wibako

Post dla tego co wymienial uszczelke blok- ob. rozrządu 428B

Moderator: mechanior

Post dla tego co wymienial uszczelke blok- ob. rozrządu 428B

Postprzez pejter » 09 Maj 2021 17:44

Marka i model maszyny: 428b
Rok produkcji: 1996
Numer seryjny: 7EJ

IMG_20210509_162156.jpg
IMG_20210509_162250.jpg
IMG_20210509_162433.jpg



Cześć!!! Wymieniam to ustrojstwo (uszczelke między blokiem a rozrzadem) i przy pracy odpadło mocowanie koła rozrządu i teraz pytanko czy tam ma być jakiś oring czy coś między blokiem a rozrzadem bo na ziemi nic nie mogłem znaleść, ale też idelanie czysto nie było. Mam na myśli to co pokazem na foto czy coś ma. Być między ta częścią a blokiem? A i jak to ma być ale chyba tak jak na foto bo coś czytalem że otwory nie symetryczne i inaczej chyba nie będzie. Proszę o pomoc. Dzięki. Silnik 5HK...

Sama robota masakra z tymi śrubami. Lewo udało się zdemontować obudowę, teraz wiercenie w bloku pod nowe otwory szpilek tak więc u kogoś bum tego nie robił za żadne pieniądze hehe

I jeszcze jeden temat uszczelki na łączeniu pompy paliwa a obudowa ten trójkąt, uszczelka pod wizjer do nakrętki pompy paliwa, usczelka pod zaslepke chyba na przystawkę jakaś to jest pod pompa paliwa też w obudowie rozrządu i usczelka do wlewu oleju Silnikowego gdzie kupić bo ciężko.
Ostatnio edytowany przez pejter, 18 Maj 2021 11:12, edytowano w sumie 1 raz

pejter
Pomocnik operatora

  • Posty: 81
  • Rejestracja: 06 Sty 2020 23:01
  • Miejscowość: Myszków

Maszyna: Cat 428B

Firma: może kiedyś "u siebie"


Reklama

simmet

Post dla tego co wymienial uszczelke blok-obwa rozrządu 428B

Postprzez mechanior » 12 Maj 2021 22:50

uszczelki tam nie ma, a resztę dostaniesz w każdym rolniczym
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Post dla tego co wymienial uszczelke blokowa rozrządu 42

Postprzez pejter » 28 Maj 2021 20:49

ok, bardzo dziękuję za info. Już powoli składam, i mam pytanie zastosowałem takie momenty jakie znalazłem na forum

"Nakrętka centralna pompy wtryskowej ( na klucz 22) 80Nm
Śruby koła pośredniego ( 3 śruby na klucz 13) 44 Nm
Śruba koła wałka rozrządu ( śruba na klucz 15) 95 Nm"

i co zauważyłem koło pośrednie ma luz w osi na piaście tzn. przesuwa się w stronę bloku i z powrotem, podobnie kolo pompy wtryskowej,ale tutaj to bardziej chodzi cały wałek.

Czy tak ma być ? nie pamiętam,ale luz ma może 1mm

i pytanko z jakim momentem dokręcić koło pasowe na wale?

dziękuję i pozdrawiam.

AAA jeszcze jedno, gość który pomaga mi przy montażu zakręcił mi kołem pompy wtryskowej jak kołem fortuny po nakręceniu nakrętki tak po prostu odruchowo (pompa na klinie) bo od tego koła zaczęliśmy składanie.

Potem zamontowaliśmy resztę kół.

Przed demontażem rozrządu wszystkie kola ustawione były na znaki i zostały dopiero ściągnięte.

Założyliśmy resztę kół oczywiście znaki się zgrały. Ale czy teraz nie będzie problemu z dawką paliwa tzn czy będzie działać poprawnie jak przed rozbiórką? Nie znam się wiec dopytuje, ale przecież po to jest forum ;) i mnóstwo życzliwych osób.

Pompa stanadyne.

Ok, maszyna odpaliła bez najmniejszego problemu, ładnie pracuje nic nie kopci. Jest git. Mam nadzieję,ze problem z wyciekiem na łączeniu blok - obudowa rozrządu już do mnie nie wróci bynajmniej w tej maszynie :D

Wniosek taki,że jak pompa paliwa na klinie to można kręcić jak się chce ;)

pejter
Pomocnik operatora

  • Posty: 81
  • Rejestracja: 06 Sty 2020 23:01
  • Miejscowość: Myszków

Maszyna: Cat 428B

Firma: może kiedyś "u siebie"


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej