i jeszcze dochodza luzy na kolach tylnych. na lewym jest maly, ale na prawym wiekszy, ze jak jade na 4 biegu to czuc luz jak kolo sie buja.
Jeszcze mam taki objaw, zalaczony naped 4x4, wbijam sie w chalde ziemi i zalaczam rewers, i jest taki stuk delikatny w moscie, podejrzewam ze jakis luz?
na co jeszcze zwrocic uwage jak rozbiore?
poradniki znazlazlem :
mechanior napisał(a):
odkręć koła (tylne oczywiście), przygotuj ze 2 palety i klocki drewniane na podkładkę
oczyść śruby i nakrętki mocujące most, sprawdź czy da się odkręcić, nie sugeruj się pierwszym sukcesem, dalej mogą sie zatrzeć na korozji pozostałości gwintu... odpalam nakrętki lub obcinam gwint zaraz przy nakrętce szlifierką kątową, nowe śruby (wg technologii powinno się je wymienić) to koszt ok 100 pln z nakrętkami, klasa twardości 8.8 lub lepiej 10.9
potem odpinasz tylny wał (4 drobnozwojowe śruby na klucz 19mm - uwaga, klejone), hamulec ręczny (samą linkę lub jej uchwyt 2 śruby M8 na klucz 14mm)
cięgno blokady mostu (mechanizmu różnicowego), sprężyna ma zostać na moście, trzeba na nią uważać przy montażu
odkręcamy przewody hamulcowe i zaślepiamy od razu (można skorzystać z kolanka/złaczki z mostu skręcając dwa przewody razem) teraz płyn/olej nie wycieknie i będzie łatwiej odpowietrzyć system hamulcowy (nie powiedziałem że łatwo... tylko łatwiej )
można zacząć demontować most: jak chcesz to możesz użyć wózka widłowego ale ja opieram się mostem na 2 paletach i podkładkach z drzewa, po odkręceniu śrub dźwigam maszynę do góry i tylnym ramieniem "odpycham" się znad mostu
po odjechaniu na ok 3m dźwigam most do pozycji pionowej i rozdzielam na 3 części (zobaczysz jak - jak zobaczysz ) po rozkręceniu pochew ukażą się kosze z tarczami, w maszynie 428B śruby powinny być na klucz 19 i 20mm (klejone, może być ciężko), pomijam demontaż blokady ochronnej i dźwigni blokującej mechanizm różnicowy
pozostaje wywalić stare tarcze, wcisnąć tłoki hamulca (lub je wyjąć i wymienić uszczelniacze), warto wymienić o-ringi na przyłączach hamulca (2 małe i 1 gruby, zewnętrzny) wtedy mamy pewność przy odpowietrzaniu i nie leje się na zewnątrz mostu
pozostaje poskładać w odwrotnej kolejności, przed dźwignięciem mostu zalej hamulce (odpowietrzniki i przyłacza) olejem SAE10 (hydraulicznym)
do odpowietrzników trzeba mieć klucz o rozmiarze 3/8 calai nie ma co oszczędzać bo 9mm nie wchodzi a 10mm objeżdża (8lat praktyki )
czasem trzeba wymienić łożyska na półosiach lub uszczelniacze (kiedy leje z półosi)
warto sprawdzić stan zwolnic, ich luzy, zęby przekładni itp
na koniec polecam zastosowanie tarcz ze sprawdzonego źródła lub oryginały CAT, bo tak naprawdę wszystkie inne są nędznymi podróbami które albo zużywają się w kilka miesięcy albo pochodzą z innego mostu (np 428 sII lub New Holland- inne rozmiary okładziny, szerokość i grubość) lub ZGRZYTAJĄ w niebo głosy i nie pomaga absolutnie stosowanie dodatku do tylnego mostu (wymieniam właśnie serię takich tarcz klientom...), niestety muszę dokonać autoreklamy bo jedyne znane mi zdjęcia tarcz poddających się działaniu dodatku są tylko na mojej stronie i na moich aukcjach, są ogólnie dostępne w handlu (żeby nie było, że twierdzę iż tylko ja je mam, mówię tylko, że nie ma ich fotek w necie...)