wibako

zanika jazda 428D bxc

Moderator: mechanior

zanika jazda 428D bxc

Postprzez master 1985 » 15 Kwi 2010 20:50

Panowie, taki problem... Zanika jazda w kopaczce i to w bardzo dziwny sposób. Na początku wszystko wskazywało na przełącznik ale teraz to już sam nie wiem. W tym samym momencie kiedy już jej brakuje po zgaszeniu maszyny nie można jej ponownie uruchomić tak jakby cały czas była z włączonym kierunkiem jazdy... Do myślenia daje jeszcze buzer który piszczy w momencie wysuwania podpór gdy nie jest załączony przełącznik FNR co przy sprawnej maszynie nie występuje...pomocy panowie...
Ostatnio edytowany przez master 1985, 23 Kwi 2010 16:52, edytowano w sumie 1 raz

master 1985
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 01 Mar 2010 22:50
  • Miejscowość: polska centralna

Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 15 Kwi 2010 21:19

przełącznik jazdy albo zwarcie w wiązce, bardziej przełącznik jazdy...

jeśli objawy zanikają po kilku energicznych szarpnięciach jego rączką to nawet na pewno on....

dla pewności popstrykaj przyciskami wysprzęglików i potarmoś ich przewodami oraz wiązką pod podłogą, ale zanik jazdy w obydwu kierunkach wskazuje ewidentnie na przyczynę po stronie elektrycznej, brzęczyk i problemy z uruchomieniem wskazywałyby na przełącznik jazdy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: zanika jazda 428 d bxc

Postprzez Marcindrze » 15 Kwi 2010 21:23

master b-m napisał(a):Panowie,taki problem... Zanika jazda w kopaczce i to w bardzo dziwny sposób. Na początku wszystko wskazywało na przełącznik ale teraz to już sam nie wiem. W tym samym momencie kiedy już jej brakuje po zgaszeniu maszyny nie można jej ponownie uruchomić tak jakby cały czas była z włączonym kierunkiem jazdy... Do myślenia daje jeszcze buzer który piszczy w momencie wysuwania podpór gdy nie jest załączony przełącznik FNR co przy sprawnej maszynie nie występuje...pomocy panowie...


witam

miałe kiedys podobny problem najpierw znikną sygnał od cofania pipipi. Potem raz włącznik FNR działał nieraz nie. Okazało sie ze zostały przetarte kable w wiązce znajdujące sie pod podlogą bezposrednio idacej nad skrzynią biegów. Nalezy zdjąc dywanik gumowy a potem odkrecic blache w podłodze i skrzynia na widoku, nad skrzynia przechodzi wiązka należy dokładnie obejrzeć w zgieciu bo tam moze byc problem. Rozebrałem wiazke polutowałem przerwane kable (prad sprawdzałem miernikiem i koloram, numery na kablu) zaizolowałem i obsadziłem kable w peszel i ok. Zacznij od wiazki od bezpieczników.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Marcindrze, 23 Kwi 2010 16:53, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
Marcindrze
Fachoperator

  • Posty: 873
  • Rejestracja: 23 Sie 2009 20:18
  • Miejscowość: centralna Polska
  • Pochwały: 14

Maszyna: CAT 428E/2 CAT 432F PREMIER, CAT 301.7d

Firma: MARKOP


Postprzez mechanior » 15 Kwi 2010 21:36

znamy bubel wiązki w maszynach C do znudzenia :mrgreen: na szczęście kolega ma BXC gdzie konstrukcja i przebieg wiązki jest zupełnie inny i nie ulega tak częstym uszkodzeniom, sprawdzić oczywiście trzeba...
dla wyjaśnienia dodam tylko że zarówna brzęczyk podpór jak i sygnał cofania są sterowane właśnie przez przełącznik jazdy, sygnał cofania prosto równolegle z jazdą do tyłu natomiast ostrzeżenie przed chowaniem podpór porównuje dwa sygnały : włączenie jazdy i sygnał z włącznika na cięgnach sterowania podpór, pojawienie się sygnału podpór ciągle ale z włączoną jazdą to zazwyczaj uszkodzony wyłącznik na cięgnach, natomiast piskanie podczas ruszania podporami bez włączonej jazdy to na 99% wyłącznik jazdy
zazwyczaj najpierw pojawia się problem z buzerem podpór a dopiero potem z jazdą... acha: i zastosowanie nieprawidłowego wyłącznika (są 2 główne rodzaje + ten z powershifta czyli 3) też może powodować szaleństwa buzera podpór i np brak sygnału cofania...
powodzewa...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez manio303 » 15 Kwi 2010 23:42

Na stówe przełącznik też tak miałem. Dodatkowo szwankowały sprzęgła na manetkach biegów i przedniej łychy no i też maszyna nie chciała zapalać. Dopiero nerwowe przełączanie rewersu coś pomagało lub odczekanie kilku minut. Żeby sie przekonać zamieniliśmy na chwile z innej maszyny i od razu wszystko śmigało jak trzeba. Aha brak jazdy na ruchliwej wąskiej ulicy BEZCENNE :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez manio303, 23 Kwi 2010 16:55, edytowano w sumie 1 raz

manio303
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 30 Cze 2009 11:57
  • Miejscowość: Śląsk

Maszyna: CAT 432 D

Firma: CATMAR


Postprzez master 1985 » 16 Kwi 2010 20:34

Dzieki śliczne za pomoc panowie... Przełącznik wymieniony i usterka ustąpiła... bxc śmiga jak dawniej.. :D

master 1985
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 01 Mar 2010 22:50
  • Miejscowość: polska centralna

Postprzez lebiediev » 12 Sie 2010 14:09

pozwolę sobie wznowić temat mam podobny problem a mianowicie maszyna jak odpali to nie ma żadnego problemu z jazdą chodzi jak marzenie jednak zdarza sie jej czasem po zgaszeniu że nie idzie jej odpalić dopiero gwałtowne ruszanie rewersem kierunku jazdy powoduje zastartowanie maszyny ... Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość usterki czy musowa trzeba bedzie wymienić ten rewers i jakie są tego koszty ??

lebiediev
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 12 Sie 2010 14:00
  • Miejscowość: Pawłowice

Postprzez mechanior » 12 Sie 2010 23:16

działam niedaleko ciebie, mogę pomóc jeśli chcesz,
sprawdź wyłączniki wysprzęglika ale jeśli pomaga szarpanie dźwignia przełącznika to niestety pewnie on jest do wymiany
koszt około 2000 pln zależnie od numeru wyłącznika, przeczytaj go i podaj, jest pod spodem w miejscu gdzie przychodzi wtyczka wiązki, trzeba zdemontować dolna osłonę kierownicy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej