Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Głośny stuki w tylnym moście CAT 428D przy zmianie biegu

05 Lis 2018 12:42

Marka i model maszyny: 428D
Numer seryjny: BXC01504

Witam,
Mam głośny stuk w tylnym moście CAT 428D przy zmianie biegu na przód tył i przy wbijaniu się w np. hałdę gruzu , mocne głośne uderzenie , tak jakby coś walnęło w moście lub w skrzyni . Jest lekki wyczuwalny luz na wałku ataku , rozebraliśmy most wymieniliśmy łożyska w mechanizmie różnicowym , nie zauważyliśmy jakichkolwiek uszkodzeń na ataku , jedynie wytarty jeden z zamków 9R2426 który też wymieniliśmy . Po zmontowaniu dzieje się to samo tylko uderzenie jest mniej głośne , był regenerowany wał tylny , wymieniany frez, krzyżaki zostały stare . Może ktoś ma pomysł co to może być ?

Głośny stuki w tylnym moście CAT 428D przy zmianie biegu

06 Lis 2018 22:21

A jakie są luzy na przekładni głównej? Ustawienie osi wałka i koła talerzowego? Ślad zębów? Regulowaliście położenie wałka względem dyfra? Koła wieńcowego? Napięcie wstępne i luz łożysk? Luz na półosiach i koszach zwolnic?

Głośny stuki w tylnym moście CAT 428D przy zmianie biegu

06 Lis 2018 23:15

w mechanizmie różnicowym wymieniliśmy łożyska , panewki , chociaż stare nie były tragiczne i śladów na zębach nie było widocznych , na półosiach wymieniliśmy łożyska i skasowaliśmy luzy podkładkami , jeden zamek był przytarty . Na wałku ataku wymieniliśmy tulejke dystansową kasująca luzy na łożyskach , była ugnieciona, luzu na wałku ataku i kole talerzowym w tym moście nie ma jak skasować , te mosty to chyba przejsciówka miedzy ZF a Carraro , jeżeli się nie myle to chyba most New Holland albo Dana Spicer . Złożylismy do luzy sa mniejsze, wydaje się nam że ten dźwięk może pochodzić od tarczy hamulca ręcznego ale musimy to sprawdzić .

Głośny stuki w tylnym moście CAT 428D przy zmianie biegu

08 Lis 2018 01:19

To nie żadna przejściówka tylko najzwyklejszy FORD vel NewHolland stosowany w tych maszynach od początku ich produkcji z drobnymi modyfikacjami w 95 roku aż do maszyny serii E.

Tarcza jest na wieloklinie na wałku zablokowana nakrętką, jarzmo ręcznego jest pływające, może ono stuka.
W tym moście nie ma tulejki zgniatanej a kalibrowana na wymiar (15 rodzajów w zależności od długości) która ustala napięcie łożysk i położenie względem talerza.
Instrukcja montażu nie skupia się na tym za wyjątkiem ustalenia odpowiedniego napięcia wstępnego po skręceniu wałka w całość ma wynosić od 1,5 do 4,5 Nm.
Ustala się również napięcie wstępne łożysk dyferencjału po stronie otwartej obudowy a więc w koszu hamulca za pomocą podkładek pod zewnętrzną bieżnię łożyska.
Wyślij odpowiedź