przez mechanior » 17 Mar 2010 19:20
jak mniemam posiadasz maszynę 428 D II numer ser. BXC z nowym "wzmocnionym" mostem przednim (łatwo rozpoznać: posiada na pokrywach zwolnic widoczne 4 wałki w odróżnieniu od 3 wgłębień na starym moście stosowanym do 2004r)
doświadczony mechanik dysponujący odpowiednimi narzędziami załatwi wymianę uszczelniaczy w 6-8h, trzeba rozebrać całkowicie zwolnicę i piastę a potem zdemontować drążek kierowniczy i sworznie zwrotnicy (ciężko schodzą, bez specjalnego ściągacza trzeba naparzać młotem), aby zdemontować koło pierścieniowe zwolnicy trzeba dysponować specjalnym kluczem do nakrętki pierścieniowej (można to zrobić przecinakiem i młotkiem ale istnieje ryzyko uszkodzenia nakrętki bądź gwintu na piaście, późniejsze dociąganie nakrętki na nowym uszczelniaczu nie pozwala ustalić odpowiedniej siły z jaką należy ją dokręcić)
przed zdjęciem zwrotnicy należy zdjąć zabezpieczenie wałka centralnego (seger) aby zsunąć ją z półośki
w czasie demontażu tarczy piasty (tego elementu ze szpilkami koła) często ulega uszkodzeniu uszczelniacz piasty (taki duży 18 cm średnicy), też należałoby go prewencyjnie wymienić (wygląda tak samo jak do maszyny C ale jest większy o niecałe 2mm)
Twoja maszyna nie posiada zewnętrznych zwolnic z tyłu, są one zabudowane w moście
olej do przednich zwolnic taki sam jak do mostu przedniego czyli 80W90, do tylnego mostu UTTO SAE30 lub UTTO/STOU 10W30 (zagadnienie oleju w tylnym moście jest w co najmniej 3 tematach poniżej tego który założyłeś, wystarczy poszukać...)
mechanior
Fachoperator
- Posty: 20878
- Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
- Miejscowość: Śląsk
- Pochwały: 868
Maszyna: Caterpillar, MB Crusher
Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher