22 Lis 2016 08:43
Marka i model maszyny: Cat 428 F
Rok produkcji: 2013
Numer seryjny: Rak
Cześć. Wczoraj na desce rozdzielczej zaczął migać czerwony wykrzyknik i pojawił się kod błędu 0 3719-16 X mówiący o tym, , że filtr cząstek stałych ma dużo sadzy. Później pojawił się kod 0 3719-00 X i dźwięk ostrzegawczy.Maszyna szybko traci moc. Przebieg to niby 1870 godzin. Czy wykonuje ktoś usunięcie takiego filtra?
Czy może się coś zepsuć przez pracę w takim stanie maszyny?
Ostatnio edytowany przez
taikoubou, 23 Lis 2016 22:48, edytowano w sumie 1 raz
23 Lis 2016 00:33
Pierwszy kod to ostrzeżenie przed przeładowaniem filtra DPF, drugi stwierdza fakt przeładowania.
Instrukcja mówi o sprawdzeniu wszystkich błędów w historii bo przyczyną może być nieszczelność w układzie wydechowym lub EGR (NRS NOx Reduction System).
Zalecają przeprowadzenie procedury wypalania przez wprowadzenie silnika na wysokie obroty na okres kilkunastu minut.
23 Lis 2016 22:50
Filtr się odetkał i to przy pracy na niskich obrotach. Maszyna odzyskała moc, ale pewnie nie na długo. Jeśli ktoś ma kontakt do firmy usuwającej DPF z tej maszyny, to niech napisze.
23 Lis 2016 22:57
Był na forum jakiś wątek o usunięciu DPF'a z ładowarki Volvo, do czego przyczynił się użytkownik
optymistic (być może przyda Ci się link do tego wątku i ew. kontakt z tym użytkownikiem) -
viewtopic.php?f=24&t=25267&hilit=dpf.
27 Sty 2018 14:34
Usuwał już ktoś filtr DPF z koparko-ładowarki Cat?
27 Sty 2018 20:40
Problem bo nie ma emulacji ani oprogramowania.
Powiedz z czym jest kłopot, mam kilka takich maszyn pod opieką i jeśli pilnuje się wypalania to nie ma z tym żadnych problemów.
29 Sty 2018 02:36
Silnik stracił moc. Cat 428f z 2014. Prefiks RAK. Piszczy dźwięk ostrzegawczy w kabinie, świeci się czerwony wykrzyknik i wyświetla się taka litania kodów :
0 97-3
0 2659-7
0 3358-13
0 3719-0
0 3719-16
0 5629-31
23 E179 (1)1
Nie wszystkie wyświetlają się jednocześnie. Był moment, że dźwięk ucichł i maszyna odzyskała moc.
29 Sty 2018 18:57
0 97-3 - ? 97 to obwód wykrywania wody w paliwie (czujnik separatora) ale nie ma w objaśnieniach błędu 3 który zazwyczaj oznacza zwarcie.
0 2659-7 - zbyt duży przepływ gazów przez EGR
0 3358-13 - ciśnienie wlotu EGR poza kalibracją
0 3719-0 - wskazania wypełnienia DPF w granicy odczytu (zapchany ponad normę)
0 3719-16 - jak wyżej tylko częściej
0 5629-31 - przerwana procedura wypalania ze względu na zbyt niskie ciśnienie spalin
23 E179 (1)1 - to jest jakieś zdarzenie (nie błąd) ale nie mogę znaleźć objaśnienia
Należało by zacząć od wymuszenia procedury wypalania DPFa.
Kiedy ostatnio uruchomiło się automatyczne wypalanie (żółta kontrolka z chmurką po prawej stronie panelu zegarów)?
29 Sty 2018 20:10
Dzięki za objaśnienia.
Ostatni kod wyświetla się na zgaszonym silniku. Po odpaleniu znika.
Kontrolka z chmurką nigdy się nie zapaliła, myślę że takiej nawet nie ma. Jak wymusić wypalanie?
29 Sty 2018 21:22
Przekręć kluczyk w stacyjce, przez kilka sekund świecą wtedy WSZYSTKIE kontrolki, w prawym dolnym rogu panelu jest kontrolka wyglądająca mniej więcej tak :
<3
tylko że odwrócona z lewej na prawą
Z tego co wiem wypalanie da się wywołać jedynie za pomocą urządzenia diagnostycznego.
30 Sty 2018 00:42
taikoubou, od początku u Ciebie maszyna?
https://img2.oferia.pl/00552b5c7eb4556e ... 00_0_1.jpg jedna z tych?
30 Sty 2018 11:41
Jest kontrolka taka jak druga z lewej. Widać ją przy przekreceniu kluczyka, ale podczas pracy jeszcze się nie zapaliła.
Mamy dwie maszyny. Ta, od której zacząłem ten temat ma teraz 3600 godzin . Problem sam zniknął dosyć szybko. Teraz pojawił się ten sam problem w maszynie z przebiegiem 4500 i po tygodniu pracy nie ustaje. W ciągu kilku dni przyjedzie mechanik z komputerem i może przeprowadzi wypalanie.
30 Sty 2018 16:35
Problem w tym że operator gasząc maszynę nawet nie odwróci głowy w kierunku monitora by sprawdzić czy ta kontrolka świeci, a jak świeci to NIE WOLNO GASIĆ SILNIKA. To jest wyraźnie napisane w DTR... jak również to że wielokrotne OLANIE WYPALANIA i gaszenie silnika w ciągu procesu może doprowadzić finalnie do uszkodzenia DPFa.
Cudownym wydaje się być fakt iż po wezwaniu do problemów z DPF, przedstawieniu oferty cenowej na wymianę (około 12000 pln) i przypomnieniu a raczej przeszkoleniu operatora jak funkcjonuje system i jak go prawidłowo obsługiwać PROBLEM ZAZWYCZAJ ZNIKA...
Otrzymałem też informację o pewnych kłopotach z oprogramowaniem modułu DPFa ale te znikają po aktualizacji przeprowadzonej przez AUTORYZOWANY serwis przy wizycie diagnostycznej... nie zawsze jednak serwis przyznaje się co do konieczności czy nawet faktu wykonania takiej operacji... ale to ze słyszenia więc nic nie zagwarantuję.
30 Sty 2018 19:23
Już dwa lata jeżdżę tymi Catami i nie przypominam sobie, żebym chociaż raz zobaczył tę kontrolkę podczas pracy silnika. Może to ta awaria oprogramowania, że nie świeci.
Mam DTR od nowszego typu 428F (RAK 1- w górę) i tam nie ma napisane jak czyścić DPF, tylko żeby skontaktować się z dealerem CAT.
30 Sty 2018 21:58
Byłem latem przy maszynie RAK, kontrolka jest i działa, operator przyznał że nic nie wiedział jak to funkcjonuje, błąd ZAPCHANIE DPF - 120 procent, po przeprowadzeniu 2-3 automatycznych procedur DO KOŃCA tj do zgaśnięcia kontrolki jest po problemie...
Jak pisałem wcześniej - słyszałem o problemach z oprogramowaniem modułu DPFa...
Znam też przypadki z innych marek maszyn kiedy w instrukcjach nie wydrukowano procedur postępowania z silnikami wyposażonymi w DPF
02 Lut 2018 22:23
Mechanik przeczyscił zapchany EGR i manualnie laptopem wypalił DPF. Było 160 procent zapchania. Problem rozwiązany
02 Lut 2018 23:55
Skąd miałeś mechanika?
03 Lut 2018 03:57
Szef dostał do niego namiary od handlarza, od którego kupił te dwa RAKi
03 Lut 2018 12:37
I nie mówił nic o kontrolce?
03 Lut 2018 13:45
Powiedział, że w niektórych się zapala, w niektórych nie. Na wypalanie DPF było za zimno, ale jak zasłoniłem chlodnice tekturą, to powoli ruszyło .
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.