wibako

strzelanie, obcieranie,przeskakiwanie??

Moderator: mechanior

strzelanie, obcieranie,przeskakiwanie??

Postprzez manius » 29 Cze 2010 21:42

pzry ostro skreconych kolach pzrednich w prawo lub lewo , i przy jezdzie w przod lub w tyl,
z tylu dochadza dziwne dzwięki, jakby strzelania, przeskakiwania, czegos o cos:/, i nie mam pojecia dlaczego. koparka blokady nie posiada, zauwazylem ze dzwiek ten nasila sie kiedy pracuje na dwoch napedach, a po budowie inaczej nie da rady jezdzic, co robic panowie i z ktorej strony to ugryźć?? pomocy pilne

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Reklama

simmet

Postprzez lukaszzbro » 29 Cze 2010 22:01

442D To ma obie osie skrętne. A sprawdzałeś krzyżaki? Może już kończą życie i je słychać. Tylko byłoby raczej słychać z przodu jak masz wyłączony tylni skręt.

lukaszzbro
Operator

  • Posty: 495
  • Rejestracja: 02 Lut 2007 20:00
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 10

Maszyna: CAT 428C, Kubota kx 41-3V, kx 019-4, Hanix H15B plus-2.

Firma: .


Postprzez manius » 29 Cze 2010 22:10

tak skretne obie osie,ale to slychac na sztywnych tylnych, choc ostatnio troch epracowalem na wszystkich skretnych ,ale to bylo raptem 3 dni, i nie bylo jakiejs tam specjalnie orki...
czekaj to jesli dobrze mysle to podnoszac tylne kolo do gory, i ruszajac nim to krzyzaki powinny wyjsc na luzach jesli to one prawda? jutro sprawdze
"A teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu."
Król Julian

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Postprzez mechanior » 30 Cze 2010 21:08

na początek wlać do tylnego mostu prawidłowy olej czyli SAE 90LS lub 80W90LS
koniecznie z tymi literkami LS bo to most ZF Passau z układem Limited Slip Differential czyli systemem ciernej blokady mechanizmu różnicowego...
proszę nie mylić z mokrymi hamulcami... a zastosowanie prawidłowego oleju czyni cuda, nawet serwis NH sie na tym przejechał, odesłali kilkanaście mostów do fabryki na gwarancji...
jeśli was interesuje opis działania zapraszam na googla
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez manius » 30 Cze 2010 22:40

interesujace co mówisz kolego, bo to by sie zgadzalo z odglosami jaki ewychodza z tylnego mostu...
powiem to jutro bossowi,zobaczymy co on na to.
"A teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu."
Król Julian

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Postprzez lukaszzbro » 30 Cze 2010 22:51

Dobrze wiedzieć, że takie rozwiązanie tam występuje, znów można się czegoś nauczyć.
Nawet na forum był kiedyś poruszany ten problem w NH. Jestem ciekaw jak się te mosty sprawdzają w użytkowaniu i eksploatacji, rozwiązanie jest bardzo ciekawe w ciągnikach to ostatnio wkładają.

lukaszzbro
Operator

  • Posty: 495
  • Rejestracja: 02 Lut 2007 20:00
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 10

Maszyna: CAT 428C, Kubota kx 41-3V, kx 019-4, Hanix H15B plus-2.

Firma: .


Postprzez mechanior » 30 Cze 2010 23:25

rozwiązanie jest tak dobre jak i stare, jednak sądzę że znacznie lepiej spisuje się w osobówkach, miałem coś takiego w poprzednim samochodzie serwisowym - zajefajna sprawa zwłaszcza zimą czy na budowie: gdzie diabeł nie wjedzie tam serwis pośle :twisted: ... znane jest ostatnio pod nazwą "szpera" i wszyscy "drifciarze" się zachwycają a nie wiedzą czym (wartość % szpery jest różnicą w momentach przekazywanych na lewą i prawą strone mostu w poślizgu jednego koła zależną od konstrukcji i napięć wstępnych kół półosi np. sprężyn tarczowych, stała szpera to brak mechanizmu różnicowego, przez właścicieli BMW spopularyzowane zostało zaspawanie kół satelitarnych dyfra, sic!)...
krótko technicznie: wzrost momentu przekazywanego na jedną z półosi powoduje zwiększenie siły działającej na stożkową zębatkę na jej końcu co powoduje dociśnięcie jej do obudowy za pośrednictwem zestawu kilku tarcz i przekładek hamujących co z kolei powoduje wyhamowanie jej ruchu względem obudowy mechanizmu różnicowego czyli zablokowanie układu (równoznaczne z wciśnięciem pedału/przycisku blokady), w wyniku koło przestaje poruszać się szybciej niż to po przeciwnej stronie mostu (buksować) i możemy spokojnie wyjechać z tzw "gówna"
rozwiązanie stosowane od lat np w ładowarkach jednoramowych i łamanych gdzie jeden most jest blokowany mechanicznie z zewnątrz (zwykle tylny) a drugi ma - opisana powyżej - "autoblokadę" cierną (zazwyczaj przedni)

[ Dodano: Sro Cze 30, 2010 11:29 pm ]
lukaszzbro napisał(a):Nawet na forum był kiedyś poruszany ten problem w NH.


gdyby osoby odpowiedzialne czytały instrukcje serwisowe/obsługi to życie byłoby nudne a my nie zarabialibyśmy kasy...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez manius » 01 Lip 2010 22:39

dzieki za wyjasnienie,i nawet calkiem fajna sprawa wyglada na to...

mechanior napisał(a):gdyby osoby odpowiedzialne czytały instrukcje serwisowe/obsługi to życie byłoby nudne a my nie zarabialibyśmy kasy...

w dtrce nie bylo nic na temat jakiejkolwiek blokady, i caly czas sądziłem ze w ogole takowej nie posiadam;/, a tutaj niespodzianka,
powiedzialem to staremu dzisiaj to zaniemowil i powiedizal ze pomysli nad zmiana oleju, ciekawe kiedy;/
jeszcze raz dzieki za pomoc
Ostatnio edytowany przez manius, 02 Lip 2010 18:05, edytowano w sumie 1 raz

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Postprzez jacobs73 » 04 Lip 2010 21:39

doczytałem w instrukcji tej maszyny aby przy wymianie oleju - Cat GO, lub: commercial API GL-5 gear oil SAE80W90 - dodać, i tu cytat "0.55 L (0.58 qt) of 1U-9891 Hydraulic Oil Additive to the rear axle of a machine with All Wheel Steer"
www.jg-serwis.pl - wszystko do maszyn budowanych

jacobs73
Młodszy operator

  • Posty: 112
  • Rejestracja: 09 Lut 2009 16:32
  • Miejscowość: Szczecin
  • Pochwały: 1

Postprzez mechanior » 05 Lip 2010 00:41

zgadza się ale oryginalna instrukcja obsługi ZF mówi wprost o zastosowaniu jedynie oleju T-ML5 czyli 80W90 (85W90) lub 90 z dodatkiem LS co jest zresztą podkreślone dwukrotnie wraz z opisem pisków i zgrzytów: "w razie wystąpienia niepokojących dźwięków upewnić się czy zastosowano prawidłowy olej czyli T-ML5 koniecznie z dodatkami do mechanizmów Limited Slip"
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez arjanprojekt » 14 Sie 2010 14:54

A przy podobnych objawach jak w tytule tematu, tylko że z przodu w 428B, co może być powodem? Objaw występuje przy pełnym obciążeniu łyżki przedniej, maksymalnym skręcie kół, jednorazowy odgłos jakby przeskoczenie trybu i lekkie szarpnięcie na kierownicy?
Pozdrawiam
Usługi koparko-ładowarką Błonie, Brwinów, Milanówek, Leszno, Pruszków, Teresin, Grodzisk Maz. 607 64 32 11

arjanprojekt
Operator

  • Posty: 291
  • Rejestracja: 21 Cze 2009 09:51
  • Miejscowość: Błonie k/Warszawy
  • Pochwały: 3

Maszyna: Caterpillar 428B, Zetor 25A

Firma: ARJAN PROJEKT


Postprzez mechanior » 15 Sie 2010 23:31

najpewniej kończą ci się krzyżaki na przegubie półosi co jest niestety dosyć częste w maszynach B
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez arjanprojekt » 20 Sie 2010 11:37

A czy dojedzie się z tym do jesieni, czy trzeba naprawiać natychmiastowo? Jakie są koszty materiałowe?
Pozdrawiam
Usługi koparko-ładowarką Błonie, Brwinów, Milanówek, Leszno, Pruszków, Teresin, Grodzisk Maz. 607 64 32 11

arjanprojekt
Operator

  • Posty: 291
  • Rejestracja: 21 Cze 2009 09:51
  • Miejscowość: Błonie k/Warszawy
  • Pochwały: 3

Maszyna: Caterpillar 428B, Zetor 25A

Firma: ARJAN PROJEKT


Postprzez mechanior » 21 Sie 2010 00:42

jak nie zrobisz od razu to licz się z utratą półosi, zwrotnicy, zwolnicy a nawet kawałka mostu
a na pewno pójdą sie paść obydwa krzyżaki z jokami (uchwytami) i koszem pośrednim przegubu
to jest awaria z rodzaju "kochaj albo rzuć" jak nie naprawisz zaraz to zaraz naprawisz wszystko....
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Mimix2x1 oraz 13 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej