Miałem problem z układem SCR w Cat 428F2 z 2018 roku.
Wyświetlały się dwa błędy:
4364-2 Aftertreatment #1 SCR Catalyst conversion efficienc: erratic, intermittent, or incorrect.
5246-15 aftertreatment SCR operator inducement severity: high - least severe
Po zainstalowaniu tego emulatora problem zniknął:
https://trucktool.pl/en/for-cat-caterpi ... 4f-qc.htmlKupiłem go w Brzesku koło Krakowa.
Grubą wtyczkę emulatora podłącza się do pompy adblue po lewej stronie ramy. Stara wtyczka zostaje niepodłączona.
Zostają do wpięcia dwie małe wtyczki emulatora, jedna z kablem, druga bez kabla.
Wpina się je do gniazd, które były połączone z wtyczkami czujników Nox.
Połączenia z czujnikami Nox oraz czujnika mocznika NH3 są pod osłoną bolca plusowego pod prawymi drzwiami. Należy zdemontować osłonę kluczem torx, a także prawe tylne koło.
Mała wtyczka z kablem emulatora ma zostać podpięta do gniazda po lewej stronie, a wtyczka bez kabla emulatora do gniazda po prawej stronie.
Nie da się pomylić, bo wtyczki mają inny kształt wewnętrzny.
Sterownik od czujnika mocznika NH3 należy całkowicie odłączyć.
Należy odłączyć też dwie złączki nad zbiornikiem adblue. W tym celu należy odkręcić żółtą blachę nad zbiornikami paliwa i adblue.
Należy odpalić maszynę i po kilku minutach wszystkie kody błędów układu SCR znikają.
Należy zabezpieczyć odłączone wtyczki przed zabrudzeniem. Ja to zrobiłem folią i opaskami zaciskowymi. W sumie jest ich dziewięć.
Na tej stonie jest też emulator DPF.
Za mną są już dwa dni pracy i emulator działa. Nie wyświetlają się żadne błędy układu SCR i płyn adblue nie jest już pobierany.