SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE!!
CYTAT:
proponuję wyjąć i rozebrać na elementy pierwsze zawór sterujący skrzyni, w jednym z tłoczków zaworu "lubi" się zatkać otworek i olej nie płynie na sprzęgła (po zagrzaniu oleju troszkę się go przedostaje ale ciśnienie jest zbyt niskie by zasprzęglić solidnie)....
ale i tak lepiej było by pomierzyć ciśnienia
pytanie: czy objawy występują dla jazdy w obu kierunkach czy tylko w jednym?
przy rozbieraniu zaworu
nie pomyl kolejności i kierunku montażu elementów (najlepiej rozłożyć na stole na czystej szmacie w kolejności demontażu i dopiero potem po kolej sprawdzać i czyścić),
zawór trzeba zdjąć ze skrzyni (6 śrub na klucz 13 + cięgno przełącznika też na 13 oraz 2 przewody na śrubkach i 2 kostki elektryczne)
[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 11:29 pm ]
strzałką zaznaczony jest tłoczek wewnątrz którego mogą się gromadzić zanieczyszczenia wpływając na pracę skrzyni
ZAWÓR KIERUNKU JAZDY ZNAJDUJE SIĘ NA SKRZYNI BIEGÓW WIDAĆ GO PO ZDJĘCIU PRZEDNIEGO PANELU PODŁOGI W KABINIE
I JESZCZE TO:
podnieś maszynę do góry na podporach i łyżce przedniej
teraz
BEZ WŁĄCZONEJ jazdy (ni w przód, ni w tył) i
NA LUZIE (bez żadnego biegu - lewarek na środku) obserwuj koła, jeśli nie zaczną się obracać dodawaj gazu aż do maksymalnych obrotów, następnie wrzuć dowolny bieg a najlepiej po kolei na wszystkich powtórz test dodając gazu do maxa...
jeśli koła kręcą się bez wrzuconej jazdy (w neutralnym położeniu dźwigni kierunku) to
prawdopodobnie uszkodzone są tarcze sprzęgła jazdy a problem z wrzuceniem biegu polega na tym że w przypadku awarii któregoś sprzęgła kierunku
skrzynia NIE ZATRZYMUJE SIĘ PO WYSPRZĘGLENIU przyciskiem wysprzęglika (knefel na joyu lub lewarku biegów) przez co nie może dojść do zsynchronizowania przełożeń i zazębienia kół (sprzęgieł kłowych)
należało by jeszcze zmierzyć ciśnienia na sprzęgłach jazdy (dwa korki obok siebie z tyłu na szczycie skrzyni na klucz 18) powinno wynosić ok 14bar i być jednakowe na obydwu kanałach oraz szybko spadać do 0bar po wyłączeniu jazdy w danym kierunku, nieszczelność w układzie zaworu sterującego może spowodować utrzymywanie szczątkowego ciśnienia na jednym ze sprzęgieł co również spowoduje problemy z wrzuceniem biegu
powodzenia, daj znać o wynikach testu
acha... to że wciskasz przycisk wysprzęglika nie znaczy wcale że ON DZIAŁA ! psują się dosyć często i w dziwny sposób, czasem działają , czasem nie....
CHYBA WYSTARCZY ??