wibako

cat 438C przedni most

Moderator: mechanior

cat 438C przedni most

Postprzez yaro25 » 05 Wrz 2009 16:24

Witam koledzy jak w temacie przytrafiła mi się dziwna awaria. Mianowicie pękło mocowanie przedniego mostu od strony silnika. przedni most zaczął się bujać co doprowadziło do uszkodzenia miski olejowej (przez wał). Z miską już sobie poradziłem, teraz próbuję wyciągnąć przedni most (sworzeń mocujący jest chyba zespawany :) bo grzanie nic nie daje. Mam pytanie czy ktoś spotkał się z taką awarią i jak sobie poradziliście. Potrzebował bym wymiary zimmeringów z koła pasowego i wyjścia na wał z przedniego mostu, jak robić to konkretnie.

yaro25
Pomocnik operatora

  • Posty: 94
  • Rejestracja: 09 Lip 2009 09:58
  • Miejscowość: wielkopolska

Maszyna: Cat438Caws
Liebherr A316
Komatsu Pw170es-6
Cat 432e

Firma: Alpat


Reklama

simmet

Postprzez mivhal » 05 Wrz 2009 19:11

też miałem przyjemność to robić :( wybijasz tylko sworzeń i most sam wyjedzie Ja tam wspawałem blachę

Do wyjęcia sworznia proponuję jakiś ceownik wypalić dziurę w nim i na zasadzie dźwigni dokręcać śrubę

mivhal
Operator

  • Posty: 341
  • Rejestracja: 07 Lut 2008 14:59
  • Miejscowość: spod mostu :)
  • Pochwały: 2

Re: cat 438C przedni most

Postprzez Marcindrze » 05 Wrz 2009 19:22

Marcindrze napisał(a):
yaro25 napisał(a):Witam koledzy jak w temacie przytrafiła mi się dziwna awaria. Mianowicie pękło mocowanie przedniego mostu od strony silnika. przedni most zaczął się bujać co doprowadziło do uszkodzenia miski olejowej (przez wał). Z miską już sobie poradziłem, teraz próbuję wyciągnąć przedni most (sworzeń mocujący jest chyba zespawany :) bo grzanie nic nie daje. Mam pytanie czy ktoś spotkał się z taką awarią i jak sobie poradziliście. Potrzebował bym wymiary zimmeringów z koła pasowego i wyjścia na wał z przedniego mostu, jak robić to konkretnie.


Witam

Co było powodem peknięcia podnoszenie ciężarów.
Mogę przesłać zdjęcia na e-maila mosty ze sworzniem.

Posiadam katalog z rysunkami w tym przypadku należy odkręcic srubę zabezpieczającą gówną.
Kolego są jeszcze dwie srubki od góry pod chłodnica nie jestem pewien czy one zabezpieczają swożen.
Ostatnio edytowany przez Marcindrze, 21 Wrz 2009 22:20, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
Marcindrze
Fachoperator

  • Posty: 873
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 20:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 14

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT 301.7d

Firma: MARKOP


Postprzez mechanior » 05 Wrz 2009 23:57

te dwie śrubki od góry pod chłodnicą to smarowanie sworznia, bo jakiś głąb na etapie projektu wymyślił, że sworzeń z tulejami z TWORZYWA ma być smarowany olejem na zasadzie bezobsługi !! ... totalny debilizm ... jeszcze uszczelnienia tam wsadzili (wytrzymują góra 3 miesiące)
sworzeń niestety jest "zespawany" z przednią obejmą-panewką za pomocą korozji ogólnie zwanej rdzą (mniej więcej w 7 na 10 maszyn)
jedynym skutecznym lekarstwem jest wypalenie za pomocą autogenu (tlen+acetylen bądź propan) części sworznia do chwili jego uwolnienia z objęć ramy, trzeba się zaopatrzyć w tuleje mostu, oczywiście tylko z tworzywa...

sworzeń posiada zabezpieczenie w postaci śruby fi 12mm na klucz oczywiście 18mm
oraz w przedniej części nagwintowany otwór w celu demontażu za pomocą tzw "wyciągacza" (z angielska "puller") w postaci siłownika hydraulicznego z odpowiednią śrubą, pojawiały się pomysły wybicia sworznia po demontażu miski olejowej silnika ale "akurat" w tym miejscu jest pompa oleju silnika...
jeśli nie uda się go wysunąć po odciążeniu mostu i wyjęciu zabezpieczenia, niestety, pozostaje palnik (od strony miski bardzo ostrożnie bo można spalić uszczelkę miski i uszczelniacz wału silnika, z zastosowaniem odpowiedniej osłony z blachy stalowej znacznie bezpieczniej!) i duuuuużo cierpliwości, ostatnio zajęło mi to ponad 10 godzin...

[ Dodano: Nie Wrz 06, 2009 12:00 am ]
Marcindrze napisał(a):Co było powodem peknięcia podnoszenie ciężarów.
Mogę przesłać zdjęcia na e-maila mosty ze sworzniem.


co chciałeś TYM powiedzieć ? czy tylko ja nie mogę zrozumieć ?

chłopie, zacznij PISAĆ ZROZUMIALE !!
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez mivhal » 06 Wrz 2009 01:20

w serwisie ponad coś ok 100 kosztuje jedna tuleja a muszą być 2 A teraz zrobili zamienniki i są z metalu :( a nie z tworzywa wymieniałem jakieś 4 miesiące temu.

Mechanior jak komuś chce się trochę pomyśleć to można samemu taki ściągacz zrobić tylko potrzebny jest jakiś ceownik lub inny materiał wytrzymały na rozciąganie.

mivhal
Operator

  • Posty: 341
  • Rejestracja: 07 Lut 2008 14:59
  • Miejscowość: spod mostu :)
  • Pochwały: 2

Postprzez yaro25 » 06 Wrz 2009 11:53

Ja zrobiłem "wyciągacz" do sworznia z grubościennej rury i gwintowanego pręta. Nie dałem rady go wyciągnąć bo podczas grzania skończył się gaz, a w sobotę firma która nam go dostarcza nie pracuje. Zna ktoś może rozmiar zimmeringów na wyjściu przedniego mostu i koła pasowego silnika.

[ Dodano: Nie Wrz 06, 2009 12:03 pm ]
trzeba się zaopatrzyć w tuleje mostu, oczywiście tylko z tworzywa... Mechanior dlaczego z tworzywa ?
Kto ma Cata i Liebherra ten z robotą zapierdziela.
www.prace-ziemne.net

yaro25
Pomocnik operatora

  • Posty: 94
  • Rejestracja: 09 Lip 2009 09:58
  • Miejscowość: wielkopolska

Maszyna: Cat438Caws
Liebherr A316
Komatsu Pw170es-6
Cat 432e

Firma: Alpat


Postprzez Marcindrze » 06 Wrz 2009 12:23

yaro25 napisał(a):Ja zrobiłem "wyciągacz" do sworznia z grubościennej rury i gwintowanego pręta. Nie dałem rady go wyciągnąć bo podczas grzania skończył się gaz, a w sobotę firma która nam go dostarcza nie pracuje. Zna ktoś może rozmiar zimmeringów na wyjściu przedniego mostu i koła pasowego silnika.

[ Dodano: Nie Wrz 06, 2009 12:03 pm ]
trzeba się zaopatrzyć w tuleje mostu, oczywiście tylko z tworzywa... Mechanior dlaczego z tworzywa ?


Kolego jeżeli chodzi o zimering koła pasowego silnika to wymiar 60,33X79,4x9,5/11,2 polecam firmy CORTECO koszt ok 45zł w serwisie CATA taki sam z ich logo zrobiony przez corteco 180zł +vat niedawno wymieniałem.

Awatar użytkownika
Marcindrze
Fachoperator

  • Posty: 873
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 20:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 14

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT 301.7d

Firma: MARKOP


Postprzez mechanior » 06 Wrz 2009 20:22

oryginalne uszczelniacze też są z firmy CORTECO, więc nie ma sensu przepłacać,
dostaniesz je w każdej firmie która handluje częściami dla rolnictwa, wystarczy powiedzieć że potrzebujesz zimer do koła pasowego wału do PERKINSA CZWÓRKI

tuleje są z tworzywa bo w oryginale miały być niewymienne (czyli dożywotnie) można spróbować z metalowymi ale wtedy należałoby wykombinować jakieś smarowanie (wystarczy otwór i kalamitka, np w sworzniu, ale to akurat trudne do wykonania, najlepszym miejscem są te korki pod chłodnicą, to znów trudny dostęp)

[ Dodano: Nie Wrz 06, 2009 8:24 pm ]
yaro25 napisał(a):Ja zrobiłem "wyciągacz" do sworznia z grubościennej rury i gwintowanego pręta


wrzuć zdjęcia, umieścimy w dziale zrób to sam żeby wszyscy mogli skorzystać
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez excavar » 06 Wrz 2009 21:46

mechanior napisał(a):yaro25 napisał/a:
Ja zrobiłem "wyciągacz" do sworznia z grubościennej rury i gwintowanego pręta


Jak ktoś chce to podam namiary na sklep z dobrymi młotkami do wybijania sworzni w przednim moście.
Nie są wcale drogie.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Postprzez mechanior » 06 Wrz 2009 22:14

jak one się nazywają ? sledge coś tam ? fajne to jest jeśli o nich mowa, podaj namiary w poście, może ktoś skorzysta...
problem w tym, iż bardzo często sworzeń jest tak bardzo zapieczony w panewkach ramy, że trzeba go wypalać lub użyć potwornej siły do wyciągnięcia (czasami dopiero 150T siłownik hydrauliczny daje radę "zerwać" powłokę z korozji), przy zastosowaniu jakiegokolwiek "wyciągacza" pomaga nagrzanie panewek ramy, jak pisałem wyżej niestety w wyniku grzania czy wypalania zwykle ulegają uszkodzeniu uszczelnienia w rozrządzie, misce olejowej i moście
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez excavar » 07 Wrz 2009 09:06

http://www.fhunowak.pl/slidesledge_narz ... isowe.html

Ja mam dorobiony do wyciągania sworzni z przednim moście JCB.
Wrzucę fotki w weekend.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Postprzez yaro25 » 08 Wrz 2009 16:24

kilka fotek z tej awarii, oraz wyciągacz własnej roboty.
Image
Image
Image
Image
Image
Image

doszedłem do wniosku, że zamiast spawać stary element lepiej go wypalić i dać nowy z grubszego materiału i nakładka też jest grubsza. Było 20mm + 20mm, a teraz jest 25 + 25, oprócz tego całość jest o 2 cm szersza ( 1cm góra + 1cm dół) w ramie jest sporo miejsca, więc myślę że to się uda.

[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 4:29 pm ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f11 ... edad4.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c1 ... 908af.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b6 ... 254d4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9a ... 836c5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/128 ... 05c13.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81f ... 3433e.html
Ostatnio edytowany przez yaro25 08 Wrz 2009 17:52, edytowano w sumie 11 razy

yaro25
Pomocnik operatora

  • Posty: 94
  • Rejestracja: 09 Lip 2009 09:58
  • Miejscowość: wielkopolska

Maszyna: Cat438Caws
Liebherr A316
Komatsu Pw170es-6
Cat 432e

Firma: Alpat


Postprzez mechanior » 08 Wrz 2009 17:47

no pięknie

proponuję umieścić cały temat w nowym dziale zrób to sam

brakuje tylko ostatniego zdjęcia, jak to wygląda po skończonej naprawie (wspawane i z otworem ale przed montażem mostu)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez yaro25 » 11 Wrz 2009 16:09

Praca skończona. Okazało się że wcale nie ma tak dużo miejsca w ramie jak się wydawało. Element po wspawaniu musiał być podpalony od dołu, ponieważ haczył o most konkretnie o kielich który jest przy krzyżaku. Góra była dobra, ale jeszcze trochę i koło pasowe by nie weszło. Na błędach się uczymy. Oto kilka fotek.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/306 ... 11f52.html[/img] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e5 ... 675ac.html[/img] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/54c ... 3f916.html[/img]
Niestety nie zrobiłem fotek po upaleniu dołu, ale zmniejszył się na środku o ok. 5mm.
Image
Image
Image

POPRAWIŁEM FOTKI MODERATOR
Ostatnio edytowany przez yaro25 11 Wrz 2009 16:14, edytowano w sumie 3 razy

yaro25
Pomocnik operatora

  • Posty: 94
  • Rejestracja: 09 Lip 2009 09:58
  • Miejscowość: wielkopolska

Maszyna: Cat438Caws
Liebherr A316
Komatsu Pw170es-6
Cat 432e

Firma: Alpat


Postprzez excavar » 20 Wrz 2009 21:48

Zgodnie z obietnicą dodaje fotki urządzenia do wyciągania sworzni.

Image
Image
Image

Image

Image

Image

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Postprzez mechanior » 20 Wrz 2009 22:15

bardzo fajny młotek nazywany wyciągaczem bezwładnościowym, przydaje się często przy wyciąganiu np wtrysków z głowicy, wewnętrznych bieżni łożysk (mosty i zwolnice) itd itp, nieocenione na warsztacie również u amatorskich mechaników a przede wszystkim łatwe do taniego wykonania we własnym zakresie...
zrobiłem sobie taki kiedyś przy robocie na budowie ze starego miękkiego przewierconego sworznia jako ciężarek, pręta φ 12mm, kawałka gwintu drobnozwojowej śruby m12 jako uchwyt końcówek i dużej nakrętki z podkładką jako zderzak końcowy, chwila działania spawarką, wiertarką i narzędzie gotowe :mrgreen:
jeśli nie ma do czego przykręcić czy zaczepić naszego wyciągacza to bierzemy spaware i po prostu go spawamy do wyciąganego elementu
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: cat 438C przedni most

Postprzez scania- » 01 Lis 2011 21:59

excavar na jakiej zasadzie działa ten wynalazek zeby wybic przedni sworzeń ??? i czy moze wiesz jaka śruba jest potrzebna do wkrecenia w sworzen przedniego mostu ?

Muszę wyjac sworzen i włożyć podładke dystansową zeby zlikwidowac luz przód/tył
mierzyłem ze podkładka 8mm mi tam wejdzie

scania-
Pomocnik operatora

  • Posty: 57
  • Rejestracja: 22 Mar 2011 12:20

Maszyna: Caterpillar 428 C


cat 438C przedni most

Postprzez mechanior » 01 Lis 2011 22:15

wkręcasz gwint i tą ciężką rękojeścią bijesz w przeciwną stronę...
gwint to chyba M16 a może nawet M20... nieee, raczej M16
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: cat 438C przedni most

Postprzez WLODEK » 20 Kwi 2019 06:35

musze wymienic ten sworzen bo dostał luzu nie mam pojecia jak to zrobic i gdzie ....ZASTANAWIA DLACZEGO KONSTRUKTORZY TAKIEJ FIRMY POPELNILI TAKI BŁĄD Z MOCOWANIEM TEGO SWORZNIA ze potrzeba takich wybitnycch kombinaci laczenie z paleniem sworznia zeby go wyjąć jestem z plocka moze ktos coś doradzi 505184090

WLODEK
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 31 Sty 2019 18:51

Maszyna: cat432d

Firma: prywatna wlasna dzialnosc


cat 438C przedni most

Postprzez mechanior » 20 Kwi 2019 12:11

A spróbowałeś go już wyjąć?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej