wibako

opóźniona jazda

Moderator: mechanior

opóźniona jazda

Postprzez hans1948 » 29 Maj 2010 22:18

Witam od tygodnia mam taki problem,że jak przełączam na zmienniku przód lub tył to on rusza dopiero po około 5 sekundach nie wiem co się stało, a warto dodać, że do tego czasu reagował niemal natychmiast po przełączeniu.
Ostatnio edytowany przez hans1948, 30 Maj 2010 08:36, edytowano w sumie 1 raz

hans1948
Fizol

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 24 Lut 2010 13:45
  • Miejscowość: karsy

Reklama

simmet

Postprzez manius » 30 Maj 2010 11:05

a nie masz przy tym jakiegos szarpniecia?? czy rusza ladnie plynnie?
sprawdź poziom oleju w zmienniku, moze jest go za malo??
"A teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu."
Król Julian

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Postprzez hans1948 » 30 Maj 2010 13:18

Rusza bardzo wolno, a oleju jest max według wskażnika.

hans1948
Fizol

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 24 Lut 2010 13:45
  • Miejscowość: karsy

Postprzez manius » 30 Maj 2010 14:48

a sproboj jeszcze,jak wbijesz jazde, i nie jedzie, to wyluzuj, i jeszcze raz w bij, u mnie w kacie tak jest ze raz na kilkanasxcie razy nie chce zalapac,
"A teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu."
Król Julian

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Postprzez hans1948 » 30 Maj 2010 16:53

Już naprawiłem był przypchany filterek siateczkowy na zmienniku.

hans1948
Fizol

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 24 Lut 2010 13:45
  • Miejscowość: karsy

Postprzez mechanior » 31 Maj 2010 21:27

czarnym osadem ?
jeśli tak to możesz mieć problem ze sprzęgłami jazdy
a przyczyna tkwi za pewne w zaworze sterującym
następnym razem jak coś będzie nie tak zdemontuj zawór ze skrzyni i wyczyść wszystkie jego części zwłaszcza tłoczki
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez vetrieska » 05 Cze 2010 18:35

jesli to maszyna serii E to problem ze sprzeglami ktore sie zuzywaja moze byc efektem nieszczelnych tlokow - leniwie narasta cisnienie w sprzeglach ktore sie zuzywaja przez to zbyt szybko.

vetrieska
Młodszy operator

  • Posty: 187
  • Rejestracja: 04 Sie 2009 22:25
  • Miejscowość: okolice Kielc
  • Pochwały: 4

Postprzez lmazur203 » 12 Cze 2010 08:00

Witam Panowie mam ten sam problem co kolega te same objawy moglibyscie mnie nakierowac gdzie znajduje sie ten filterek siateczkowy w zmienniku?? Dziekuje z gory.

lmazur203
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 07 Cze 2010 12:05
  • Miejscowość: Biała Podl

Postprzez mechanior » 12 Cze 2010 11:40

na dole obudowy skrzyni z lewej chyba strony jest taka owalna klapka na 2 śruby na klucz 13, tylko najpierw spuść cały olej ! po odkręceniu śrub wyjmiesz o-ring, pierścień stalowy dociskowy i strainer czyli filtr siatkowy

jeśli to nie pomoże trzeba wyczyścić zawór jazdy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez hans1948 » 12 Cze 2010 21:22

ak masz wlew to jedż tą rurą na dół i w miejscu gdzie łączy się ze zmiennikiem nad łącznikiemjest korek ale go nie wykręcaj tylko odrazu wykręć cały dekielek a potem tak jak mówi mechanior.

hans1948
Fizol

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 24 Lut 2010 13:45
  • Miejscowość: karsy

Postprzez lmazur203 » 12 Cze 2010 22:37

Witam Panowie zrobilem dzis wszystko tak jak mi opisaliscie na tym filtrze siatkowym bylo troche brudu wyczyscilem go i wszystko skrecilem zalalem olej i dalej działa z opóznieniem ale jest minimalna poprawa. Na to wychodziz e musze przeczyscic zawór jazdy tylko jest maly problem bo nie wiem gdzie on sie znajduje, moglibyscie mnie Panowie pokierowac gdzie on sie znajduje i jak go rozebrac zeby nic bardziej nie popsuc. Dziekuje z góry. Pozdrawiam.

lmazur203
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 07 Cze 2010 12:05
  • Miejscowość: Biała Podl

Postprzez mechanior » 12 Cze 2010 23:22

SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE!!
CYTAT:


proponuję wyjąć i rozebrać na elementy pierwsze zawór sterujący skrzyni, w jednym z tłoczków zaworu "lubi" się zatkać otworek i olej nie płynie na sprzęgła (po zagrzaniu oleju troszkę się go przedostaje ale ciśnienie jest zbyt niskie by zasprzęglić solidnie)....
ale i tak lepiej było by pomierzyć ciśnienia
pytanie: czy objawy występują dla jazdy w obu kierunkach czy tylko w jednym?

przy rozbieraniu zaworu nie pomyl kolejności i kierunku montażu elementów (najlepiej rozłożyć na stole na czystej szmacie w kolejności demontażu i dopiero potem po kolej sprawdzać i czyścić), zawór trzeba zdjąć ze skrzyni (6 śrub na klucz 13 + cięgno przełącznika też na 13 oraz 2 przewody na śrubkach i 2 kostki elektryczne)


[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 11:29 pm ]
Image

strzałką zaznaczony jest tłoczek wewnątrz którego mogą się gromadzić zanieczyszczenia wpływając na pracę skrzyni


ZAWÓR KIERUNKU JAZDY ZNAJDUJE SIĘ NA SKRZYNI BIEGÓW WIDAĆ GO PO ZDJĘCIU PRZEDNIEGO PANELU PODŁOGI W KABINIE

I JESZCZE TO:


podnieś maszynę do góry na podporach i łyżce przedniej
teraz BEZ WŁĄCZONEJ jazdy (ni w przód, ni w tył) i NA LUZIE (bez żadnego biegu - lewarek na środku) obserwuj koła, jeśli nie zaczną się obracać dodawaj gazu aż do maksymalnych obrotów, następnie wrzuć dowolny bieg a najlepiej po kolei na wszystkich powtórz test dodając gazu do maxa...
jeśli koła kręcą się bez wrzuconej jazdy (w neutralnym położeniu dźwigni kierunku) to prawdopodobnie uszkodzone są tarcze sprzęgła jazdy a problem z wrzuceniem biegu polega na tym że w przypadku awarii któregoś sprzęgła kierunku skrzynia NIE ZATRZYMUJE SIĘ PO WYSPRZĘGLENIU przyciskiem wysprzęglika (knefel na joyu lub lewarku biegów) przez co nie może dojść do zsynchronizowania przełożeń i zazębienia kół (sprzęgieł kłowych)

należało by jeszcze zmierzyć ciśnienia na sprzęgłach jazdy (dwa korki obok siebie z tyłu na szczycie skrzyni na klucz 18) powinno wynosić ok 14bar i być jednakowe na obydwu kanałach oraz szybko spadać do 0bar po wyłączeniu jazdy w danym kierunku, nieszczelność w układzie zaworu sterującego może spowodować utrzymywanie szczątkowego ciśnienia na jednym ze sprzęgieł co również spowoduje problemy z wrzuceniem biegu

powodzenia, daj znać o wynikach testu

acha... to że wciskasz przycisk wysprzęglika nie znaczy wcale że ON DZIAŁA ! psują się dosyć często i w dziwny sposób, czasem działają , czasem nie....

CHYBA WYSTARCZY ??
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Gargi » 02 Lis 2010 00:07

Witam. Mam podobne objawy w mojej maszynie jak kolega hans1948. Dzieje się to sporadycznie od jakiegoś miesiąca. Jeżeli maszyna stoi przechylona na prawą stronę i przodem w dół to czasami ruszydo przodu tak jak powinna po jakiś 5ciu sek. W tym czasie jazda w stecz działa bez problemu. Olej i filtry są po wymianie. Wiązki sprawdzałem pod kątem izolacji i są ok. Maszyna 438C.
Gargi

Gargi
Fizol

  • Posty: 40
  • Rejestracja: 01 Mar 2009 23:38
  • Miejscowość: Pomorskie

Postprzez mechanior » 02 Lis 2010 00:40

wyjąć zawór i wyczyścić, wygląda trochę inaczej niż w 428 ale tak samo potrafi się zapchać z tym że zazwyczaj reakcja dotyczy obu kierunków jazdy
jeśli wada dotyczy jedynie jazdy do przodu szukaj w elektryce
przewody wysprzęglików i same wysprzęgliki potrafią się zepsuć w sposób tyle ciekawy co uciążliwy i prawie niemożliwy do zdiagnozowania
miałem już przetarte przewody, pęknięte żyły pod nieuszkodzoną izolacją, wyłączniki działające z opóźnieniem itp... problemem może być nawet uszkodzony przełącznik kierunku jazdy...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Gargi » 02 Lis 2010 00:54

Dopiero jakieś dwa dni temu zrobiła mi to też do tyłu. Dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam.
Gargi

Gargi
Fizol

  • Posty: 40
  • Rejestracja: 01 Mar 2009 23:38
  • Miejscowość: Pomorskie

Postprzez greg_or13 » 10 Lis 2010 20:43

Witam. A jaka powinna byc prawidlowa temperatura oleju w zmienniku podczas jazdy?
Pytam gdyz u mnie w 428C (power shift) temperatura siega nawet 110 stopni i wydaje mi sie ze jest troche za wysoka a przeciez regularnie wymieniam olej...
GG

greg_or13
Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 26 Mar 2008 22:12
  • Miejscowość: Sląskie, Zywiec

Postprzez mechanior » 10 Lis 2010 20:53

niestety nie ma idealnie prostej odpowiedzi bo też wskazania czujników w różnych maszynach bywają różne, nie wiem od czego to zależy: kalibracja wskaźnika, dokładność czujnika, napięcie w instalacji... część maszyn pokazuje 80-90 reszta 100-120
zwróć tylko uwagę czy patrzysz na podziałkę w stopniach Celsjusza czy Farenheita i czy wskazówka wchodzi na czerwone pole (zaczyna się chyba powyżej 120 st C)

generalnie to grzanie transmisji w trakcie jazdy jest normą, w końcu wtedy skrzynia i zmiennik pracują najbardziej a, uwierzcie mi, obciążony zmiennik potrafi podgrzać olej i to ostrrrro!
jeśli wskazówka nie wchodzi na czerwone i zaraz opada po zatrzymaniu maszyny czy wyłączeniu jazdy, to nie ma się czym specjalnie martwić
o ile oczywiście stosujesz prawidłowy olej (SAE30, SAE10W30 z normą TO4) i filtr
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez greg_or13 » 11 Lis 2010 20:54

na czerwone pole nigdy nie wchodzi, ruszanie i ogolnie jazda tez w porzadku. olej i filtry stosuje oryginalne wiec mam nadzieje ze bedzie wszystko dobrze. dzieki mechanior za pomoc..:-)
GG

greg_or13
Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 26 Mar 2008 22:12
  • Miejscowość: Sląskie, Zywiec

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej