wibako

Wymiana oleju w hydraulice Cat 428B

Moderator: mechanior

Wymiana oleju w hydraulice Cat 428B

Postprzez Pancernik » 22 Lis 2009 23:45

Witam koledzy! Proszę o pomoc w takiej sprawie. W hydraulice zamiast oleju robi mi się " mleko". dolałem ostatnio oleju do hydrauliki ponieważ pękły mi dwa przewody.Nie wiem jaki olej był tam wcześniej. Jeśli muszę wymienić olej w hydraulice proszę opisać jak to zrobić. Ile oleju musze naszykować na wymianę i jakiego? chodzi o Cata 428B.
Pozdrawiam

Pancernik
Fizol

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 04 Wrz 2009 21:02
  • Miejscowość: Mazowieckie

Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 23 Lis 2009 02:07

jeśli dochodzi do takich efektów po dolewce to niestety czeka cię płukanie układu
normalnie wymienia się tylko olej w zbiorniku (ok 40L) ale ty powinieneś spuścić olej z każdego dostępnego miejsca tj przewodów i siłowników, po czym zalać układ olejem hydrauliczno-przekładniowym SAE10, po kilku godzinach pracy ponownie dokonać wymiany i obserwować skutki, jeśli olej pozostaje czysty i klarowny to masz problem z głowy, jeśli nie to niestety wymieniaj do skutku....
jakiego dziadostwa dolałeś, że aż do takich niesamowitych objawów doszło... a może do układu dostała się woda? np przez pęknięte przewody??


w maszynie 428B zbiornik hydrauliki znajduje się przed chłodnicą silnika, korka na klucz 1" (25/26 mm) szukaj w dnie zbiornika, po spuszczeniu zalej świeżym, przy okazji fajnie by było wymienić filtr
pozycja maszyny gwarantująca największy poziom w zbiorniku to maszyna "gotowa do jazdy" z wciągniętymi podporami i przednią łyżką opartą swobodnie o podłoże
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez vetrieska » 09 Gru 2009 21:31

piszesz ze mleko sie robi...
ja z przyczyn poza mieszaniem sie oleju obstawialbym tez dziure gdzies na ssaniu pompy - zaciaga powietrze z olejem i tez jest taki efekt. czasem bywa tak wrednie ze wyciekow z wezy brak a powietrze potrafi podsysac. A jak maszyna postoi to olej sie robi normalny z powrotem?

vetrieska
Młodszy operator

  • Posty: 187
  • Rejestracja: 04 Sie 2009 22:25
  • Miejscowość: okolice Kielc
  • Pochwały: 4

Postprzez jacobs73 » 09 Gru 2009 22:14

o ile dobrze pamiętasm to pompa zelawana jest przewoden zaciśniętym po prostu opaskami, sprawdź czy ktoraś z nich nie jest luźna, chociaż miesznie powietrza może też dawać dodatkowe nieprzyjemne odgłosy za zimno, na tyle nieprzyjemne że od razu byś zauważył, możliwe że to coś nie tak z olejem - czyli kolego wymiana oleju + dodatek uszlachetniający CAT 1854771 - wiąże wode i inne świństwa, wycisza pracę oraz uszlachetnia o wymagane dla tej hydrauliki pierwiastki
www.jg-serwis.pl - wszystko do maszyn budowanych

jacobs73
Młodszy operator

  • Posty: 112
  • Rejestracja: 09 Lut 2009 16:32
  • Miejscowość: Szczecin
  • Pochwały: 1

Postprzez Pancernik » 10 Gru 2009 12:09

Nie nawet jak koparka postoji to olej się nie zmienia

Pancernik
Fizol

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 04 Wrz 2009 21:02
  • Miejscowość: Mazowieckie

Postprzez jacobs73 » 10 Gru 2009 20:07

czyli mieszanie z powietrzem odpada
www.jg-serwis.pl - wszystko do maszyn budowanych

jacobs73
Młodszy operator

  • Posty: 112
  • Rejestracja: 09 Lut 2009 16:32
  • Miejscowość: Szczecin
  • Pochwały: 1

Postprzez mechanior » 10 Gru 2009 21:06

jakiego dziadostwa dolałeś, że aż do takich niesamowitych objawów doszło... a może do układu dostała się woda? np przez pęknięte przewody??


mógłbyś odpowiedzieć ?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Pancernik » 10 Gru 2009 21:36

Wlałem Mobil DTE -25

[ Dodano: Czw Gru 10, 2009 8:39 pm ]
kolego jacobs 73 ile tego dodatku trzeba dolać na całą wymianę oleju? drogie to jest?

Pancernik
Fizol

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 04 Wrz 2009 21:02
  • Miejscowość: Mazowieckie

Postprzez jacobs73 » 10 Gru 2009 22:41

bardzo dobry olej ... ale do zupełnie innych zastosowań, czyli nie do tej maszyny, sam wybrałeś czy jakis "dobry" sprzedawca Ci wcisnął? Ten olej dydykowany jest do maszyn sterowanych numerycznie, do tego ma 4-krotnie za dużą lepkość! Jeśli już stosujesz Mobila (i całkiem słusznie) to musi to być DELVAC HYDRAULIC 10W. Olej w układach hydraulicznych CATa musi spełniać normę API CG-4, API CF, lub TO-4. Żaden z olejów DTE tego nie spełnia http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... Series.asp tu możesz o tym oleju poczytać, a tu o Delvac 10W http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... ic_10W.asp
Prawdopodobnie w oleju zachodzić jakaś reakcja chemicza, ale lepiej nie czekać na jej skutki. Zastosuj sie do mojego posta powyżej i powinno być ok

[ Dodano: Czw Gru 10, 2009 9:46 pm ]
dodatek jest dość drogi - u mnie 135 za 1 litr, w BM "trochę" wiecej, z nowym olejem powinien wystarczyć 1 litr, w większych maszynach to po 2-3 l wlewaliśmy
www.jg-serwis.pl - wszystko do maszyn budowanych

jacobs73
Młodszy operator

  • Posty: 112
  • Rejestracja: 09 Lut 2009 16:32
  • Miejscowość: Szczecin
  • Pochwały: 1

Postprzez mechanior » 11 Gru 2009 09:32

no i od tego kolego powinieneś zacząć! od podania bezpośrednich okoliczności pojawienia się niepokojących objawów, odpowiedź jest prosta i szybka.... i tyle...
ja bym wykonał jednak ze 2 wymiany i wtedy dopiero dodał dodatek lub nawet 2, trzeba rozrzedzić nieco ten wynalazek (DTE)
na twoim miejscu udał bym się do wesołego sprzedawcy Mobila i pogratulował poczucia humoru :crazy: jednocześnie lekko uświadomiwszy idiotę o kwocie którą możesz w najbliższym czasie wydać na naprawy maszyny spowodowane absolutnym brakiem pojęcia o wykonywanej pracy (nie użyję słów braku profesjonalizmu bo to po prostu nie pasuje do takiego podejścia :wall: ), powinien marchewkę albo chińskie majty sprzedawać z leżaka pod dworcem autobusowym...
jeśli masz fakturę na zakup oleju nie omieszkał bym wspomnieć o sądowym dochodzeniu należności za naprawy spowodowane nieprawidłowym doborem oleju (jest to problematyczne ale postraszyć można :wink: )
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Pancernik » 13 Gru 2009 14:32

Koledzy a jak najlepiej wymienić olej w moim przypadku? Czy siłowniki jak najbardziej poskładać? Czy to mi pomoże w spuszczeniu jak największej ilości oleju?

Pancernik
Fizol

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 04 Wrz 2009 21:02
  • Miejscowość: Mazowieckie

Postprzez mechanior » 13 Gru 2009 14:38

normalnie wymienia się tylko olej w zbiorniku (ok 40L) ale ty powinieneś spuścić olej z każdego dostępnego miejsca tj przewodów i siłowników, po czym zalać układ olejem hydrauliczno-przekładniowym SAE10, po kilku godzinach pracy ponownie dokonać wymiany i obserwować skutki, jeśli olej pozostaje czysty i klarowny to masz problem z głowy, jeśli nie to niestety wymieniaj do skutku....

pozycja maszyny gwarantująca największy poziom w zbiorniku to maszyna "gotowa do jazdy" z wciągniętymi podporami i przednią łyżką opartą swobodnie o podłoże


czytaj posty !!
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez mapik » 03 Lip 2010 01:08

Witam. Temat trochę przeterminowany ale:

-specyfikacja dla oleju HYDO lepkość 10W nigdzie nie znalazłem informacji że wymaga TO4 ale zamienniki Fuchs UTTO TO4 10W czy Platinum MULTI PTF 10W taką spełniają, dodatkowo w opisie CAT pojawia się zastrzeżenie że dodatek cynku powinien wynosić >900 PPM. Związki cynku mają silne właściwości przeciwzurzyciowe.
Są zamienniki więc po co kombinować z hydraulicznymi.

-olej HV 46 to lepkość SAE 15W do 20W
olej HV 68 to lepkość SAE 20W do 20

- do 4CX idzie olej klasy minimum HM/HLP 32 zalecany HV 32

- nie ma oleju hydraulicznego klasy VG

- do transmisji Fuchs UTTO TO4 30W, Platinum MULTI PTF TDTO 30W

- miarą jakości oleju bardziej niż API czy ACEA jest uzyskana aprobata obcego producenta.
Dlaczego TEDEX jest gorszy? Ponieważ jego oleje właśnie ich nie mają.

Powiedzmy ze kupujesz TEDEXA z klasyfikacją ACEA E4.
i słyszysz - tak nasz olej spełnia tą specyfikacje (jak chcesz to wierzysz)

Kupujesz Orlena z klasyfikacją ACEA E4 oraz aprobatą MAN M3477 i MB228.5
i słyszysz - tak nasz olej spełnia tą specyfikacje i może to potwierdzić pan z MAN-a i Mercedes Benz
Pan z MAN-a potwierdzam że po badaniach na naszym silniku testowym olej ten można używać bezpiecznie w naszych pojazdach wymogi ACEA E4 są spełnione.
Pan z MB potwierdzam że po badaniach na naszym silniku testowym olej ten można używać bezpiecznie w naszych pojazdach wymogi ACEA E4 są spełnione.

Dodatkowo warto wiedzieć ze MAN oraz MB to najbardziej wymagające testy silnikowe.

Uwaga na stwierdzenie "olej spełnia wymagania" jest to tylko deklaracja producenta niczym nie potwierdzona.
Jednak jestem skłonny uwierzyć jeżeli olej ma aprobaty MAN, MB, VOLVO, RENAULT w deklaracje że spełnia normę CAT ECF-1, ale jeżeli cała gama produktów ma jedną tylko aprobate to sorry ja nie wierze w TEDEXY , AVIE, VECO.

To jest ta różnica.
Komentarze mile widziane.

mapik
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 20 Lis 2009 02:00
  • Miejscowość: Poznań

Postprzez mechanior » 03 Lip 2010 17:45

widzę że kolega się przygotował, poczytał, zwiedził świat za pomocą googla i bardzo mnie to cieszy, mam jednak dwie uwagi:
ISO VG : International Standarization Organization (właściwie International Organization for Standarization czyli Międzynarodowa Organizacja d/s Standaryzacji) - Viscositi Grade (Klasa Lepkości) czyli każdy olej hydrauliczny ISO posiada klasę ISO VG więc każdy jest olejem ISO VG
niektórzy producenci układów hydraulicznych ZALECAJĄ oleje bezcynkowe ponieważ są mniej toksyczne dla środowiska i mniej niszczą elementy z metali kolorowych i tworzyw m/in uszczelnienia
z całą resztą zgadzam się bez dyskusji...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez mapik » 04 Lip 2010 00:26

Nie ma oleju hydraulicznego w klasie jakości VG , a to miałem na myśli bo tak można zrozumieć zdanie "my lejemy olej klasy VG" jednak jak widzę to chyba nie w tym poście zapodałem odpowiedz ale tak to jest jak się czyta kilka na raz.

Cat w prospekcie HYDO 10W wyrażnie zaleca stosowanie olejów hydraulicznych o zawartości związków cynku powyżej 900 PPM.

"widzę że kolega się przygotował, poczytał, zwiedził świat za pomocą googla" niekoniecznie zajmuje się sprzedażą paliw i olejów, dyskusje na na każdym forum traktuje jako konfrontacje z moją wiedzą. A od bezpłatnego i bezbolesnego prostowania różnych dziwnych teorii właśnie są fora.

A odpowiedż była do tematu gdzie gość chciał lać przepracowany olej silnikowy do hydrauliki.

mapik
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 20 Lis 2009 02:00
  • Miejscowość: Poznań

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej