Strona 1 z 4

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 04 Sty 2018 01:00
przez filip25
Marka i model maszyny: Cat 428 B 4x4
Rok produkcji: 1989

Witam.
Niedawno stałem się posiadaczem Koparko- Ladowarki Cat 428 B.
Czy na forum jest osoba która chciała by podjąć się ogólnych oględzin maszyny i pomocy w usunięciu kilku usterek w okolicy Starogardu Gdanskiego a mianowicie:
Maszyna podczas poruszania się po drodzę nie osiąga odpowiedniej prędkości,
Nie działa wysów tylnego ramienia
Pompa hydrauliczna wydaje dziwne odgłosy podczas pracy
Instalacja elektryczna byla by do sprawdzenia , ponieważ wskazniki raz działąja raz nie oraz jest problem z odpaleniem po kilkudniowym postoju .
I czy mogłby ktoś poratować mnie dtrką do tej maszyny ?
Pozdrawiam

Cat

PostWysłany: 04 Sty 2018 02:13
przez mechanior
Tytuł CAT w dziale CAT zapewne wiele mówi komuś zainteresowanemu treścią.
428B z 1989? CAT twierdzi że produkował je od 92 do 96. Ciekawostka, a jaki jest numer seryjny? Btw wymagany regulaminem...

Jaką prędkość osiąga maszyna? Jakie są wyniki STALL TEST?

Re: Cat 428B Problemy

PostWysłany: 04 Sty 2018 19:47
przez filip25
Witam.
Numer seryjny koparko-ładowarki to 6TC04547 , po tym numerze znalazłem takie info na stronce Catepillara , chyba że zrobiłem coś nie tak. Maszyna nie przekracza 25 km/h i strasznie spowalnie pod górę. Wyniki Stall test to obroty w granicach 2300 na każdym biegu przy tym że na biegu jałowym na max osiąga 2600.

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 04 Sty 2018 20:30
przez makumba
polecam Mechaniora , powie ci co robić , pierwsza maszyna to wkupne trzeba zapłacić hi hi nie jest lekko

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 04 Sty 2018 23:45
przez mechanior
T a maszyna raczej nie pojedzie szybciej niż 25km/h biorąc pod uwagę że nowa dawała radę jechać najwyżej 30...
Masz maszynę 428... i tyle, nie 428B tylko właśnie 428, czasem dla większej czytelności używamy do określenia pierwszego modelu litery A czyli 428A ale CAT nigdy takiego symbolu nie umieszczał na żadnej maszynie... powyżej pewnego numeru seryjnego dodano do nazwy SERIES II czyli seria 2, napis powinien być na bocznej powierzchni maski silnika, niektórzy używają właśnie tego określenia by zaznaczyć że chodzi o najstarszą konstrukcję "kotka".
To pierwszy i najprostszy model koparko-ładowarki CAT: pancerny silnik Perkinsa, amerykańska pompa tłoczkowa i układ hydrauliczny o zmiennej wydajności LS z dosyć skomplikowanymi rozdzielaczami a wszystko to produkowane w czasach gdy cała konkurencja zasilała swoje konstrukcje zębatymi pompami na miarę młynków do kawy i rozdzielaczy żywcem wytarganych ze starych wózków widłowych.

Kłopoty sprawia właśnie starzejący się system LS (mikropęknięcia powodujące przecieki przez co spadek szybkości i wydajności hydrauliki, wytarcia suwaków, zużyte resolwery układu logicznego) czasami naprawa jest niemożliwa głównie ze względu na cenę części.
Skrzynia jest trwała, jej wadą są wycierające się tarczki pakietów sprzęgłowych na skutek spadków ciśnienia spowodowanych złą eksploatacją, nieprawidłowym olejem, filtrami itepe. Drugim fakapem są obrabiające się zabieraki zmiennika i pompy skrzyni, to już usterka z rodzaju "w tym typie tak jest", po prostu co kilkanaście tysięcy godzin to się zużywa i tyle.
Generalnie te maszyny dożywaja grubo ponad 30.000 mth...

Jak się nauczysz zapinać line blokady ramienia bez przechylania maszyny ani wysuwem to znaczy że opanowałeś sprzęta... :mrgreen:

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 04 Sty 2018 23:53
przez zeppelin zm 15
To rozwiązanie zapinana tylnego osprzętu faktycznie było uciążliwe :mrgreen: trzeba było tak bujnąć aby siłowniki przeszły przez martwy punkt :faja:

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 06 Sty 2018 18:25
przez filip25
Bardzo Dziekuje za wszystkie informacje i porady. Niestety pojawił się kolejny problem w mojej kopaczce a mianowicie prawowałem nią przez jakieś 2 godzinki i nagle jazda przestałą działac nie jechała ani do przodu do tyłu też nie a także hydraulika wyraźnie miała spadek mocy.Stwierdziłem że dam jej chwile odpocząć i zobaczę co się stanie , zaczęła pracować normalnie a po chwili to samo. Co może być przyczyną ? Pod pompą hydrauliczną jest dużo mazi z piaskiem ale nie jaki ma to wpływ na jazdę...

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 06 Sty 2018 18:33
przez mechanior
Układ hydrauliczny i jazda nie mają nic wspólnego.

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 06 Sty 2018 18:35
przez filip25
To co może powodować taki zanik jazdy?

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 06 Sty 2018 19:34
przez mechanior
Na skrzyni jest zawór a na zaworze cewka odcinająca jazdę połączona z przyciskami na lewarku biegów i na dźwigni przedniej łyżki, może ten system jeszcze u ciebie działa :D.
Natomiast niestety może to być objaw tego co opisywałem wcześniej czyli obrobienia zabieraków pompy skrzyni i zmiennika.

Polecam zakup manometru 60 bar i złączki MINIMES z gwintem 9/16 cala.
Jeśli ciśnienia mierzone na filtrze skrzyni znika całkiem to niestety pompa się nie obraca.

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 06 Sty 2018 19:48
przez filip25
Jaki może być koszt takiej naprawy?

-- 06 Sty 2018 18:47 --

Taki manometr jest już zamontowany i z tego co zauważyłem to ciśnienie spada.

-- 06 Sty 2018 18:48 --

I jeszcze jedno pytanie . Jak myślisz czy przez jakiś czas maszyna będzie tak mogła pracować czy już czas naprawiać?

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 06 Sty 2018 20:47
przez mechanior
Tylko gdzie jest zamontowany bo to ważne tzn gdzie jest podpięty, jaka jest wartość ciśnienia podczas normalnej pracy i do jakiej spada gdy przestaje jechać? Pokazuje ciśnienie cały czas nawet jak jazda jest wyłączona?

Re: Cat 428B Problemy

PostWysłany: 06 Sty 2018 22:27
przez Piotrekk
zobacz czy ci się zawór na skrzyni przytkał. poczytaj tu=> viewtopic.php?t=7050

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 13 Sty 2018 14:52
przez filip25
Witam Ponownie.
Teraz to juz mam poważny problem. Straciłem jazde do przodu i do tylu. Wymieniłem filt oraz olej w skrzyni , maszyna przepracowałą 5 h i przestała działać jazda . Manometr cisnienia w skrzyni nie reaguje . Co może być faktycznie przyczyną od czego mam zacząć?

Re: Cat 428B Problemy

PostWysłany: 13 Sty 2018 19:49
przez Piotrekk
sprawdź jeszcze raz poziom oleju w skrzyni(sprawdza się na uruchomionym silniku) apropo ile ci oleju weszło do skrzyni. jeżeli to ta najgorsza opcja to skrzynia do wyjęcia - pompa lub zmiennik do wymiany.

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 15 Sty 2018 23:07
przez filip25
Poziom oleju jest ok. Weszło ok 8 l . Da się jakoś zregenerować pompę i zmiennik?

Re: Cat 428B Problemy

PostWysłany: 16 Sty 2018 08:21
przez Piotrekk
tak mi się zdaje że się nie opłaca regenerować. odkręć skrzynie od silnika i zobacz co i jak. może rzeczywiście urwały ci się z
zęby na zmienniku(lepiej kupić drugi). ogólnie rzecz biorąc to cena nowego zmiennika i pompy jazdy nie zwala z nóg

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 23 Sty 2018 01:55
przez mechanior
Sprawdź stan oleju... Odkręć filtr oleju i zobacz czy po odpaleniu z króćca leje się cokolwiek, jeśli nie to skrzynia na dół niezależnie od tego czy mam rację że to zmiennik to jeśli olej nie pocieknie dosyć tęgą strugą usterka tkwi w skrzyni.

Cat 428B Problemy

PostWysłany: 28 Sty 2018 17:39
przez filip25
Wywaliłem skrzynie i zmiennik i nie widzę na pierwszy rzut oka nic niepokojącego , pompa i zmiennik wyglądają dobrze, zęby nie są pozrywane. Co dalej robić? Gdzie sa te pakiety tarczek sprzęgłowych w zmienniku czy w innym miejscu, co dalej robić?

Re: Cat 428B Problemy

PostWysłany: 28 Sty 2018 18:53
przez Piotrekk
tarczki są w skrzyni, mogę wstawić Ci wszystkie zdjęcia skrzyni z numerami części z katalogu