T a maszyna raczej nie pojedzie szybciej niż 25km/h biorąc pod uwagę że nowa dawała radę jechać najwyżej 30...
Masz maszynę 428... i tyle, nie 428B tylko właśnie 428, czasem dla większej czytelności używamy do określenia pierwszego modelu litery A czyli 428A ale CAT nigdy takiego symbolu nie umieszczał na żadnej maszynie... powyżej pewnego numeru seryjnego dodano do nazwy SERIES II czyli seria 2, napis powinien być na bocznej powierzchni maski silnika, niektórzy używają właśnie tego określenia by zaznaczyć że chodzi o najstarszą konstrukcję "kotka".
To pierwszy i najprostszy model koparko-ładowarki CAT: pancerny silnik Perkinsa, amerykańska pompa tłoczkowa i układ hydrauliczny o zmiennej wydajności LS z dosyć skomplikowanymi rozdzielaczami a wszystko to produkowane w czasach gdy cała konkurencja zasilała swoje konstrukcje zębatymi pompami na miarę młynków do kawy i rozdzielaczy żywcem wytarganych ze starych wózków widłowych.
Kłopoty sprawia właśnie starzejący się system LS (mikropęknięcia powodujące przecieki przez co spadek szybkości i wydajności hydrauliki, wytarcia suwaków, zużyte resolwery układu logicznego) czasami naprawa jest niemożliwa głównie ze względu na cenę części.
Skrzynia jest trwała, jej wadą są wycierające się tarczki pakietów sprzęgłowych na skutek spadków ciśnienia spowodowanych złą eksploatacją, nieprawidłowym olejem, filtrami itepe. Drugim fakapem są obrabiające się zabieraki zmiennika i pompy skrzyni, to już usterka z rodzaju "w tym typie tak jest", po prostu co kilkanaście tysięcy godzin to się zużywa i tyle.
Generalnie te maszyny dożywaja grubo ponad 30.000 mth...
Jak się nauczysz zapinać line blokady ramienia bez przechylania maszyny ani wysuwem to znaczy że opanowałeś sprzęta...