Strona 1 z 1

Wszystkie Caty

PostWysłany: 14 Lip 2018 08:44
przez Topsecret
Witam wszystkich zabieram się za kupno cata tak do 120tys, teraz mam tylko jcb
Może mi ktoś wytłumaczyć skróty catow?
428 432 442 itd i jeszcze maja litery B C D itd wiem ze rokiem a czymś innym. Widziałem jeszcze ze co Cat to inne siłowniki z przodu. Napisałem jak laik wszystko ale sory :/

Wszystkie Caty

PostWysłany: 14 Lip 2018 10:03
przez gabi1983
428 podstawowa wersja
432 to dżojstiki ,dodatkowy wskaźnik ładowania akumulatora,większy przedni most,odważniki dodatkowe z przodu ale to też opcja,
trochę więcej koni,zamki na siłownikach ale to też opcja tyle co pamiętam
442 to chyba ten z równymi kołami i chyba w opcji skrętna tylna oś
mówię tu o wersji D.
A,B,C,D,E,F to modele które powstały począwszy od babci A :)
Jeśli potrzebujesz więcej info o poszczególnym modelu wpisz w wujku Google i czytaj manuala lub opis i wszystko masz wyszczególnione bo tego jest naprawdę dużo by tu opisywać.
A i był jeszcze 422 bodajże nie wiem czy nie mylę numeru był z jednym siłownikiem na przednią łyżkę.

Wszystkie Caty

PostWysłany: 14 Lip 2018 15:27
przez Brandix
Jeśli chodzi o modele - Pierwsze modele nie miały symbolu, później już były B,C,D...
Numeracja:
422/424 - wersje ekonomiczne - pojedyncze siłowniki zamykania przedniej łyżki, brak prawych drzwi kabiny
428 - sterowanie dźwigniami
432 - sterowanie na Joystickach, w serii D praktycznie to samo co 428, późniejsze już miały delikatnie lepszą hydraulikę
434/444 - równe koła
438 - sterowanie dźwigniami, małe koła przednie, 2 osie skrętne
442 - jak wyżej, tylko na Joystickach

W serii F w 428 wprowadzono bodajże Joystick w sterowaniu przednim osprzętem, a pojawił się nowy model 427 - odpowiednik starej 428

Wszystkie Caty

PostWysłany: 16 Lip 2018 00:22
przez mechanior
427F to odpowiednik najuboższej wersji, ma najsłabszy silnik (i to już o zgrozo nie Perkins) i najuboższe wyposażenie.
Podniesiona moc silnika w maszynach B,C,D (zawsze były montowane Perkinsy - najpierw 1004 Potem 1104), to kwestia płatnej opcji, tak samo skrzynia Power Shift (automat sterowany elektronicznie), zamki na siłownikach itede... nigdy nie było różnic w mostach przednich - od zawsze jest tylko jeden most przedni no chyba że na równych kołach ale to dopiero od maszyn E (444E). Tylne mosty w maszynach ze skrętnym tyłem są inne (do modelu D stosowano niemiecki mosty ZF, potem CARRARO)
Od pierwszej koparko ładowarki były zawsze pompy tłoczkowe i hydraulika ze sterowaniem wydajnością LS. Od maszyny E zostały zmienione rozdzielacze i pompy (w 428E).


Cały czas mówimy tylko o maszynach na EU, amerykańskie rządzą się innymi prawami.

Wszystkie Caty

PostWysłany: 16 Lip 2018 17:41
przez gabi1983
hmm szczerze ci powiem że kolega ma 432D i jego most przedni jest większy gabarytowo stąd mój wniosek że się różnią mosty przednie pomiędzy 428D.

Wszystkie Caty

PostWysłany: 16 Lip 2018 18:26
przez Brandix
A nie ma kolega tego CAT’a młodszego? Wraz z serią DII (jakoś 2003) była zmiana producenta przednich mostów z ZF na Carraro

Wszystkie Caty

PostWysłany: 16 Lip 2018 19:50
przez mechanior
Most nowszy od 2003 roku czyli Carraro w maszynie DII sprawia wrażenie większego, bardziej masywnego, w starszych maszynach (od 97 do 2003) był montowany most ZF, ale wersja zależy wyłącznie od rocznika a nie od modelu 432/428, jedyną różnica pomiędzy 432 a 428 jest sposób sterowania hydrauliką - 428 to dźwignie a 432 joysticki...

Wszystkie Caty

PostWysłany: 16 Lip 2018 21:45
przez gabi1983
No masz racje .Troszke kolege zmyliłem nie potrzebnie, różnica w mostach poprzez rocznik i tyle.

Re: Wszystkie Caty

PostWysłany: 12 Sty 2020 21:34
przez Lolo
Czy to normalne, że w 432F2 sterowanie teleskopem jest nogą, a nie suwakiem w dżoju ???
Czy po prostu zdjęcie nie przedstawia 432F2 ???

Wszystkie Caty

PostWysłany: 13 Sty 2020 01:22
przez mechanior
Licznik nie jest z F2 tylko z E