Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

432D '01 Problem z kręceniem kierownicą

05 Paź 2016 10:25

Marka i model maszyny: CAT 432D
Rok produkcji: 2001
Numer seryjny: 0432DPBLD00498

Witam mam problem z kręceniem kierownicą z pustą łyżka podczas jazdy jest dobrze ale gdy tylko nabiorę urobku zaczynają się problemy gdy maszyna stoi z pełną łyżką nie da się obrócić kierownicą dopiero podczas jazdy możną kręcić ale jest ciężko.
Gdzie szukać przyczyny?

Problem z kręceniem kierownicą

05 Paź 2016 18:39

Zawór priorytetu na przednim rozdzielaczu.

Jakaś historia problemu? Od kiedy?

Problem z kręceniem kierownicą

05 Paź 2016 19:07

a ten zawór się jakoś naprawia lub reguluję ?
w sumie problem był jakoś od paru miesięcy tyle że po prostu w miękkim terenie było trochę ciężej ale myślałem że to normalne ale teraz jest coraz gorzej.

Problem z kręceniem kierownicą

05 Paź 2016 22:23

Można regulować ale sam się przecież nie przestawił?
Skoro jest gorzej niż było to wniosek jest tylko jeden: coś uległo uszkodzeniu lub zużyciu...

Opis regulacji jest gdzieś na forum.
hasło do wyszukiwarki: ZAWÓR PRIORYTETU lub PRIORYTET

zawór PRIORYTETU UKŁADU KIEROWNICZEGO znajduje się z tyłu przedniego rozdzielacza (ostatni, 4ty jego segment licząc od przodu maszyny) t.j. pierwszy od strony tylnego mostu, zawór można wyjąć po wykręceniu korpusu (duży sześciokąt 27-30-32 mm nie pamiętam dokładnie), jest tam sprężyna (dosyć solidna) i tłoczek, należy obejrzeć tłoczek na okoliczność rys i wyszczerbień, po wykręceniu warto "kopnąć" rozrusznikiem w celu przepłukania zaworu... wkręcając śrubę regulacyjną (płaski śrubokręt) podnosimy ciśnienie, proponuję jednorazowo nie przekraczać 1/4 do 1/2 obrotu śruby i zapamiętać położenie początkowe na wypadek, gdyby regulacja nie dawała zmian
ciśnienie mierzymy przy max obrotach silnika, na wylocie z pompy do rozdzielacza (discharge jest tam złącze pomiarowe) przekręcając koła do oporu dla pewności w obydwie strony... ciśnienie powinno oscylować w okolicy 150 bar...

Problem z kręceniem kierownicą

06 Paź 2016 09:53

ok niedługo postaram się zobaczyć ten zawór i dam znać co i jak.

Problem z kręceniem kierownicą

19 Paź 2016 18:17

Postaram się pomóc. U mnie to przyczyną byl oring za 1 zł. Wykręcasz tylne koło i są takie trzy nie duże otwory w ramie jeden obok drugiego, wykrecasz takie coś w pierwszym otworze od tylu maszyny i sprawdzasz czy oring jest ok jezeli jest uszkodzony wymieniasz go. Musisz uważać bo jak ten zaworek wykrecisz to wyskoczy mała metalowa kuleczka zeby ci w trawe nie wpadła. Wiem ze opis jest trochę lakoniczny ale jestem operatorem a nie mechanikiem.

Problem z kręceniem kierownicą

19 Paź 2016 20:12

Ta procedura jest opisana w tematach UKŁAD LOGICZNY i RESOLWER (szukaj za pomocą forumowej szukajki).

Za prawym tylnym kołem w ramie są cztery otwory, za układ kierowniczy odpowiedzialny jest zaworek w pierwszym od lewej (od tyłu maszyny).

Sprawdź czy wspomaganie pojawia się kiedy zamykasz szczękę lub przechylasz łyżkę, funkcje trzymaj do oporu dopóki nie dojdzie do końca jednocześnie kręć kierownicą.

Problem z kręceniem kierownicą

28 Paź 2016 21:35

Witam przyłączam się do tematu tylko u mnie jest problem z ciężkim kręceniem kierownicy nie zależnie od obciążenia.
Ostatnio edytowany przez Spokojny`, 28 Paź 2016 21:42, edytowano w sumie 1 raz

Problem z kręceniem kierownicą

28 Paź 2016 21:40

Witam a więc tak wkręcenie śruby regulacyjnej o pół obrotu nic nie pomogło ale zauważyłem że faktycznie po przytrzymaniu funkcji szczęki lub zamykania łyżki do "oporu" wspomaganie pojawia się więc zostały mi do sprawdzenia te zaworki w układzie logicznym jak tylko będę miał chwilę to zerknę i dam znać czy pomogło.

Problem z kręceniem kierownicą

28 Paź 2016 23:10

SPOKOJNY - to samo... sprawdź to co opisane.

Problem z kręceniem kierownicą

16 Sty 2017 22:51

Witam problem rozwiązany faktycznie okazało się że to wina tego UKŁADU LOGICZNEGO oringi były zużyte po wymienia jest dobrze.
chociaż jakoś w drugi dzień coś się takiego stało ze przestało mi działać ramie przedniej łyżki (podnoszenie i opuszczanie) trzeba było nadać ciśnienia tylnym rozdzielaczem żeby zadziałało ramię ale problem trwał jakieś 30 min nie wiem czy to było związane z naprawą czy czysty przypadek.
Wyślij odpowiedź