05 Paź 2016 10:25
Marka i model maszyny: CAT 432D
Rok produkcji: 2001
Numer seryjny: 0432DPBLD00498
Witam mam problem z kręceniem kierownicą z pustą łyżka podczas jazdy jest dobrze ale gdy tylko nabiorę urobku zaczynają się problemy gdy maszyna stoi z pełną łyżką nie da się obrócić kierownicą dopiero podczas jazdy możną kręcić ale jest ciężko.
Gdzie szukać przyczyny?
05 Paź 2016 18:39
Zawór priorytetu na przednim rozdzielaczu.
Jakaś historia problemu? Od kiedy?
05 Paź 2016 19:07
a ten zawór się jakoś naprawia lub reguluję ?
w sumie problem był jakoś od paru miesięcy tyle że po prostu w miękkim terenie było trochę ciężej ale myślałem że to normalne ale teraz jest coraz gorzej.
05 Paź 2016 22:23
Można regulować ale sam się przecież nie przestawił?
Skoro jest gorzej niż było to wniosek jest tylko jeden: coś uległo uszkodzeniu lub zużyciu...
Opis regulacji jest gdzieś na forum.
hasło do wyszukiwarki: ZAWÓR PRIORYTETU lub PRIORYTET
zawór PRIORYTETU UKŁADU KIEROWNICZEGO znajduje się z tyłu przedniego rozdzielacza (ostatni, 4ty jego segment licząc od przodu maszyny) t.j. pierwszy od strony tylnego mostu, zawór można wyjąć po wykręceniu korpusu (duży sześciokąt 27-30-32 mm nie pamiętam dokładnie), jest tam sprężyna (dosyć solidna) i tłoczek, należy obejrzeć tłoczek na okoliczność rys i wyszczerbień, po wykręceniu warto "kopnąć" rozrusznikiem w celu przepłukania zaworu... wkręcając śrubę regulacyjną (płaski śrubokręt) podnosimy ciśnienie, proponuję jednorazowo nie przekraczać 1/4 do 1/2 obrotu śruby i zapamiętać położenie początkowe na wypadek, gdyby regulacja nie dawała zmian
ciśnienie mierzymy przy max obrotach silnika, na wylocie z pompy do rozdzielacza (discharge jest tam złącze pomiarowe) przekręcając koła do oporu dla pewności w obydwie strony... ciśnienie powinno oscylować w okolicy 150 bar...
06 Paź 2016 09:53
ok niedługo postaram się zobaczyć ten zawór i dam znać co i jak.
19 Paź 2016 18:17
Postaram się pomóc. U mnie to przyczyną byl oring za 1 zł. Wykręcasz tylne koło i są takie trzy nie duże otwory w ramie jeden obok drugiego, wykrecasz takie coś w pierwszym otworze od tylu maszyny i sprawdzasz czy oring jest ok jezeli jest uszkodzony wymieniasz go. Musisz uważać bo jak ten zaworek wykrecisz to wyskoczy mała metalowa kuleczka zeby ci w trawe nie wpadła. Wiem ze opis jest trochę lakoniczny ale jestem operatorem a nie mechanikiem.
19 Paź 2016 20:12
Ta procedura jest opisana w tematach UKŁAD LOGICZNY i RESOLWER (szukaj za pomocą forumowej szukajki).
Za prawym tylnym kołem w ramie są cztery otwory, za układ kierowniczy odpowiedzialny jest zaworek w pierwszym od lewej (od tyłu maszyny).
Sprawdź czy wspomaganie pojawia się kiedy zamykasz szczękę lub przechylasz łyżkę, funkcje trzymaj do oporu dopóki nie dojdzie do końca jednocześnie kręć kierownicą.
28 Paź 2016 21:35
Witam przyłączam się do tematu tylko u mnie jest problem z ciężkim kręceniem kierownicy nie zależnie od obciążenia.
Ostatnio edytowany przez
Spokojny`, 28 Paź 2016 21:42, edytowano w sumie 1 raz
28 Paź 2016 21:40
Witam a więc tak wkręcenie śruby regulacyjnej o pół obrotu nic nie pomogło ale zauważyłem że faktycznie po przytrzymaniu funkcji szczęki lub zamykania łyżki do "oporu" wspomaganie pojawia się więc zostały mi do sprawdzenia te zaworki w układzie logicznym jak tylko będę miał chwilę to zerknę i dam znać czy pomogło.
28 Paź 2016 23:10
SPOKOJNY - to samo... sprawdź to co opisane.
16 Sty 2017 22:51
Witam problem rozwiązany faktycznie okazało się że to wina tego UKŁADU LOGICZNEGO oringi były zużyte po wymienia jest dobrze.
chociaż jakoś w drugi dzień coś się takiego stało ze przestało mi działać ramie przedniej łyżki (podnoszenie i opuszczanie) trzeba było nadać ciśnienia tylnym rozdzielaczem żeby zadziałało ramię ale problem trwał jakieś 30 min nie wiem czy to było związane z naprawą czy czysty przypadek.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.