Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Cat 428B Problemy

28 Sty 2018 19:07

Zrobiłeś to co MECHANIOR ci mówił?

Cat 428B Problemy

28 Sty 2018 19:21

Jak byś mógł to poproszę. A jak myślisz jakie podjąć kolejne kroki?

-- 28 Sty 2018 18:21 --

Generalnie to nie zrobiłem tak, stwierdziłem że jak wywale skrzynie to tak czy inaczej zmiennik oddam do sprawdzenia.

Re: Cat 428B Problemy

28 Sty 2018 19:44

zaraz wrzucę zdjęcia, tak szczerze pisząc to nie mam pojęcia od czego zacząć, wkręciłbym najpierw pompę jazdy



podaj meila to wyślę ci te zdjęcia, tutaj załączniki mogą mieć tylko 2mega to więc trochę mało....

jakbyś chciał jeszcze jakieś zdjęcia z katalogu to pisz, zdjęcia zawsze mogę podesłać

Cat 428B Problemy

28 Sty 2018 21:08

ehhh... i po co to forum? Po co zawracanie dupy? Pisze się jak zdiagnozować to nie... wywaliłeś skrzynie I DALEJ NIE WIESZ! Właśnie po to robi się diagnostykę PRZED ROZEBRANIEM żeby wiedzieć CZY ROZBIERAĆ i CO NAPRAWIĆ.
Teraz nic nie wiesz a na diagnostykę za późno, nawet jak coś znajdziesz to nie ma pewności że to akurat to co sprawia problem...

Cat 428B Problemy

28 Sty 2018 21:55

No fakt pospieszyłem się myśląc , że problem będzie widoczny na dłoni . Istnieje jakieś wyjście awaryjne? Jak powinno wyglądać uszkodzenie zmiennika i czy ktoś jest w stanie to sprawdzić? Zęby pompy i zmiennika wyglądają jak nowe , może uszkodziło się coś wewnątrz? Mechanior czy jesteś w stanie coś poradzić ? Czy chciałbyś podjąć się sprawdzenia/regeneracji skrzyni ?

Cat 428B Problemy

28 Sty 2018 23:55

Zmiennik można wysłać do sprawdzenia ale rozebranie i złożenie kosztuje około 1000 pln co stanowi ponad połowę wartości nowego elementu.
Pompę trzeba obejrzeć i stwierdzić czy jej stan może wskazywać na to że nie działa.

Na początek zamieść zdjęcia zmiennika (zabieraków) i rozebranej na elementy pompy.

Re: Cat 428B Problemy

29 Sty 2018 10:51

...

-- 29 Sty 2018 09:50 --

...

-- 29 Sty 2018 09:51 --

...
Załączniki
20180129_093431.jpg
...
20180129_093402.jpg
20180129_093337.jpg
...

Cat 428B Problemy

29 Sty 2018 21:36

Nic nie wskazuje na zużycie jakiegokolwiek elementu, rozetnij filtr i zwróć uwagę na niemagnetyczne srebrne opiłki...

A czy przejrzałeś zawór sterujący wg sugestii kolegów?

Cat 428B Problemy

30 Sty 2018 00:54

Zawór był trochę zabrudzony . Przy pierwszej zmianie oleju magnesy na śrubach spustowych były oblepione opiłkami metalu. Nowy olej który teraz zlałem był w miarę czysty ale nie był klarowny raczej mleczny. Może tarczki w skrzyni? Zmiennik oddać do sprawdzenia? Mogło się zepsuć coś w srodku? Nie mam pojęcia co dalej robić.

Cat 428B Problemy

30 Sty 2018 17:34

W zaworze jest takie newralgiczne miejsce którego zatkanie unieruchamia maszynę, opisane jest to w temacie o zaworze (otwór kalibrowany w jednym z dwu tłoczków).

Nie ma opcji żeby zepsuły się obydwa sprzęgła jazdy na raz (tarczki), więc to nie tarczki aczkolwiek na pewno warto je przejrzeć jak już skrzynia jest na wierzchu.

Rozbierz skrzynię, sprawdź gniazdo dystrybutora czyli obrotowe złącze którym olej przedostaje się z obudowy na wałek rewersu na którym są sprzęgła i tarczki.

Rozbierz wałek rewersu, sprawdź tarczki, tłoki, sprężyny i uszczelki tłoków oraz uszczelnienia na wałku (4 niebieskie lub białe pierścienie w rowkach na obydwu końcach wałka).

Na szczycie skrzyni po prawej są jeszcze chyba dwa duże zawory chyba że mi sie z nowszą pomyliło, w starej powinien być jeszcze zawór z kulką w podstawie filtra...

Cat 428B Problemy

30 Sty 2018 17:45

Tak zrobie. Wedlug Ciebie pompa i zmiennik sa ok? Druga sprawa to czy bedziesz mial na stanie takie czesci?

Cat 428B Problemy

30 Sty 2018 18:05

Pompa i zmiennik dostępne w 24h, tak samo uszczelki skrzyni i sprężyny tłoków, tarczki i uszczelnienia tłoków mam na stanie magazynowym.
Jeśli wielokliny w zmienniku są OK to moim zdaniem jest on zdrowy, trudno mi sobie wyobrazić jak musiałby być zmielony by w ogóle nie przenosił napędu.
Musiały by być opiłki w oleju jak w lakierze METALIK...
Wylej olej z filtra do czystego, białego pojemnika, obejrzyj dokładnie...

Cat 428B Problemy

26 Lut 2018 20:14

Witam ponownie. Awaria jeszcze nie została usunięta . Mechanior , zamówiłem u was komplet uszczelek uszczelniaczy i sprężyny bo wiadomo ,że skoro mam już ją na glebie to wymienimy. Znalazłem fachowca od skrzyn biegów któremu oddałem ją do naprawy. Oddaliśmy zmiennik do regeneracji, okazało się że był uszkodzony. Pozatym że uszkodzone są uszczelniacze, tarczki mechanik twierdzi że uszkodziły się panewki ,zabierak drugiego biegu. Czy jest to możliwe? Jak do tego mogło dojść? Czy da się tego ponownie tego uniknąć? Czy posiadasz także takie części na stanie magazynowym?

Cat 428B Problemy

27 Lut 2018 00:11

Chciałbym zobaczyć te elementy... bo to dziwne....

Cat 428B Problemy

27 Lut 2018 18:38

Na pewno wyśle zdjęcia ponieważ ma pozostawić dla mnie zużyte części . Wiadomo nie sprawdze czy wszystko zrobił jak należy ponieważ dostane już gotową skrzynie biegów.Tak samo zmiennik wysłany do regeneracji nie wiem czy faktycznie coś było uszkodzone czy nabili mnie na 800 zł . Reasumując trochę nie dowierzam w to wszystko aczkolwiek chłop zna się na robcie bynajmniej sprawia takie wrażenie . Opisuję wszystko tutaj bo może ktoś wypowie się czy nie zostaje robiony trochę w wała...

Cat 428B Problemy

27 Lut 2018 22:57

Kto ci robił zmiennik.

Cat 428B Problemy

26 Mar 2018 20:05

Skrzynia i sprzęgło po długim oczekiwaniu wróciły z naprawy. Sprzegło było w firmie MIDPARTS. Złożyłem wszystko do kupy i po 30 min to samo. Jestem załamany tym wszystkim , pieniądze wydane efektów brak. Maszyna ladnie pracowała przez ten czas myślałem że wszystko jest poprawnie a tu taka katastrofa. Wymienione zostały łożyska tarczki i uszczelniacze. Mam założony manometr tak gdzie jest sprzęgło do jazdy w przód na początku biło chyba 12 bar a teraz od 0 do 4 maszyna stoi w miejscu bo nie chce się zasprzęglić. wyjąłem ten sterownik z góry odpaliłem maszynę tryska olejem tęgą strugą . wyczyściłem wszystko każde miejsce gdzie mógł znajdować się brud. Czy istnieje jeszcze jakaś alternatywa na naprawę tego problemu?

Cat 428B Problemy

26 Mar 2018 21:43

Zmierz ciśnienie na filtrze oleju...

Cat 428B Problemy

26 Mar 2018 21:54

Jakie powinno tak być ciśnienie? Co to będzie miało na celu? Wkrecic manometr w miejsce gdzie filtr jest wkręcany?

Cat 428B Problemy

26 Mar 2018 22:00

Na podstawie filtra jest gniazdo pomiarowe zamknięte korkiem na klucz 18.
Ma być około 15-17 bar na maksymalnych obrotach silnika, zmierz też na wolnych obrotach. To bezpośrednie ciśnienie z pompy, dowiemy się czy przyczyną braku ciśnienia jest pompa/smok/zawór w podstawie filtra czy zawór zmiany kierunku lub regulator ciśnienia który w nim jest.
Wyślij odpowiedź