wibako

cat 428 c bierze olej i dymi

Moderator: mechanior

cat 428 c bierze olej i dymi

Postprzez wit.mar » 04 Lis 2016 20:06

Marka i model maszyny: cat 428 c
Rok produkcji: 1997
Numer seryjny: 2CR04193

Witam wszystkim.Mam taki problem. Cat 428 c bierze olej silnikowy i dymi na niebieskawo-szary kolor.Dolewka to ok 5 litrów na tydzień Orlen Ultor cg-4.Po za tym maszyna nie wykazuje innych nie objawów .Pali normalnie ,ma moc i wkręca się na obroty tak jak powinna.Domyślam się że pierscienie do wymiany.Moje pytanie brzmi co oprócz pierścieni ,doświadczony mechanik ,który ma pojęcie o perkinsach powinien wymienić i sprawdzić w silniku ,aby ten posłużył na następne parę lat.
Ps. Nie pytajcie o stan licznika bo ten na bank był kręcony.3 lata temu jak kupowałem maszyne miała cos ponad 9000 mth.

wit.mar
Fizol

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 05 Mar 2013 18:35

Maszyna: cat 428c z 1998

Firma: xxx


Reklama

simmet

cat 428 c bierze olej i dymi

Postprzez zeppelin zm 15 » 04 Lis 2016 20:26

A może turbina bierze olej? Ściągnij wąż co idzie od turbiny do kolektora i sprawdź czy nie ma tam oleju. Możesz sprawdzić od razu czy wirnik w turbinie ma duży luz. Troche jak ma to ok bo jest dopuszczalny ale jeśli będzie duży i w rurze będzie olej to turbina może ci go zjadać.
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


cat 428 c bierze olej i dymi

Postprzez wit.mar » 04 Lis 2016 20:40

Mam to sprawdzic na ciepłym czy zimnym silniku? A czy uszkodzona turbina nie odbiła by się na mocy maszyny czy jest to nie odczuwalne.?

wit.mar
Fizol

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 05 Mar 2013 18:35

Maszyna: cat 428c z 1998

Firma: xxx


cat 428 c bierze olej i dymi

Postprzez zeppelin zm 15 » 04 Lis 2016 20:52

Obojętnie może być ciepły lub zimny. Takie uszkodzenie turbiny może być nie odczuwalne jesli chodzi o siłę maszyny. Jeśli silnik miałby zużyte pierścienie tuleje i tłoki to spadło by ciśnienie sprężania i wtedy mogło by czuć spadek mocy i problem byłby z odpaleniem zimnej maszyny w niskich temperaturach. Turbinę sprawdzisz w kilka minut czy nie bierze oleju i od tego bym zaczął. Możesz tym wykluczyć czy będzie trzeba robić kapitalny remont silnika czy nie. Dla pewności można sprawdzić ciśnienie sprężania silnika ale do tego trzeba mieć już odpowiedni sprzęt. :)
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej