wibako

CAT 212 BFT hydraulika

Moderator: mechanior

CAT 212 BFT hydraulika

Postprzez grubas1058 » 14 Wrz 2009 19:12

Mam problem z hydrauliką chodzi bardzo ciężko ,dusi silnik i mocno rozgrzewa olej . Zarówno pod obciążeniem jak i bez . praktycznie wszystkie ruchy włącznie z jazdą .filtry OK robiłem próbe nawet bez ( deczko lepiej) . Podejrzewam że problem jest na powrocie ale możliwe jest że ktoś wtykał palce do rególacji ciśnienia w układzie poniewarz na pompie znajduje sie zawór ( możliwe ze jest ich więcej)z regulacją ( sruba M6 z nakrętką ) i nosi ona slady po kluczu. zegar za fotelem nic nie pokazuje ( nie mam pojęcia od czego on) mam zegar do pomiaru ciśnienia ( do 250 bar) czy wystarczy ? gdzie dokładnie mierzyć ? jakie powinny byc ciśnienia? jak jest procedura - kolejność sposób pomiaru? Prosze o pomoc i rade wszystkich w temacie .

grubas1058
Młodszy operator

  • Posty: 188
  • Rejestracja: 25 Sty 2009 11:23
  • Miejscowość: polska
  • Pochwały: 1

Reklama

simmet

Postprzez vetrieska » 14 Wrz 2009 21:35

Ciezko pomoc tak na odleglosc w Twoim przypadku. Na pompie prawdopodobnie ktos krecil - to juz niedobrze, trzebaby na spokojnie zobaczyc jakie sa objawy. Napisz gdzie jest maszyna, moze blisko jest ktos kto moglby Ci pomoc?
Z tego co piszesz nalezaloby sie przyjrzec cisnieniu na powrocie - ale nie ma wyprowadzenia zeby je zmierzyc przed zaworem spietrzajacym - byc moze to on dlawi. A zrob taki eksperyment- polacz weze od jednego silownika razem zeby olej lecial w kolo bez przeszkod. Ciekawe czy wtedy tez zdlawi? jesli tak to powrot zatkany?
Swoja droga to ze dusi silnik to moze byc wiele innych przyczyn, bez zobaczenia tego ciezko wiecej powiedziec.

vetrieska
Młodszy operator

  • Posty: 187
  • Rejestracja: 04 Sie 2009 22:25
  • Miejscowość: okolice Kielc
  • Pochwały: 4

Postprzez grubas1058 » 16 Wrz 2009 17:03

Ja jestem z Zachodniopomorskiego . Czyli jak dobrze rozumiem chcesz abym powrót z danego siłownika skierował bespośrednio do zbiornika innym przewodem?

grubas1058
Młodszy operator

  • Posty: 188
  • Rejestracja: 25 Sty 2009 11:23
  • Miejscowość: polska
  • Pochwały: 1

Postprzez vetrieska » 16 Wrz 2009 20:32

ooo no to ja nie pomoge, moze ktos stamtad sie odezwie. Mozesz zrobic tak jak mowisz, i drugi test - oba weze z ktoregos silownika polaczyc i wlaczyc funkcje zeby olej wracal do zbiornika od razu - to cos powie czy faktycznie splyw jest zdlawiony.

vetrieska
Młodszy operator

  • Posty: 187
  • Rejestracja: 04 Sie 2009 22:25
  • Miejscowość: okolice Kielc
  • Pochwały: 4

Postprzez dxs » 04 Paź 2009 20:12

Zegar w kabinie ma pokazać ciśn.pilota,jeśli nie działa to za kabiną jest do niego złączka tam podłącz drugi manometr ma być 30 BAR,a ta mała śrubka na małej pompie to do tego ciśnienia.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez grubas1058 » 06 Paź 2009 18:18

Właśnie ten zegar w kabinie za siedzeniem mi nie działa .A z tymi pompami to mnie troche zaskoczyłeś są one dwie? Sprawdze to . Czy może to mieć wpływ na duszenie hydrauliki? Masz może pojecie jakie powinno być ciśnienie w punktach kontrolnych na poszczególnych zaworach ( na tych suwakach) w całym tym bloku z zaworami?

grubas1058
Młodszy operator

  • Posty: 188
  • Rejestracja: 25 Sty 2009 11:23
  • Miejscowość: polska
  • Pochwały: 1

Postprzez mechanior » 06 Paź 2009 18:35

a gdzie tam są punkty kontrolne?
jeśli mówisz o tych zaślepkach na szczycie kopułki do której dochodzi przewód sterowania od joysticków to powinno być takie samo jak ciśnienie sterujące czyli 30 bar w chwili wykonywania danej funkcji (lub niższe jeśli nie wychylasz joysticka do końca dlatego pomiaru dokonuje się w pełnym wychyleniu dźwigni)

pompy masz nie 2 a 3 (trzecia jest od układu kierowniczego i zamontowana na rozrządzie silnika poniżej governora czyli sterowania pompowtryskami)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez grubas1058 » 07 Paź 2009 20:16

Chodziło mi o te punkty kontrolne które są tam chyba dwa na tym całym dużym bloku z zaworami pomiędzy silnikiem a wysięgnikiem ( są one poziomo od strony wysięgnika i przy nich regulacja) zabardzo nie mam pojęcia od czego one bo są troche niesymetrycznie względem sekcji zaworów od danej czynnosci i jakie powinno byc ciśnienie . chcem od początku przejrzeć całą hydraulike ( pomiar ciśnienia ) i nie dokońca wiem jak to zrobić . zegar za siedzeniem nie działa ( mieży on cisnienie na pilocie czyli na sterowaniu jak dobrze zrozumiałem? na wszystkich czynnościach?i powinno wynosić 30 bar przy pełnym wychyleniu joysticka. I gdzie jest ta mała pompa ? ( jest zespolona z dużą ?) Czy jest punkt kontrolny cisnienia bezpośrednio z pompy głównej ? prosze o rade .

grubas1058
Młodszy operator

  • Posty: 188
  • Rejestracja: 25 Sty 2009 11:23
  • Miejscowość: polska
  • Pochwały: 1

Postprzez mechanior » 07 Paź 2009 21:46

na tym zegarze za siedzeniem ma być 30 bar stale po odpaleniu silnika i opuszczeniu lewej konsoli (włączeniu hydrauliki)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez dxs » 07 Paź 2009 22:09

Przecież napisał wcześniej,że w kabinie manometr nie działa.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez mechanior » 07 Paź 2009 22:13

krzysiek1058 napisał(a):. zegar za siedzeniem nie działa ( mieży on cisnienie na pilocie czyli na sterowaniu jak dobrze zrozumiałem? na wszystkich czynnościach?


zadał pytanie to odpowiedziałem, nie?
w końcu w to miejsce można podpiąć sprawny zegar a przynajmniej wiadomo co się mierzy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez DMSERWIS » 23 Gru 2010 20:58

Producent mówi tak:
Image

czyli 350-370 bar
Ostatnio edytowany przez DMSERWIS, 26 Gru 2010 01:15, edytowano w sumie 1 raz

DMSERWIS
Fachoperator


Postprzez master123 » 23 Gru 2010 22:28

dzięki DMSERWIS

Powiedzcie mi panowie czy ciśnienie w układzie hydrualicznym mierzy się na pełnych obrotach silnika ? Niegdyś pewien serwisant zmieniał mi ciśnienie to robiliśmy to na połowie dostępnych obrotów
DMSERWIS napisał(a):Producent mówi tak:


czyli 350-370 bar

czy to ciśnienie dotyczy całego układu roboczego tzn całego wysięgnika ? Dzisiaj w serwisie powiedziano mi ze na łyżce powinno się dać około 280 a na reszcie max 350 bar :crazy:

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej