23 Lis 2016 21:38
witam
mam problem z jazdą w mojej koparce, a mianowicie podczas ostatnich spadków temperatury nie bardzo reaguje na jazde zarówno przód jak i tył, po włączeniu jazdy na niskich obrotach nie reaguje, a po przegazowaniu dopiero po chwili, jak już się zagrzeje jest trochę lepiej ale nie tak samo jak było wcześniej, reaguje dopiero po 2-3 sekundy, po zagrzaniu maszyny spadku mocy na jeździe nie odczułem,
przyznaje się że oleju ani filtra nie zmieniałem bo nawet nie wiem jaki ma być i gdzie on się znajduje...
czy może to być wina oleju i filtra czy już jakaś grubsza sprawa?
pozdrawiam
24 Lis 2016 00:08
A dane maszyny?
24 Lis 2016 08:18
cat 428
rok produkcji 1991
Numer seryjny: 6TC06575
sorry podałem na początku ale gdzieś uciekły
24 Lis 2016 20:12
dzięki
poczytałem i trochę mnie przeraża ten zawór
tylko że u mnie biegi wchodzą normalnie tylko to opóźnienie i brak reakcji na zimnym przy wolnych obrotach
czyli nie zaczynać od zmiany oleju tylko odrazu do tego zaworu zajrzeć??
24 Lis 2016 23:28
Ostatnio znowu się chyba skrypt posrał...
Tak - trzeba wyjąc i wyczyścić zawór zgodnie z opisem.
A olej i filtry też powinieneś wymienić bo pewnie nie wiesz kiedy był ostatnio wymieniany?
24 Lut 2017 16:49
witam
trochę czasu minęło ale udało się wreszcie wyczyścić ten zawór
teraz mam kolejny dylemat, chcę wymienić filtr i olej w skrzyni,filtr poszedł bez problemu,
odkręciłem korek od spuszczania oleju - ten który był bliżej wałka napędowego przedniego (położony najniżej), ale jest jeszcze drugi korek od strony tylnego wału napędowego umieszczony nieco wyżej niż ten pierwszy-czy to od tego samego oleju, czy jest to połączone???
I najważniejsze-którędy wlać olej do skrzyni??? Znalazłem u góry grzybek chyba odpowietrznik ale nie jestem pewien...
24 Lut 2017 17:54
na korkach masz oznaczenia na jednym jest tłok czyli olej hydrauliczny a na drugim słoneczko w nawiasach i oczywiście bagnet to jest wlew oleju do skrzyni .Druga sprawa z poziomem przy nalewaniu ,na bagnecie masz dwustronną miarkę .Na jednej stronie sprawdzasz stan przy nagrzanym oleju "check on warm oil" a na drugiej stronie "check cold oil" przy zimnym czyli np rankiem przed odpaleniem silnika
patrząc od góry pierwszy bagnet oleju silnika ,drugi wlew oleju do skrzyni (korek z bagnetem) i trzeci wlew oleju hydraulicznego którego stan masz na oczku przy szybie przedniej prawo dół .
25 Lut 2017 11:47
GABI - chyba ci sie maszyny pomieszały...
Korki w skrzyni obydwa dotyczą tego samego, po prostu ten niższy jest od przystawki przedniego napędu, ale odkręć obydwa, znajdź też filtr siatkowy pod owalną klapką na dwie śruby (klucz 13).
Wlew oleju do skrzyni jest po prawej ( z tego co pamiętam ) koło pompki paliwa i odstojnika do przodu wychodzi rurka około 20mm z korkiem z miarką, olej mierzymy na pracującej maszynie po około 5-10 minutach pracy silnika.
Jaki olej masz zamiar wlać do skrzyni?
25 Lut 2017 13:35
jeszcze nie kupiłem, ale miałem zamiar SAE30 orlenowskiego- taki tylko najbliższym sklepie olejowym
będzie dobry czy szukać czegoś innego??
25 Lut 2017 15:34
Chcesz mogę ci wysłać 20 litrów Daytona CAT TO-4 SAE 30.
Niecałe 300 brutto z wysyłką.
25 Lut 2017 18:46
potrzebne jest 20l ?
czy tam wchodzi 10l?
26 Lut 2017 01:01
Ile wchodzi to jest opisane w temacie Zestawienie: filtry-oleje na górze działu - około 10 litrów.
Opakowania mam 20 litrowe bo są najbardziej ekonomiczne i najłatwiejsze od wysyłki, mogę wysłać 2x5 litrów ale polecam zakup 20tki, będzie na dolewki.
26 Lut 2017 09:37
A przepraszam nie zwróciłem uwagi na rocznik maszyny.
27 Lut 2017 21:57
tak czytałem ten temat i dlatego dopytywałem czy aby napewno 10 wchodzi
nie mogę zlokalizować filtra siatkowego natomiast znalazłem jeszcze jeden korek od spuszczania oleju(chyba-przynajmniej tak wygląda), znajduję się nad najniższym korkiem tym od przystawki od przedniego mostu
czy olej lać na pałe 10l na raz - czy np 8 l i sprawdzać poziom po rozgrzaniu
28 Lut 2017 00:40
To nie korek spustowy tylko port pomiarowy ciśnienia sprzęgła przedniego napędu.
Wlej 8-9 litrów, odpal i uzupełnij po rozgrzaniu.
09 Mar 2017 13:53
problem rozwiązany
maszyna jeździ i do przodu i do tyłu
sam zawór był w miarę czysty, a problemem okazało się .....
zbyt niski poziom oleju bo przy wymianie okazało się że było go niewiele
dziękuje za pomoc
pozdrawiam
09 Mar 2017 14:59
A to sprawdzenie stanu oleju nie należy już do obsługi codziennej wykonywanej przez operatora/użytkownika ?
09 Mar 2017 16:01
właśnie.....
no cóż, dobrze że to się tylko tak skończyło a nie gorzej,
kolejne doświadczenie zdobyte na błędach i zaniedbaniach
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.