przez atdan » 19 Maj 2019 19:08
Marka i model maszyny: Cat 432 e
Rok produkcji: 2006
Numer seryjny: Cato432eCBXEOO759
Witam! Panowie mam taki problem
Maszyna paliła olej i pewnego razu podczas jazdy zgasła tak jakby ją zdusilo - od tamtej pory zaczęła dziwnie stukać na wysokich obrotach ale jeszcze dwa miesiące tak pracowałem poczym oddałem silnik do remontu do lokalnego mechanika - została zrobiona głowica szlif bloku nowe tuleje w korbowodach , płaszczyzna bloku , nowa pompa oleju itd. silnik odpalony pochodzi 20 h na wolnych obrotach. Ruszyłem na robotę przejechałem 1 km
Znowu maszynę zdusiło i coś zaczęło stukać . Oddałem silnik mechanikowi z serwisu b- m rozłożył i stwierdził , że dwa tłoki zatarte - powodem podobno są pokrzywione dysze smarujące , źle założona uszczelka filtra i podobno nie powinien tak długo docierać się na wolnych obrotach. Ponieważ blok był już po ostatnim szlifie musiałem kupić nowy blok , nowy wał nowe tłoki itd. mechanik poskładał silnik odpalił sprawdził ciśnienie oleju i niby ok . Do 1500 obrotów pracuje normalnie a powyżej zaczyna stukać tak jak przed pierwszym remontem . Mechanik rozkłada ręce . Mam wrażenie że te problemy zaczęły się po regeneracji turbo ale podmienilismy środek z innej turbiny ale bez zmian. Odłączenie turbiny powoduje, że stukania nie słychać ale nie wiem czy to przestaje stukać czy świat to zagłusza . Czy jeżeli jest nowy blok, nowe tłoki i nowy wał - wszystko Perkinsa , że tłoki są zawysoko i stukają o głowicę ale tylko na wysokich obrotach ? Czy doładowanie turbo może mieć wpływ na stuki? Wtryski i pompa niby sprawdzone dwa razy ( ale już nie wiem czy można w to wierzyć ) . Może ktoś ma jakieś pomysły albo chociaż sugestie dotyczące