wibako

Remont silnika

Moderator: mechanior

Remont silnika

Postprzez atdan » 19 Maj 2019 19:08

Marka i model maszyny: Cat 432 e
Rok produkcji: 2006
Numer seryjny: Cato432eCBXEOO759

Witam! Panowie mam taki problem
Maszyna paliła olej i pewnego razu podczas jazdy zgasła tak jakby ją zdusilo - od tamtej pory zaczęła dziwnie stukać na wysokich obrotach ale jeszcze dwa miesiące tak pracowałem poczym oddałem silnik do remontu do lokalnego mechanika - została zrobiona głowica szlif bloku nowe tuleje w korbowodach , płaszczyzna bloku , nowa pompa oleju itd. silnik odpalony pochodzi 20 h na wolnych obrotach. Ruszyłem na robotę przejechałem 1 km
Znowu maszynę zdusiło i coś zaczęło stukać . Oddałem silnik mechanikowi z serwisu b- m rozłożył i stwierdził , że dwa tłoki zatarte - powodem podobno są pokrzywione dysze smarujące , źle założona uszczelka filtra i podobno nie powinien tak długo docierać się na wolnych obrotach. Ponieważ blok był już po ostatnim szlifie musiałem kupić nowy blok , nowy wał nowe tłoki itd. mechanik poskładał silnik odpalił sprawdził ciśnienie oleju i niby ok . Do 1500 obrotów pracuje normalnie a powyżej zaczyna stukać tak jak przed pierwszym remontem . Mechanik rozkłada ręce . Mam wrażenie że te problemy zaczęły się po regeneracji turbo ale podmienilismy środek z innej turbiny ale bez zmian. Odłączenie turbiny powoduje, że stukania nie słychać ale nie wiem czy to przestaje stukać czy świat to zagłusza . Czy jeżeli jest nowy blok, nowe tłoki i nowy wał - wszystko Perkinsa , że tłoki są zawysoko i stukają o głowicę ale tylko na wysokich obrotach ? Czy doładowanie turbo może mieć wpływ na stuki? Wtryski i pompa niby sprawdzone dwa razy ( ale już nie wiem czy można w to wierzyć ) . Może ktoś ma jakieś pomysły albo chociaż sugestie dotyczące

atdan
Młodszy operator

  • Posty: 105
  • Rejestracja: 30 Maj 2013 21:23
  • Miejscowość: Gdańsk

Maszyna: atlas 1404


Reklama

simmet

Remont silnika

Postprzez mechanior » 20 Maj 2019 23:02

Nowy blok? Po co?
Ile wystawały tłoki z bloku za ostatnim razem?
Przyczyną stuków może być nieprawidłowa praca układu wtryskowego, turbiny bym raczej nie obwiniał.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont silnika

Postprzez atdan » 21 Maj 2019 06:12

Stary blok był już po szlifie na 106 - prawdo podobnie tloki dotykają glowicy, za pierwszym razem było podobnie ale widać to tylko na dwóch . Mechanik twierdzi , że jeżeli jest nowy blok , nowy wał i nowe tłoki a problem się powtórzył to powodem mogą być źle zrobione tulejki w korbowodach więc muszę teraz sprawdzić jeszcze raz korby . Mechanik twierdzi , że jak jest nowy oryginalny blok i orginalne tłoki to nie mogą wystawać zawysoko no i tylko dwa dotykały . A tak poza tematem to jak ktoś chciałby rozwiercać blok to mam blok i wał na sprzedaż .

atdan
Młodszy operator

  • Posty: 105
  • Rejestracja: 30 Maj 2013 21:23
  • Miejscowość: Gdańsk

Maszyna: atlas 1404


Remont silnika

Postprzez mumin700 » 21 Maj 2019 11:11

Wymiar pomiędzy osiami otworów w korbowodzie 219,05-219,1mm, ale to właśnie wystawanie tłoków powinniście zmierzyć tak jak mechanior pisze. Ewentualnie może zawory są za wysoko osadzone.
Naprawa maszyn rolniczych i budowlanych- Wadowice, tel. 787 828 090

mumin700
Fachoperator

Maszyna: brak

Firma: Naprawa maszyn Wadowice


Remont silnika

Postprzez atdan » 22 Maj 2019 20:43

Zawory są głębiej nie wystają z głowicy natomiast dwa tłoki są ok a dwa zawysoko, skoro blok ,wał i tłoki są nowe orginalne Perkinsa to podejrzenie pada na korby , że szlifiernia osadziła tuleje ale mogli źle rozwiercić ( nie złapali wymiaru od osi do osi)

-- 22 Maj 2019 20:43 --

Panowie zamawiałem nowe korby z Perkinsa i sprzedawca miał tylko jeden rozmiar do tego silnika a w specyfikacji cata są podane jeszcze różne kolory i każdy kolor ma minimalnie różne wymiary - wie ktoś o co w tym chodzi ?

atdan
Młodszy operator

  • Posty: 105
  • Rejestracja: 30 Maj 2013 21:23
  • Miejscowość: Gdańsk

Maszyna: atlas 1404


Remont silnika

Postprzez mechanior » 22 Maj 2019 22:22

Tak, chodzi o różne wymiary, czego nie rozumiesz?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont silnika

Postprzez atdan » 23 Maj 2019 06:07

Nie rozumiem, po co te różne wymiary jeżeli sprzedawca twierdzi, że w perkinsie może zamówić tylko jeden wymiar i w jaki celu do jednego modelu silnika są różne wymiary korbowodów ?

atdan
Młodszy operator

  • Posty: 105
  • Rejestracja: 30 Maj 2013 21:23
  • Miejscowość: Gdańsk

Maszyna: atlas 1404


Re: Remont silnika

Postprzez dawidg2 » 23 Maj 2019 10:17

Po to by uzyskać różną pojemność komory spalania co powoduje inna charakterystykę i parametry silnika.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej