wibako

Tylny most 428c uszczelniacze i luzy

Moderator: mechanior

Tylny most 428c uszczelniacze i luzy

Postprzez crew1987 » 04 Wrz 2018 22:47

Witam, zamierzam sie zabrac za tylny most. Powody sa dwa, jak przychodza minusowe temperatury to ucieka mi ze zbiorniczka olej hamulcowy. i musze dolewac i za kazdym razem odpowietrzac.Obstawiam uszczelniacze.
i jeszcze dochodza luzy na kolach tylnych. na lewym jest maly, ale na prawym wiekszy, ze jak jade na 4 biegu to czuc luz jak kolo sie buja.
Jeszcze mam taki objaw, zalaczony naped 4x4, wbijam sie w chalde ziemi i zalaczam rewers, i jest taki stuk delikatny w moscie, podejrzewam ze jakis luz?
na co jeszcze zwrocic uwage jak rozbiore?

poradniki znazlazlem :
mechanior napisał(a):
odkręć koła (tylne oczywiście), przygotuj ze 2 palety i klocki drewniane na podkładkę
oczyść śruby i nakrętki mocujące most, sprawdź czy da się odkręcić, nie sugeruj się pierwszym sukcesem, dalej mogą sie zatrzeć na korozji pozostałości gwintu... odpalam nakrętki lub obcinam gwint zaraz przy nakrętce szlifierką kątową, nowe śruby (wg technologii powinno się je wymienić) to koszt ok 100 pln z nakrętkami, klasa twardości 8.8 lub lepiej 10.9
potem odpinasz tylny wał (4 drobnozwojowe śruby na klucz 19mm - uwaga, klejone), hamulec ręczny (samą linkę lub jej uchwyt 2 śruby M8 na klucz 14mm)
cięgno blokady mostu (mechanizmu różnicowego), sprężyna ma zostać na moście, trzeba na nią uważać przy montażu
odkręcamy przewody hamulcowe i zaślepiamy od razu (można skorzystać z kolanka/złaczki z mostu skręcając dwa przewody razem) teraz płyn/olej nie wycieknie i będzie łatwiej odpowietrzyć system hamulcowy (nie powiedziałem że łatwo... tylko łatwiej :mrgreen: )
można zacząć demontować most: jak chcesz to możesz użyć wózka widłowego ale ja opieram się mostem na 2 paletach i podkładkach z drzewa, po odkręceniu śrub dźwigam maszynę do góry i tylnym ramieniem "odpycham" się znad mostu
po odjechaniu na ok 3m dźwigam most do pozycji pionowej i rozdzielam na 3 części (zobaczysz jak - jak zobaczysz :faja: ) po rozkręceniu pochew ukażą się kosze z tarczami, w maszynie 428B śruby powinny być na klucz 19 i 20mm (klejone, może być ciężko), pomijam demontaż blokady ochronnej i dźwigni blokującej mechanizm różnicowy
pozostaje wywalić stare tarcze, wcisnąć tłoki hamulca (lub je wyjąć i wymienić uszczelniacze), warto wymienić o-ringi na przyłączach hamulca (2 małe i 1 gruby, zewnętrzny) wtedy mamy pewność przy odpowietrzaniu i nie leje się na zewnątrz mostu
pozostaje poskładać w odwrotnej kolejności, przed dźwignięciem mostu zalej hamulce (odpowietrzniki i przyłacza) olejem SAE10 (hydraulicznym)
do odpowietrzników trzeba mieć klucz o rozmiarze 3/8 calai nie ma co oszczędzać bo 9mm nie wchodzi a 10mm objeżdża (8lat praktyki :twisted: )

czasem trzeba wymienić łożyska na półosiach lub uszczelniacze (kiedy leje z półosi)
warto sprawdzić stan zwolnic, ich luzy, zęby przekładni itp

na koniec polecam zastosowanie tarcz ze sprawdzonego źródła lub oryginały CAT, bo tak naprawdę wszystkie inne są nędznymi podróbami które albo zużywają się w kilka miesięcy albo pochodzą z innego mostu (np 428 sII lub New Holland- inne rozmiary okładziny, szerokość i grubość) lub ZGRZYTAJĄ w niebo głosy i nie pomaga absolutnie stosowanie dodatku do tylnego mostu (wymieniam właśnie serię takich tarcz klientom...), niestety muszę dokonać autoreklamy bo jedyne znane mi zdjęcia tarcz poddających się działaniu dodatku są tylko na mojej stronie i na moich aukcjach, są ogólnie dostępne w handlu (żeby nie było, że twierdzę iż tylko ja je mam, mówię tylko, że nie ma ich fotek w necie...)
Załączniki
CAT most.jpg

Awatar użytkownika
crew1987
Operator

  • Posty: 498
  • Rejestracja: 29 Maj 2009 19:03
  • Miejscowość: Dolnyśląsk
  • Pochwały: 9

Maszyna: cat 428c 2CR 00r

Firma: privat


Reklama

simmet

Tylny most 428c uszczelniacze i luzy

Postprzez mechanior » 04 Wrz 2018 23:28

Luz ustawia się kalibrowaną podkładką na rysunku 76. Trudno kupić ich tyle rozmiarów by trafić z odpowiednią ale można dorobić lub zeszlifować na magnesówce.
Uszczelniacze tłoków TYLKO w oryginale! (mam w sklepie)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Tylny most 428c uszczelniacze i luzy

Postprzez crew1987 » 27 Wrz 2018 19:54

rozkopane, mechanior macie te uszczelnienia co na zdjeciu ? jeszcze potrzebuje kilka rzeczy, klocki ham do tarczy, olej +dodatek, oringi do pochwy mostu te duze x2, podkladki do usuwania luzu, tam byly wsadzone 2mm, czy sa jakies wymiary 1,8 ....1,5.... ? te talerzyki do zamkow przesuwu. I jeszcze moze sruby,podkladki,nakretki, ale to jutro zobacze u siebie czy maja, bo musialem ciac.
Załączniki
20180927_161919.jpg
20180927_163611.jpg
20180927_165530.jpg

Awatar użytkownika
crew1987
Operator

  • Posty: 498
  • Rejestracja: 29 Maj 2009 19:03
  • Miejscowość: Dolnyśląsk
  • Pochwały: 9

Maszyna: cat 428c 2CR 00r

Firma: privat


Tylny most 428c uszczelniacze i luzy

Postprzez mechanior » 27 Wrz 2018 20:54

Uszczelnienia bez problemu są na półce. Klocki pewnie też, oringów połówek mostu nie wymieniam nigdy, podkładki pod śruby półosi oddaje do szlifu, ale zazwyczaj jak rozbieram most daje nowe łożyska i uszczelnienia na półoś więc po skręceniu luz wraca do normy.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Tylny most 428c uszczelniacze i luzy

Postprzez crew1987 » 07 Paź 2018 23:50

Hamulce zrobione. Mam nauczkę co do uszczelniaczy kupiłem zamiennik OEM na hamulce. I przy wkładaniu tłoka zerwało duży uszczelniacz. Zamówiłem cat org odrazu weszły. Odrazu łożyska i uszczelniacze na półosi wymieniłem luz zlikwidowany. Nowy olej i klocki ham do tarczy. I kilka dodatkowych oringów. Maszyna już nie gubi oleju w zbiorniczku.

Awatar użytkownika
crew1987
Operator

  • Posty: 498
  • Rejestracja: 29 Maj 2009 19:03
  • Miejscowość: Dolnyśląsk
  • Pochwały: 9

Maszyna: cat 428c 2CR 00r

Firma: privat


Tylny most 428c uszczelniacze i luzy

Postprzez mechanior » 08 Paź 2018 12:28

Uszczelniacze w oryginale leżą u mnie na półce, od 2 lat nic innego nie montuję bo zamienniki są odlewane i mają wewnętrzne rozwarstwienia przez które często ucieka olej. Oryginały są toczone z rękawa NBR i na każdym jest nadrukowany nr CATa.

Nie mogłeś kupić zamiennika OEM bo OEM to nie zamiennik tylko element montowany fabrycznie przez producenta podzespołu ale nie brandowany CATem (czyli bez nr katalogowych i bez pudełka CAT).
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej