpowietrzy.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2461
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 21:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 38

Postprzez DMSERWIS » 02 Sty 2011 23:10

Te pompki są bardzo czułe na wodę w paliwie,dlatego uważajcie co tankujecie.

DMSERWIS
Fachoperator


Postprzez mechanior » 02 Sty 2011 23:48

no mówię Jarewa że bezsensownie bo ta pompka kosztuje 2000 pln a można było zastosować tańszą Perkinsa też elektryczną

Image

pompka zastosowana w CAT 400 D2 i E jest wrażliwa na fazy księżyca nawet a nie tylko na wodę, mam klienta z nową maszyną gdzie zamarza mu przy -15 jedyni e CAT 432E a wszystkie inne stare CASE i JCB działają bez zarzutu, za każdym razem pomaga podgrzanie filtra paliwa (paliwo mętnieje przy -15 ale nie wytrąca się parafina)
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17488
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 698

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Postprzez Jarewa » 03 Sty 2011 09:11

A ja myślałem że w Cat też idą perkinsa. Choć ta na obrazku to perkinsa wyglądem.

3 razy już wymieniałem w jcb. Trzeba jeszcze obowiązkowo wymieniać filtr często.

Te pompki wadliwie są zrobione, kto to widział komutator z grafitu jak by nie mogli miedzi zastosować pompki były by mocniejsze i nie padały tak. Mowa o popce perkinsa.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2461
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 21:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 38

Postprzez mechanior » 03 Sty 2011 10:58

ta na zdjęciu jest Perkinsa, CATowska wygląda całkiem inaczej
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17488
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 698

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


AWARIE KOPAREK - co i jak, rozwiazania problemów

Postprzez kwak » 02 Paź 2011 20:21

mechanior napisał(a):funkcja obrotu (swing) jest realizowana za pomocą dwu siłowników hydraulicznych działających w tandemie, rozkręcenie jednego z siłowników powoduje powstanie swoistego "zaworu zwrotnego" olej przepływa w pewnej ograniczonej ilości między poluzowanym tłokiem a nasadą tłoczyska w kierunku zgodnym z chowaniem się siłownika a w drugą stronę przepływ dociska tłok do tłoczyska uszczelniając przeciek, zaistniała sytuacja może trwać w czasie dosyć długo bez ryzyka całkowitego odkręcenia nakrętki ponieważ jest ona zabezpieczona wkładką hamującą z tworzywa
ponieważ przepływ oleju jest zorganizowany "krzyżowo" czyli konkretny kierunek funkcji (skręt w lewo lub prawo) zasila wysuwanie jednego siłownika i jednocześnie chowanie drugiego, poluzowanie jednego tłoka powoduje "uciekanie" ramienia w konkretnym kierunku...


Wnioskuje z tej wypowiedzi że: jeżeli ramie obraca się w prawo to nie oznacza to, że rozkręcony siłownik to siłownik prawy .
W jaki sposób sprawdzić który siłownik może być rozkręcony bez wyciągania go z maszyny ?
Wszystkie urządzenia elektryczne działają z dymem w środku. Jeśli on ucieknie, są uszkodzone.http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... CPXckfT-6g

kwak
Operator

  • Posty: 204
  • Rejestracja: 03 Sty 2007 20:04
  • Miejscowość: Małopolskie
  • Pochwały: 3

Maszyna: New Holland LB115


AWARIE KOPAREK - co i jak, rozwiazania problemów

Postprzez mechanior » 03 Paź 2011 22:27

na 100% to niemożliwe, ale zazwyczaj jest odwrotnie, ramię leci w prawo to rozbierz lewy (ciągnięty poluzowany tłok powoduje powstanie szczeliny) rozebranie siłownika nie jest aż tak uciążliwe by tego nie zrobić 2 razy
w LB 115 nie musisz ich wyciągać z maszyny, wystarczy wykręcić samą głowicę i wyjąć wraz z tłoczyskiem i tłokiem...
najlepiej zrobić to przy ramieniu na środku przesuwu
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17488
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 698

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej