wibako

Luzy zaworowe CAT424D

Moderator: mechanior

Luzy zaworowe CAT424D

Postprzez krol1980 » 02 Maj 2010 10:03

Witam
Mam pytanie jakie powinny byc luzy zaworowe w silniku CATa 424D (zwykly bez turbo)?
Z tego co znalazlem na forum to zawor ssacy 0,2 a wydechowy 0,4 ale chce sie upewnic czy w tym silniku jest tak samo gdyz przed zdjeciem glowicy sprawdziłem luzy i były na obywdóch zaworach ustawione około 0,4mm.
Prosze fachowców o podpowiedz.
Numer silnika 7SG06539 3054B.

krol1980
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 27 Sty 2009 20:24
  • Miejscowość: Mysłowice

Reklama

simmet

Postprzez dxs » 02 Maj 2010 21:21

Ma być 0,20 mm i 0,45 mm tj.0,008 i 0,018 cala.

[ Dodano: Nie Maj 02, 2010 9:22 pm ]
A co głowicy się stało ?
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez krol1980 » 03 Maj 2010 13:49

Pekła sprezyna i zawor wpadl do silnika, całe szczescie operator zgasił silnik ale przy odpaleniu na rozruszniku został docisniety do głowicy uszkadzajac tłok i głowice. Zrobilem glowice załozyłem i narazie działa ale ustawiłem luzy wszystkie na 0,4 bo gdy mialem dolotowe na 0,2 to przy dodawaniu gazu byl taki dziwny odgłos jakby tłok spotykał sie z zaworem.
Dzieki za odpowiedz i pozdr

krol1980
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 27 Sty 2009 20:24
  • Miejscowość: Mysłowice

Postprzez mechanior » 03 Maj 2010 13:56

krol1980 napisał(a):gdy mialem dolotowe na 0,2 to przy dodawaniu gazu byl taki dziwny odgłos jakby tłok spotykał sie z zaworem.


to może źle rozrząd poskładałeś...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez krol1980 » 04 Maj 2010 22:35

Ustawiłem jeszcze raz zgodnie ze wskazowkami kolegi na 0,45 i 0,2 i jest ok wczesniej na jednym zaworze byl ustawiony za wielki luz i to on tak klepał. Rozrzadu raczej nie przestawiłem bo tylko sciagałem głowice, a reszty nie ruszałem.
Przy okazji mam jeszcze pytanie odnosnie przedmuchu odmą czy to norma w tym silniku??
Oleju prawie nie bierze, pali na dotyk, wtryski sprawdzone podobno idealne, głowica zrobiona przez fachowca. Wczesniej mialem 3cx (91rok) z perkinsem AA i przedmuch byl duzo mniejszy a silnik mial przepracowane dobrze ponad 15 tys mg, ten ma zaledwie 2 tys. i dmucha odma jak szalony..?

krol1980
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 27 Sty 2009 20:24
  • Miejscowość: Mysłowice

Postprzez mechanior » 04 Maj 2010 23:26

niestety te nowsze silniki tak mają, to wina nieszczelności na pierścieniach, niestety po wymianie pierścieni dosyć szybko przedmuchy pojawiają się na nowo... zwłaszcza w silnikach turbodoładowanych...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez izotopek » 22 Lip 2010 02:47

Ja osobiście miałem przypadek, że głowica zrobiona przez niby specjalistę miała zbyt mocno wysunięte zawory, a dodatkowo gość jeszcze kupił dorabianą uszczelkę pod głowicę. To wszystko spowodowało, że zawory tykały tłoków i to dość poważnie, bo zawór się zaciął w prowadnicy.

Ile muszą być zagłębione zawory w takim silniku? I jaka grubość uszczelki jest odpowiednia?

Pozdro

izotopek
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 20 Lip 2010 02:04
  • Miejscowość: Kalisz

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej