wibako

Utracone wspomaganie kierownicy w CAT 432E

Moderator: mechanior

Utracone wspomaganie kierownicy w CAT 432E

Postprzez KonradR » 13 Sie 2018 09:23

Marka i model maszyny: CAT 432E
Rok produkcji: 2008
Numer seryjny: BXE

Witam,
Jestem pierwszy raz na forum, więc wybaczcie, jeśli czegoś nie dopełniłem. Jednak starałem się wykonać wszystko zgodnie z regulaminem.

Przejrzałem sporą część forum i pomimo wielu tematów dotyczących zaniku wspomagania, żaden nie odpowiadał mojej sytuacji napotkanej w CAT 432E z 2008 roku.

Podczas przejazdu krótkiego odcinka na zablokowanych siłownikach/zblokowanej pompie (ze względu na uszkodzenie jednego z przewodów), utraciłem wspomaganie kierownicy. Nie wiem czy mogło mieć to jakiś wpływ, czy może to tylko czysty zbieg okoliczności. Wszystkie układy hydrauliczne działają poprawnie. Wygląda również na to, że zawór priorytetu również działa poprawnie, ponieważ podczas włączenia jakiejkolwiek funkcji hydrauliki, w tym samym czasie działa również wspomaganie.

Zgodnie z jedną z rad przeczytanych w poprzednich tematach uniosłem koparkę i ok. 15 minut skręcałem kołami do oporu w obie strony, jednak nic to nie zmieniło. Zauważyłem jednak, że pompa się zapina, ponieważ przy dojściu do oporu silnik zaczyna dostawać obciążenia.

Czy ktoś może mi doradzić, gdzie powinienem szukać problemu? Co powinienem sprawdzić?
Ostatnio edytowany przez KonradR 14 Sie 2018 15:04, edytowano w sumie 4 razy

KonradR
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 20 Sie 2013 22:44

Maszyna: MAN TGS 6x6
Cat 432E
CAT 301.8C

Firma: Instal-Bud


Reklama

simmet

Utracone wspomaganie kierownicy w CAT 432E

Postprzez zeppelin zm 15 » 13 Sie 2018 09:46

Jeszcze numer seryjny dopisz
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Utracone wspomaganie kierownicy w CAT 432E

Postprzez mechanior » 13 Sie 2018 22:05

W tej maszynie nie da się ZBLOKOWAĆ POMPY
Jechałeś maszyną bez oleju w układzie hydraulicznym? Jeśli tak to GRATULUJĘ - pompa do regeneracji.
Co to znaczy POMPA SIĘ ZAPINA? Masz na myśli że się ZACINA? Jeśli tak to tylko potwierdza konieczność regeneracji...
To że wspomaganie działa dopiero po uruchomieniu innej funkcji znaczy dokładnie że zawór priorytetu NIE DZIAŁA. Śmieci w układzie zamordowały zawór lub wybierak układu logicznego.

Reasumując - pompa do wyjęcia i regeneracji (w najlepszym razie 4000 pln ale spodziewaj się wyższej kwoty jeśli chodziła bez oleju). Rozdzielacz do wyjęcia, przejrzenia, wyczyszczenia choć bez gwarancji 100% sukcesu, być może do wymiany sekcja zaworu priorytetu.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Utracone wspomaganie kierownicy w CAT 432E

Postprzez KonradR » 14 Sie 2018 15:09

Dziękuję za odpowiedź. Jednak czytając ją widzę, że mogłem niedokładnie opisać problem. Postaram się wyjaśnić, co rozumiałem przez mój opis. Mam nadzieję, że tym razem poprawnie.

"zablokowanych siłownikach/zblokowanej pompie" - chodziło mi o włączenie tego przycisku, z czerwoną blokadą, który blokuje działanie hydrauliki
"pompa się zapina" - tzn. że pomimo nie działającego wspomagania wydaje mi się, że pompa pracuje, ponieważ po dokręceniu do oporu kierownicą, kiedy już nie ma dalszego ruchu, silnik zaczyna słabnąć, jakby dostawał obciążenie od pompy.

Olej hydrauliczny cały czas w normie. Podczas uszkodzenia przewodu uciekła tak mała ilość oleju, że nadal znajdował się w normie. Było to bardziej sączenie podczas pracy, jednak chciałem blokując hydraulikę zminimalizować ubytek (nie wiem czy dobrze rozumiem działanie tego przełącznika blokującego hydraulikę, myślałem, że użycie go spowoduje, że nie będzie do przewodu dobijane ciśnienie, aby olej za szybko nie uciekał)

Nie było momentu, w którym stan oleju byłby poniżej zalecanego. Zawsze na środku miary w ustawieniu do jazdy.

Maszynę kupiłem używaną, więc zaraz po jej otrzymaniu wymieniłem oleje i filtry. Olej hydrauliczny Hydo 10 Advance. Chociaż ciężko mi powiedzieć, ile jeździła poprzednio i na jakim oleju.

Czy opis powyżej coś zmienia w temacie, czy wskazówki podane przez Ciebie Mechanior są dalej aktualne?

Przepraszam za zamieszanie, ale będę wdzięczny za odpowiedź.

-- 14 Sie 2018 15:09 --

Temat do zamknięcia.

Wszystko już lata jak należy. Faktycznie jednak powodem problemu był, tak jak przypuszczał Mechanior zacięty zawór priorytetu. Myślałem, że działanie wspomagania podczas używania innych funkcji wyklucza go. Kilka godzin roboty i gotowe.

KonradR
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 20 Sie 2013 22:44

Maszyna: MAN TGS 6x6
Cat 432E
CAT 301.8C

Firma: Instal-Bud


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej