wibako

CAT 428 D 2004. Uszczelniacz na piaście przód

Moderator: mechanior

CAT 428 D 2004. Uszczelniacz na piaście przód

Postprzez janel » 17 Mar 2010 12:40

Witam serdecznie drogich forumowiczów,
rozciekł mi się uszczelniacz w miejscu wejścia przegubu do piasty w kole przednim.
Proszę o udzielenie informacji, czy jestem w stanie sam to wymienić, czy lepiej to zlecić serwisowi? Jaki byłby szacunkowy koszt ww. uszczelniacza?

Korzystając z okazji, chciałbym zapytać, jaki olej jest najbardziej optymalny do zalania zwolnicy przód i tył?

Pozdrawiam serdecznie

janel
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 13 Maj 2009 09:25
  • Miejscowość: Gliwice

Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 17 Mar 2010 19:20

jak mniemam posiadasz maszynę 428 D II numer ser. BXC z nowym "wzmocnionym" mostem przednim (łatwo rozpoznać: posiada na pokrywach zwolnic widoczne 4 wałki w odróżnieniu od 3 wgłębień na starym moście stosowanym do 2004r)
doświadczony mechanik dysponujący odpowiednimi narzędziami załatwi wymianę uszczelniaczy w 6-8h, trzeba rozebrać całkowicie zwolnicę i piastę a potem zdemontować drążek kierowniczy i sworznie zwrotnicy (ciężko schodzą, bez specjalnego ściągacza trzeba naparzać młotem), aby zdemontować koło pierścieniowe zwolnicy trzeba dysponować specjalnym kluczem do nakrętki pierścieniowej (można to zrobić przecinakiem i młotkiem ale istnieje ryzyko uszkodzenia nakrętki bądź gwintu na piaście, późniejsze dociąganie nakrętki na nowym uszczelniaczu nie pozwala ustalić odpowiedniej siły z jaką należy ją dokręcić)
przed zdjęciem zwrotnicy należy zdjąć zabezpieczenie wałka centralnego (seger) aby zsunąć ją z półośki
w czasie demontażu tarczy piasty (tego elementu ze szpilkami koła) często ulega uszkodzeniu uszczelniacz piasty (taki duży 18 cm średnicy), też należałoby go prewencyjnie wymienić (wygląda tak samo jak do maszyny C ale jest większy o niecałe 2mm)

Twoja maszyna nie posiada zewnętrznych zwolnic z tyłu, są one zabudowane w moście
olej do przednich zwolnic taki sam jak do mostu przedniego czyli 80W90, do tylnego mostu UTTO SAE30 lub UTTO/STOU 10W30 (zagadnienie oleju w tylnym moście jest w co najmniej 3 tematach poniżej tego który założyłeś, wystarczy poszukać...)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez janel » 18 Mar 2010 09:30

Wielkie dzięki za pomoc i rozjaśnienie tematu.

Pozdrawiam

janel
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 13 Maj 2009 09:25
  • Miejscowość: Gliwice

Postprzez mechanior » 18 Mar 2010 23:40

uszczelniacz półosi ok 190 pln, uszczelniacz piasty (duży) ok 350 pln, ceny netto, towar na magazynie, robocizna około 400-500 pln...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej