wibako

olej do tylnego mostu

Moderator: mechanior

olej do tylnego mostu

Postprzez bober » 09 Lip 2008 15:39

Witam.mam staruszka 438b z 92r.chciałem zmienić olej w tylnym moście,bo mi hamulce chrupią z leksza.Wiem ,że to może nie załatwić sprawy ,ale od tego najlepiej zacząć.Problem w tym ,że zanim wpadłem tu na forum i poczytałem,to już zakupiłem w agromie hipola 80/90.Nie wiem czy go wlać,czy "wylać" ,czy spełni swe zadanie.proszę o odpowiedź

bober
Fizol

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 09 Lip 2008 15:10
  • Miejscowość: goleniów

Reklama

simmet

Postprzez kamena » 09 Lip 2008 18:22

Gesty olej 80W90 stosuje sie wylacznie w przednim moscie i przednich zwolnicach. Nie wlewaj go do tylnego mostu bo mozesz stracic hamowanie. W tylnym moscie jest olej o parametrach odpowiednich do pracy z zanurzonymi w nim tarczami hamulcowymi. My sprzedajemy (i sami stosujemy) oleje Texaco o parametrach scisle dobranych wg specyfikacji CAT.

Jesli z mostu dochodzi chrupanie (a nie pisk) moze to oznaczac zdarte tarcze hamulcowe. W takim przypadku wymiana oleju nie pomoze. Trzeba rozebrac most i tarcze (i zapewne przekladki) wyminic na nowe.

Przed rozbiorka mostu, warto sprawdzic czy nie ma luzow i wyciekow na tylnych kolach i przy okazji zlikwidowac.

W razie czego wszystkie potrzebne oleje i czesci mamy na polce. W przypadku zainteresowania prosze o email.
Części CATERPILLAR, VOLVO, JCB, KOMATSU, NEW HOLLAND, CARRARO, ZF, FILTRY, ZĘBY. Zapraszam na http://kamena-parts.pl

Awatar użytkownika
kamena
Pomocnik operatora

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 11 Gru 2006 20:52
  • Miejscowość: Zielonka

Maszyna: CAT 428C

Firma: KAMENA Krzysztof Kurek


Postprzez bober » 09 Lip 2008 19:22

no to elegancko :evil: a ile kosztuje litr?Ja bym potrzebował ok 20l.Tak się też śmiesznie składa ,że zrobiłem u was dziś zamówienie.I pewnie zapóźno żeby razem to przysłać :lol: Najwyżej złoże nowe.
Arbo

bober
Fizol

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 09 Lip 2008 15:10
  • Miejscowość: goleniów

Postprzez kamena » 09 Lip 2008 19:32

No niestety, troche za pozno. Tamte czesci juz pojechaly.

Ceny na wszystkie oleje (i filtry) wyslalem mailem.

Pozdrawiam,
Krzysztof Kurek
Części CATERPILLAR, VOLVO, JCB, KOMATSU, NEW HOLLAND, CARRARO, ZF, FILTRY, ZĘBY. Zapraszam na http://kamena-parts.pl

Awatar użytkownika
kamena
Pomocnik operatora

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 11 Gru 2006 20:52
  • Miejscowość: Zielonka

Maszyna: CAT 428C

Firma: KAMENA Krzysztof Kurek


Postprzez bober » 09 Lip 2008 19:57

dzięki za wycene,napewno skorzystam.dziwi mnie tylko ,że gość z agromy sprzedał mi olej do tylnego mostu ,który ma się nie sprawdzić :woot:

bober
Fizol

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 09 Lip 2008 15:10
  • Miejscowość: goleniów

Postprzez kamena » 10 Lip 2008 07:57

Po prostu sprzedal olej, ktory jego zdaniem mial pasowac. Widocznie nie orientowal sie w konstrukcji maszyny. Oleje z grupy 80W90 stosuje sie w mechanicznych przekladniach trybowych (np. w samochodowych recznych skrzyniach biegow lub w zwyklych mostach napedowych, gdzie sa tylko kola zebate mechanizmu roznicowego). Nie stosuje sie ich w przekladniach i mechanizmach, gdzie wystepuja tarcze cierne, jak np. w sprzegla lub hamulce.

Olej w tylnym moscie CAT428 musi miec nie tylko odpowiednie wlasciwosci smarne i lepkosc. Musi miec wytrzymalosc na skokowe zmiany temperatur i odpowiednia zdolnosc odprowadzania ciepla. W momencie hamowania tarcze i przekladki robia sie chwilowo bardzo gorace. Zwykly olej w tych miejscach moglby ulegac czastkowemu zweglaniu. Potem takie twrde zweglone czasteczki krazylyby w ukladzie dzialajac jak papier scierny, powodujac szybsze zuzycie kol zebatych, lozysk, a takze tarcz i przekladek hamulcowych. Filtra w tylnym moscie przeciez nie ma, a magnes na korku spustowym takich czastek nie przyciagnie.

Dlatego olej w tylnym moscie nie moze byc przypadkowy!
Części CATERPILLAR, VOLVO, JCB, KOMATSU, NEW HOLLAND, CARRARO, ZF, FILTRY, ZĘBY. Zapraszam na http://kamena-parts.pl

Awatar użytkownika
kamena
Pomocnik operatora

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 11 Gru 2006 20:52
  • Miejscowość: Zielonka

Maszyna: CAT 428C

Firma: KAMENA Krzysztof Kurek


Postprzez hans1948 » 07 Mar 2010 14:06

Witam ile oleju lejecie do tylnego mostu?

hans1948
Fizol

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 24 Lut 2010 13:45
  • Miejscowość: karsy

Postprzez kamena » 08 Mar 2010 10:43

Nominalnie jest tam 24 litry i rzeczywiscie tyle wchodzi kiedy rozbierasz most i oprozniasz go calkowicie. Natomiast jesli robisz normalna wymiane (spuszczasz stary olej korkiem), zawyczaj zmiescisz tam ok. 22-23 l. Zalezy od stopnia rozgrzania oleju i czasu spuszczania, ale nigy nie splynie 100%.
Części CATERPILLAR, VOLVO, JCB, KOMATSU, NEW HOLLAND, CARRARO, ZF, FILTRY, ZĘBY. Zapraszam na http://kamena-parts.pl

Awatar użytkownika
kamena
Pomocnik operatora

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 11 Gru 2006 20:52
  • Miejscowość: Zielonka

Maszyna: CAT 428C

Firma: KAMENA Krzysztof Kurek


Postprzez mechanior » 10 Mar 2010 01:11

kamena napisał(a):Oleje z grupy 80W90 stosuje sie w mechanicznych przekladniach trybowych (np. w samochodowych recznych skrzyniach biegow lub w zwyklych mostach napedowych, gdzie sa tylko kola zebate mechanizmu roznicowego). Nie stosuje sie ich w przekladniach i mechanizmach, gdzie wystepuja tarcze cierne, jak np. w sprzegla lub hamulce.


a co powiesz o tylnym moście w maszynach np CAT 438B z tylną osią skrętną ?
naprodukowałeś się kolego w temacie a do tego konkretnie mostu z mokrymi hamulcami i systemem LS (Limited Slipping) czyli ogólnie z tarczami ciernymi leje się olej 80W90 lub 85W90 (ZF - T-ML5) ewentualnie z dodatkiem LS czyli np 80W90LS
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez kamena » 10 Mar 2010 09:23

Fajnie ze zablysles, tylko nie wiem po co. I tak wszyscy Cie podziwiaja (lacznie ze mna) za szeroka wiedze i doswiadczenie. Jednak tym razem Twoj post byl taki... troche na sile.

Naprodukowalem sie wtedy (prawie 2 lata temu) moze za duzo, ale to nic w porowaniu z Twoja aktywnoscia na forum. Przeciez z kontekstu widac, ze mowa o standardowej maszynie 2WS. Moja odpowiedz byla skierowana nie tylko do autora watku, ale do innych czytelnikow forum. Moze byla uproszczona, ale jakos porzadkujaca sprawe w tym malym zakresie dot. stosowania oleju w typowym moscie tylnym i przednim.

Ale oczywiscie masz racje, w tylnej osi skretnej maszyny np. 3KK... specyfikacja podaje w zaleznosci od zakresu temperatur otoczenia oleje z grupy GO. Tylko jaki jest odsetek takich maszyn na rynku?
Części CATERPILLAR, VOLVO, JCB, KOMATSU, NEW HOLLAND, CARRARO, ZF, FILTRY, ZĘBY. Zapraszam na http://kamena-parts.pl

Awatar użytkownika
kamena
Pomocnik operatora

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 11 Gru 2006 20:52
  • Miejscowość: Zielonka

Maszyna: CAT 428C

Firma: KAMENA Krzysztof Kurek


Postprzez palladek » 10 Mar 2010 23:18

TEXTRAN TDH PREMIUM to jest ten magicżny olej lub 10w dowolnego producenta z norma to-4 plus orginalny dodatek cat żeby piszczenie nie wku.pozdrowionka

palladek
Pomocnik operatora

  • Posty: 94
  • Rejestracja: 10 Lip 2007 18:27
  • Miejscowość: jankowice
  • Pochwały: 1

Postprzez mechanior » 11 Mar 2010 00:03

no jest tych maszyn mało ale generalizowanie nie pomaga, potem masz takie teksty jak od kolegi palladek, jak już ma normę CAT TO4 to musi być dobry... a tu g...no prawda - uwaga będę krzyczał :
OLEJ 10W DO HYDRAULIKI W CAT 428 A NIE DO TYLNEGO MOSTU !!!!!

a ciebie kamena przepraszam ale poprawiłem z jednego względu (gdyby to napisał ktoś inny to bym pewnie olał zwłaszcza ze względu na wiek posta) jesteście na rynku tak długo i macie tylu klientów oraz ich zaufanie że możecie zadbać o pełną (może trochę przemądrzałą jak w moim przypadku :mrgreen: ale jednak pełną) ścisłość swoich wypowiedzi na tym forum, autorytet zobowiązuje....
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez kamena » 11 Mar 2010 09:26

mechanior:
OK, masz racje. Ale autorytet od CAT na tym forum jest tylko jeden: mechanior, wiec od dawna wole czytac niz pisac :)

palladek
Oczywiscie mechanior ma racje, ze krzyczy! Nie wlewaj oleju SAE10W do tylnego mostu! Ten olej ma z tylnym mostem tyle wspolnego ile go czasem wycieknie z cylinderkow hamulcowych do wnetrza mostu, jesli tarcze i przekladki sa mocno zuzyte.

Natomiast TEXTRAN TDH jest OK. Sprawdza sie nam bardzo dobrze od lat i prawie nigdy nie nie ma koniecznosci wlewania dodatku uszlachetniajacego. Tarcze hamulcowe pracujace w oleju TDH nie wykazuja tendencji do piszczenia.
Części CATERPILLAR, VOLVO, JCB, KOMATSU, NEW HOLLAND, CARRARO, ZF, FILTRY, ZĘBY. Zapraszam na http://kamena-parts.pl

Awatar użytkownika
kamena
Pomocnik operatora

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 11 Gru 2006 20:52
  • Miejscowość: Zielonka

Maszyna: CAT 428C

Firma: KAMENA Krzysztof Kurek


Postprzez Intramex » 11 Mar 2010 14:15

kamena napisał(a):Natomiast TEXTRAN TDH jest OK. Sprawdza sie nam bardzo dobrze od lat i prawie nigdy nie nie ma koniecznosci wlewania dodatku uszlachetniajacego. Tarcze hamulcowe pracujace w oleju TDH nie wykazuja tendencji do piszczenia.


sprawdza się bardzo dobrze nie tylko w CAT, ale także w JCB.

generalnie oprócz normy producentów mostów, dochodzi jeszcze API GL4 dla mokrych hamulców oraz dyferencjałów z ograniczonym poślizgiem.
Intramex Polska - nasza strona
Podwozia gąsienicowe, napędy gąsienic
Części CAT,Komatsu
Zęby, lemiesze, groty, oleje, filtry
tel. 781-314-101

Nasz facebook - lubię to!

Awatar użytkownika
Intramex
Operator

  • Posty: 329
  • Rejestracja: 16 Lis 2009 16:19
  • Miejscowość: gliwice
  • Pochwały: 1

Postprzez mechanior » 11 Mar 2010 22:16

no i zawsze się człowiek dowie czegoś pożytecznego, zresztą od dawna mam zaufanie do olejów TEXACO, a potwierdzenie w postaci opinii użytkowników czy też hurtowych sprzedawców niewątpliwie jest miarodajnym uznaniem jakości...
od lat stosuję z powodzeniem głównie oleje FUCHS a w tym konkretnym przypadku TITAN UTTO TO-4 SAE 30 (API GL-4) z oryginalnym dodatkiem CAT lub z koncentratem LS FUCHSa, lub dedykowany do tylnych mostów ciągników olej wg specyfikacji JOHN DEERa UTTO J20C
a wracając do mostu skrętnego... cóż, zastanawialiśmy się dlaczego ZF zaleca stosowanie 80W90 w swoich mostach, mimo to że np DANA-SPICER, CARRARO czy HURTH-CLARK trzymają się 30, 10W30 czy też ATF DEXTRON ( I/II/III )
oprócz przyzwyczajenia i sentymentu nie znaleźliśmy racjonalnego wytłumaczenia dla stosowania oleju GO 80W90, co więcej, niektórzy producenci olejów zalecają w miejsce oleju 80W90 olej UTTO SAE30 lub 10W30 jako pełnowartościowy zamiennik bez względu na temperaturę eksploatacji...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 18 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej