wibako

Przednia łycha.

Moderator: mechanior

Przednia łycha.

Postprzez Młody92 » 23 Paź 2018 21:01

Marka i model maszyny: CAT 424D
Rok produkcji: 2005

Witam.
Jestem początkującym operatorem w firmie (trochę z przypadku :)) i robota trafiła mi się z dnia na dzień praktycznie.Nie mam się kogo poradzić gdyż zmuszony zostałem praktycznie sam uczyć się maszyny.Ale do rzeczy przy dźwigni do przedniej łychy pisze w instrukcji że jest opcja że gdy sunę łychą po terenie to ona tak jakby "pływa" i sprawdziłem to na wył silniku i faktycznie jak się bardziej popchnie wajche do przodu to jest coś takiego ale sęk w tym jak to włączyć podczas uruchomionego silnika aby cały ten osprzęt nie szedł na dół. (A może ten bajer jest po to aby przy jeździe po ulicach nie bujało na jamach? :) P.S a jak to nie to to czy jest coś takiego w tym modelu)

Pytanie nr 2.
Czy szkodliwe jest dla kop-ład ruszanie z 4-tego albo 3-ego biegu po równym terenie? Czy za każdym razem muszę redukować do 2 jak ruszam np ze świateł.

Pytanie nr 3.
Mam bardzo słaby hamulec postojowy,próbowałem naciągnąć linkę kręcąc gałką od wajchy ale nie daje to poprawy. Kontrolka na pulpicie się świeci że zaciągnięty ale co z tego skoro mimo tego mogę maszyną normalnie ruszyć.

Pytanie nr 4.
Co ile powinno się wymieniać olej silnikowy,transmisji oraz hydrauliczny?

Pytanie nr 5.
W jakiej pozycji zostawiać maszynę na fajrant (na noc,weekend) na kołach czy podniesioną na łapach i na łyżce?

Sprawa dotyczy koparko ładowarki CAT 424D :)

Sporo tego wiem,kopię już jakiś czas i dobrze mi idzie. Pomyślałem że fajnie byłoby bardziej poznać tą maszynę od strony konserwacji i eksploatacji.

Młody92
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 17 Lip 2018 18:47

Maszyna: CAT

Firma: Jak to firma :)


Reklama

simmet

Przednia łycha.

Postprzez mechanior » 23 Paź 2018 22:36

424D to jedna z najbardziej ubogich wersji.