ketral
wibako
BSL TURBO
apteka



Silnik CAT 3126 problem

Maszyny Caterpillar - żółte inaczej.

Moderator: mechanior

Silnik CAT 3126 problem

Postprzez adico12 » 02 Sie 2017 19:27

Witam, mam problem z silnikiem CAT 3126. A mianowicie ciśnienie rozruchu narasta bardzo długo. Czasami po 5- 10 sek. dochodzi tylko do 10 bar. Po odpaleniu (jak się uda) 100 do 150 barów przy 1200 obr/min. Mało tego padły dwa wtryski. Mechaniczne uszkodzenie cewki (pęknięcie). Moje zdanie uszkodzenie pompy HEUI, klient twierdzi, że to sterownik co mnie troszkę śmieszy (ale klient nasz pan) , bo zawór regulujący ciśnienie pompy HEUI musiałby by być otwarty na w jakimś procencie przy samym starcie co raczej mało prawdopodobne. Druga sprawa czy niskie ciśnienie sterowania pompo-wtryskami może uszkadzać ich cewki ?

adico12
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 01 Lut 2017 09:11

Maszyna: Fendt, Case, NH

Firma: Technika System


Reklama

Silnik CAT 3126 problem

Postprzez mechanior » 02 Sie 2017 19:43

Po pierwsze - to dział KOPARKO-ŁADOWARKI a takie nawet nie maja tych silników.
Po drugie - NUMER SERYJNY bo bez tego nic nie ustalę.
Jaki przebieg ma silnik, jak mniemam z kombajnu CLAAS?

Mechaniczne uszkodzenie cewki to raczej wynik wibracji w tym też (teoretycznie) nieprawidłowego spalania.

Skąd masz odczyt ciśnienia? Podpinałeś silnik pod interfejs? Jakieś inne błędy?
Wymieniliście wtryski i dalej nie działa?
Więcej szczegółów!
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17474
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 697

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Silnik CAT 3126 problem

Postprzez adico12 » 02 Sie 2017 20:08

Tak Claas 440 Evo. 2700 mth. Odczyt podpięty manometr. Ale myślę podpiąć oscyloskop i czujnik ciśnienia, aby zobaczyć przebieg ciśnienia. Interfejs nie podpinany. Kiedyś serwis CAT był, ale nie połączyli się z sterownikiem. Ale robiłem Adema bo wylała bateria litowa. Wtryski klient wysłał gdzieś do Poznania do regeneracji. Brak danych do kalibracji po regeneracji, a więc taki sobie serwis. Maszyna dalej faluje gaśnie i cyklicznie co jakiś czas jeden z wtrysków przestaje pracować. Ja celuje w pompę HEUI i zaznaczam olej tak sobie (klient mówi że leją taki do wszystkiego i chodzi) :)

I proszę Moderatora o przeniesienie do odpowiedniego działu. Dziękuje.

adico12
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 01 Lut 2017 09:11

Maszyna: Fendt, Case, NH

Firma: Technika System


Silnik CAT 3126 problem

Postprzez mechanior » 02 Sie 2017 23:08

ADEMA?
Co to?
W Polsce nikt nie daje trymów do wtryskiwaczy po naprawie ale jak dobrze zrobione to działają, sam mam kilkanaście różnych wtrysków po regeneracji i po montażu daje gwarancję, sprzedałem już dziesiątki.

Olej silnikowy i wymiana filtrów oleju to podstawa w tym układzie wtryskowym, musi być czysto!

Podepniesz interfejs i masz wszystkie parametry łącznie z odczytanym i zadanym ciśnieniem z ECM silnika, jeśli odczytane jest niższe niż zadane to pompa lub PRZECIEK PRZEZ POMPOWTRYSK lub uszczelnienia, a jeśli zadane będzie równe temu z magistrali to rzeczywiście może być problem z komputerem.
PONAWIAM! Numer seryjny.
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17474
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 697

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Silnik CAT 3126 problem

Postprzez adico12 » 03 Sie 2017 05:41

Ok ADEM'a. Tak byłoby lepiej, ale każdy wie o co chodzi. Nie mogę się zgodzić do tego, że jeżeli ciśnienie będzie równe temu z magistrali to może być problem z kompem. Jeżeli system zażąda 100 bar i takie będzie utrzymywane na magistrali to dlaczego to ma świadczyć o uszkodzeniu sterownika ? :)
Jeżeli na 400 barowym manometrze można zobaczyć skoki ciśnienia po 10 a nawet 50 bar to można sobie wyobrazić jaki może być przebieg ciśnienia. Aby jednak wyeliminować możliwość ingerencji sterownika w pompę (regulację zaworem proporcjonalnym) odłączony został od sterownika na czas próby startu. Po 5, nawet 10 sek. kręcenia na manometrze zero. To była próba na rozgrzanym silniku kiedy miał problem z odpaleniem. Wniosek chyba taki że pompa. Pytaniem pozostaje dlaczego pękły cewki wtryskiwaczy.

adico12
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 01 Lut 2017 09:11

Maszyna: Fendt, Case, NH

Firma: Technika System


Silnik CAT 3126 problem

Postprzez mechanior » 03 Sie 2017 17:18

adico12 napisał(a):Nie mogę się zgodzić do tego, że jeżeli ciśnienie będzie równe temu z magistrali to może być problem z kompem. Jeżeli system zażąda 100 bar i takie będzie utrzymywane na magistrali to dlaczego to ma świadczyć o uszkodzeniu sterownika ?

Z tej prostej przyczyny że sterownik NIE ZAŻĄDA 100 bar tylko z tego co pamiętam minimum 120 a przy obciążeniu ponad 200 dlatego warto podpiąć komputer żeby zobaczyć czy zadane ciśnienie jest osiągane.

Dlaczego pękły cewki? Bo tak... to awaria jak każda inna, zresztą napisałem powyżej jaka może być przyczyna: przegrzanie lub wibracje w wyniku nieprawidłowego wtrysku i spalania.

adico12 napisał(a): Aby jednak wyeliminować możliwość ingerencji sterownika w pompę (regulację zaworem proporcjonalnym) odłączony został od sterownika na czas próby startu. Po 5, nawet 10 sek. kręcenia na manometrze zero.

Jak odepniesz zawór to jak pompa ma nabić ciśnienie? :bangin:

Dowiem się w końcu co to ADEM?
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17474
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 697

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Silnik CAT 3126 problem

Postprzez adico12 » 03 Sie 2017 21:36

ADEM to ECM. Aby nie było pytania co to jest ECM to piszę, że to sterownik silnika.

Kolego zawór IAPCV upuszcza ciśnienie. Przecież łatwiej utrzymywać zadane ciśnienie gdy pompa pracuje na full a zawór upuszcza regulując tym ciśnienie. Praktycznie wszystkie pompy olejowe i nie tylko na takiej zasadzie pracują. Z różnicą taką że pompa np. smarowania silnika zamiast zaworu proporcjonalnego ma zawór regulujący mechaniczny (sprężyna i np. kula). W systemie z zaworem proporcjonalnym możemy dowolnie w trakcie pracy zmieniać ciśnienie poprzez regulację wypełnienia prądu cewki.
Inaczej mówiąc czujnik ciśnienia oraz zawór proporcjonalny (dodając sterownik który jest jakoby komparatorem poprzez porównanie ciśnienia rzeczywistego z czujnika do ciśnienia zadanego co jest zapisane w programie sterownika czym występującymi różnicami zadaje właściwe wypełnienie prądu na cewkę) co daje razem w pełni regulowaną pompą hydrauliczną w zakresie ciśnienia.

A więc odłączenie cewki powinno dać pełne możliwe ciśnienie jakie pompa może uzyskać.

I Kolego Mechanior nie traktuj nowicjusza jak kogoś co niema żadnego pojęcia (tak się przyjęło chyba że nowicjusz to kompletny głąb :) ). Szukam może nie pomocy, a wytycznych które pozwolą rozwiązać konkretny problem, a zarazem podzielić się spostrzeżeniami.
Ostatnio edytowany przez adico12, 03 Sie 2017 21:44, edytowano w sumie 1 raz

adico12
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 01 Lut 2017 09:11

Maszyna: Fendt, Case, NH

Firma: Technika System


Silnik CAT 3126 problem

Postprzez mechanior » 03 Sie 2017 21:41

Nie ważne co jest łatwiejsze ale co zastosował PRODUCENT, a moim zdaniem nie musi działać w ten sposób bo w przypadku braku sterowania doszło by do rozerwania pompy ponieważ nie ma żadnego innego elementu zabezpieczającego.
Poza tym sterowanie w przypadku pompy HEUI odbywa się nie prostym upuszczeniem ciśnienia a zmianą wydajności pompy tłoczkowej przez przestawienie płyty zaworowej.
W pompach tłoczkowych układów CommonRail zawór działa w sposób jaki opisałem - bez prądu nie ma ciśnienia, wzrost częstotliwości prądu (reguluje ECM) lub regulacja napięcia (ręcznie z zasilacza laboratoryjnego) podnosi ciśnienie na listwie...

Wątpliwości wykluczy interfejs.
Jest też inne rozwiązanie dające 100% pewność - wyciągasz pompę, pompowtryski i oddajesz do sprawdzenia.

Nie spotkałem się ze skrótem ADEM, jak dotąd we wszystkich publikacjach i rozmowach z kolegami mechanikami posługujemy się skrótem ECM (Electronic Control Module)lub ECU (Unit)... ale każdy producent maszyny ma za punkt honoru nazwać jak najwięcej komponentów po swojemu, więc i nazwy zależą od tego przy jakim sprzęcie pracujesz.

Numer seryjny tego silnika to jakaś tajemnica czy świadomie olewasz wymogi forum?
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17474
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 697

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Silnik CAT 3126 problem

Postprzez adico12 » 03 Sie 2017 22:07

Numer seryjny należy do klienta. Niestety nie jestem handlarzem danymi. Teraz kolega obraca kota ogonem. Ani razu nie napisałem że coś czy coś jest podobnego do CR. Cały czas piszę o HEUI. A to że tam jest coś inaczej i itp to raczej nie w temacie.
Tak jakby rozmawiać o skrzyni zębatej i bezstopniowej. Dwa inne tematy.
ADEM to nie jakiś tam skrót. To konkretna nazwa. Aż dziwię się że zajmując się (co sugeruje reklama w stopce) naprawą tej konkretnej marki nie jest znajome konkretne określenie nazwy sterownika tej marki. Jakbym Kolegowi powiedział że mam ADEM, EMR czy CM850 to wszystko jedno to tak jakbym powiedział że CR, HEUI czy mechaniczny pompo-wtrysk to wszystko to samo. My po fachu nazywamy to wtryskiwaczem :)

-- 03 Sie 2017 22:07 --

mechanior napisał(a):W pompach tłoczkowych układów CommonRail zawór działa w sposób jaki opisałem - bez prądu nie ma ciśnienia, wzrost częstotliwości prądu (reguluje ECM) lub regulacja napięcia (ręcznie z zasilacza laboratoryjnego) podnosi ciśnienie na listwie...



Nie częstotliwość tylko wypełnienie. A jak zasilaczem laboratoryjnym to wysterujesz to wysyłam bukiet kwiatów i hyle czoło.

adico12
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 01 Lut 2017 09:11

Maszyna: Fendt, Case, NH

Firma: Technika System


Silnik CAT 3126 problem

Postprzez mechanior » 03 Sie 2017 22:46

Zapraszam do mnie na warsztat, jak dobrze trafisz to zobaczysz awaryjnie uruchomiony silnik C6.6, na zasilaczu laboratoryjnym pod napięciem 5.25 V mam 200 bar na listwie.
Na wykresie z oscyloskopu rośnie częstotliwość impulsów na cewkę elektrozaworu wraz z wzrostem obrotów i wypełnienie ze wzrostem obciążenia. Sam byłem zaskoczony ale tak jest.
Czekam na kwiaty i zdjęcie POCHYLONEGO czoła, adres dla poczty kwiatowej na stronie klinikamaszyn.pl

Nie posługuję się nazwami modeli sterowników bo nie dyskutuję z mechanikami CATa tylko z klientami którym to NIC NIE POMAGA w zrozumieniu problemu. Dla mnie identyfikacja konkretnego ECMa to jego numer katalogowy potrzebny przy ewentualnym zamówieniu, ewentualnie określenie do jakiego silnika/maszyny.
Naprawdę te nazwy nic mi nie mówią.

Natomiast w tej chwili zaskoczyło mnie że posiadając taką wiedzę w przedmiocie nie masz CCA i nie wiesz że numer seryjny a właściwie sam jego trzyliterowy prefiks jest konieczny do udzielenia jakichkolwiek konkretnych informacji.

Ale wydaje mi się że w tej chwili nie zależy ci już na pomocy tylko na punktowaniu co wiesz lepiej więc pozwól że skupię się na tematach w których jestem w stanie cokolwiek doradzić czy pomóc.
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17474
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 697

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Silnik CAT 3126 problem

Postprzez adico12 » 04 Sie 2017 07:23

Kwiatów nie będzie. Przy napięciu zasilania 5.25V z zasilacza laboratoryjnego na oscyloskopie będzie przy podziałce 1V 5 i 1/4 lini i przy dobrym zasilaczu prosta jak strzała linia. Oczywiście że owe napięcie 5.25V może wzruszyć mechanizmem zaworu, ale jest to niewłaściwe sterowanie. A raczej niema nic wspólnego z sterowaniem.
No i wytłumacz mi dlaczego masz na oscyloskopie takie przebiegi
mechanior napisał(a):Na wykresie z oscyloskopu rośnie częstotliwość impulsów na cewkę elektrozaworu wraz z wzrostem obrotów i wypełnienie ze wzrostem obciążenia.
skoro cewkę masz podpiętą do zasilacza laboratoryjnego ? To niema żadnej logiki.

I nigdzie nie napisałem że nie posiadam numeru silnika i nie służy mi to jako pomoc w uzyskaniu właściwej dokumentacji. Napisałem tylko że to dane właściciela maszyny. W dyskusji numer maszyny niema znaczenia. Chciałem się dowiedzieć tylko jaki jest możliwy związek pomiędzy niskim ciśnieniem oleju sterowania a uszkodzeniami cewek wtrysków.
Kolega niestety wszedł na niewłaściwa ścieżkę w dyskusji no i jest jak jest.

adico12
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 01 Lut 2017 09:11

Maszyna: Fendt, Case, NH

Firma: Technika System


Silnik CAT 3126 problem

Postprzez mechanior » 04 Sie 2017 21:40

No i punktowania nieścisłości ciąg dalszy mamy... to nudne.
Kto powiedział że wykres z oscyloskopu pochodzi z uruchomienia awaryjnego na zasilaczu? Pomiar był wykonywany na działającym systemie w sprawnym silniku w celu identyfikacji prawidłowych parametrów na jakich działa C 6.6 z systemem CommonRail, właśnie po to by porównać te parametry z innymi w innej maszynie która sprawiała problemy, no ale to tylko przykłady, dywagacje nie związane z tematem, za które przepraszam.

Nie napisałem że nie masz numeru tylko że go NIE PODAŁEŚ. Jak widać jednak wiesz że jest potrzebny a nie podałeś... nie skomentuję.
Regulamin jest stworzony po to by POMAGAĆ w szybkim rozwiązywaniu problemów, brak dobrej woli ze strony użytkownika powoduje piętrzenie nieścisłości i problemów.
Ja jestem prostym samoukiem i potrzebuję widzieć o czym rozmawiam, no ale gdzie mnie się równać... mogłeś podać prefiks ale masz to gdzieś, zasłaniasz się prywatnością i zarzucasz mi że się nie znam, a tych silników jest 30 numerów seryjnych i różnią się pewnymi szczegółami oraz parametrami. Otworzę nie tą dokumentację i posypie się znów łańcuszek cytatów z punktowaniem błędów i nieścisłości. To test jakiś?

Na pytanie o cewki wtrysków już odpowiedziałem zgodnie ze swoim doświadczeniem i wiedzą.

Reasumując: podpięcie CCA wyjaśni jak się ma ciśnienie zadane do uzyskanego - to klucz do dalszej diagnostyki i usunięcia problemów, równolegle wymieniłbym uszkodzone cewki wtrysków, a po diagnostyce pompę zdemontował do sprawdzenia stanu zespołu tłoczącego i regulatora, oraz testu wydajności. Dla pewności wyjąłbym wszystkie pompowtryski i też sprawdził czy są w 100% sprawne.

Kończąc dyskusję życzę rozwiązania problemu.
Może jakiś inny użytkownik wniesie coś nowego do tego tematu bo my już w kółko i to samo: tego nie wiesz, tego nie powiedziałeś, spodziewałem się tego - nuda ... ja odpuszczam.
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17474
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 697

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 2 gości

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej